X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

צריך לעצור אותו מייד, לפני שהמלים יהפכו למעשים. צריך לסתום לו את הפה - כי האיש נתגלה כמסית חמור וכאיום על שלומו של ראש ממשלתנו. לא יתכן שאווירת ההסתה תשתלט על הרחוב ועל התקשורת. אסור לתת פתחון פה למסיתים, כי מלים הורגות. בוודאי כאשר מדובר במלות הסתה נגד מי שמוביל את מהלך הנסיגה החד-צדדית, שאותה הוא רוצה להוציא אל הפועל בשנה שהתחדשה עלינו.
שרון - בסכנה. יש מי שאינו מבין זאת, יש מי שטומן ראשו בחול. הסכנה היא לא רק מצד הימין הקיצוני (וכידוע, אין ימין ללא מילת הלוואי "קיצוני"), ולא רק מצד טיפוסים כמו הרב יוסף דיין, שחוזר כמו-להכעיס על ה"פולסא דנורא" הנורא. מסתבר שישנם גם עיתונאים בלתי אחראים, שלא למדו דבר ולא שנו דבר מאז רצח רבין לפני תשע שנים.
כזה הוא, לא פחות ולא יותר, עורך "מעריב" אמנון דנקנר. הלה פירסם בעמודי החדשות של עיתונו מאמר שכותרתו: "דרוש משאל עם". כותרת כזו כשלעצמה להסתה תיחשב בעיני נוטרי החומות. הכיצד זה מעז עיתונאי בכיר לכתוב בניגוד לעמדתו ורצונו של ראש הממשלה? והלא שרון שולל מכל וכל משאל עם על תוכנית ההינתקות, שעליה החליט בעצמו, ואותה הוא כופה על שריו, על סיעתו, על מרכז מפלגתו ועל העם כולו!
אבל זה לא כלום לעומת כותרת המישנה של אותו מאמר: "ראש הממשלה דוחף את תוכנית ההינתקות, תוך רמיסה גסה של ערכי הדמוקרטיה" - כותב דנקנר. אפשר להתפוצץ (מזעם). כאן ההסתה באמת עוברת כל גבול וחוצה כל גדר הפרדה. שימו לב לנאמר בגוף המאמר: "שרון רומס באופן גס, בוטה ומכוער את הדמוקרטיה"! האין אלה מלים ש"מחממות" את המתנקש הפוטנציאלי ברומס-הדמוקרטיה?
יש להניח שבעקבות פירסום דברים אלה, בעמוד מרכזי של "מעריב" - יום לפני גל עיתוני החג עמוסי העמודים ומשופעי ראיונות עם ראש הממשלה המצונן והמבודד - ביקרו בקרליבך 2 אנשי השב"כ והיחידה לאבטחת אישים, כדי לתחקר את העורך הבלתי-אחראי. הלה בוודאי עבר טלטלה, נלקח לחדרי חקירה אפלים, לוודא מה מסתתר מאחורי המלים החצופות שפירסם.
סתם... באמת שדנקנר לא התכוון... באמת שאף "שושו" לא פקד את משרדו... אבל תארו לכם, שמלים אלה היה אומר-כותב לא עיתונאי בכיר, בעל נטיות שמאלה, אלא אחד ממנהיגי המתנחלים, או אחד הרבנים, או אחד מדוברי האיחוד הלאומי... נקל לשער איזו זעקה היתה אז קמה בפי מקורבי ראש הממשלה, דובריו, או כמה מבעלי הטורים (גם ב"מעריב"), מחוללי ההיסטריה על איום-ברצח המרחף מעל ראשו של שרון.
באין לשרון ולתומכי הנסיגה-מכל-אשר-פעל-ועשה-עשרות-שנים, כל דרך אחרת לשכנע כי זו התוכנית ואין בילתה - הם מתבכיינים: סכנת רצח מרחפת על אריק מצד קיצונים ימניים...
מי שרואים (והם לא רבים) את שרון באירועים השונים, למשל בטקסי הרמת כוסית של הליכוד לקראת ראש השנה, או בתמונות בעיתונות, או בצילומי כניסתו לכנסת וביציאתו ממנה - בקושי מבחינים באיש עצמו. מוקף טבעות הדוקות של מאבטחים, המנתקים אותו כליל ממגע ישיר עם הציבור - שרון שמור היטב, כמובן בגלל איומי אירגוני הטרור הרצחניים של הפלשתינים.
בהחלט אין להוציא מכלל אפשרות שיש גם יהודים החורשים בלבם מזימות-זדון שכאלה ורוצים להביא עלינו ימים נוראים. אבל ברוך השם, לא כרמי גילון עומד היום בראש השב"כ - זה האיש שכשל בהגנה על חיי יצחק רבין ז"ל, מה שלא פוסל אותו מלכהן בתפקידים ציבוריים ואף לשמש, בעזות מצח, פרשן לעת מצוא בערוצי הטלוויזיה. האפשרות שמתנקש-פוטנציאלי (ערבי או יהודי) יתקרב לראש הממשלה קירבה מסוכנת ומסכנת, היא אפסית. הנסיון נלמד, הלקחים הופקו (יש לקוות...).
ואף על-פי כן, יש מי שמלבים באופן מלאכותי את ההיסטריה בדבר איום ממשי על חיי שרון, כדי להלך אימים על מבקרי מהלכי הנסיגה, שרובם המכריע עושים זאת בדרכים לגיטימיות לחלוטין. ככה זה כשאין תחמושת אחרת להסתייע בה למען ביצוע תוכנית ההינתקות: מלבים הסתה נגדית, עוסקים בהפחדה, תוך השוואת המצב ששרר ערב רציחתו של רבין למצב השורר ערב הטראנספר.
באווירה שכזו, כל מלת ביקורת, כל קול-קורא וכל הפגנה נגד ההינתקות - להסתה ייחשבו. ממש מאמץ מכוון של סתימת-פיות. שותפים לו הן עיתונאי-חצר, שעד אשר שרון לא שינה את טעמו היו מבקריו החריפים ביותר, והן מלחכי פינכה שרוצים לשמור על כסאם ומתאימים עצמם לרוחות הנושבות מכיוון חוות השקמים.
והנה, הפלא ופלא, דוקא העורך אמנון דנקנר חרג מן הקו שמכתיבה לשכת ראש הממשלה. באומץ - כן, בימינו לאומץ יחשב גם דבר זה - כתב את דבריו על התנהלותו האנטי-דמוקרטית של אריאל שרון. במאמרו זה - שאגב כולו תמיכה בתוכנית לפינוי גוש קטיף ויישובי צפון השומרון - אולי הושם לראשונה הסכר ל"ספין" של מקורבי שרון.
אולי דנקנר, הוא ולא אחר, הציל "בדקה התשעים" את הדמוקרטיה הישראלית מרמיסתה בידי אלה שיושבים להם שם "למעלה" וחושבים ש"המדינה זה אני".

תאריך:  20/09/2004   |   עודכן:  20/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
סעיף 146 לחוק סדר הדין הפלילי (נוסח משולב), תשמ"ב-1982, הוא המקור המשפטי-פרוצדורלי לפסילת שופטים
עו"ד אברהם פכטר
לטענת העותרים - הוועד הציבורי נגד עינויים והאגודה לזכויות האזרח, דבר לא השתנה ולמרות החלטת בג"צ שפסל עינויים - השב"כ ממשיך בשלו; העותרים מנותקים כנראה מהמציאות, חיים בעולם אחר משלהם שאין בו מתאבדים וקסאמים על שדרות שהורגים ילדים ונשים בדרך לגן. ראה בג"צ 5100/94 ואחרים - מיום 6.9.99
משה איפרגן
מי שנופלים לפח הם חברי סיעתו והפרשנים ה"קונים" את הסיפור כאילו אורלב מתנגד לתוכנית והוויכוח הוא על טקטיקה
מוטי שפירא
עם ישראל ממשיך לאחל אחד לשני שנה טובה ולא קולט כי השנה הבאה לא תהייה טובה יותר
ד"ר אורי מילשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il