בחודש יולי, תעלה מועצת הצמחים קמפיין קייצי מיוחד, תחת הסיסמה: "אבטיח - ירוק בחוץ מרענן בפנים". מטרות הקמפיין למצב את האבטיח כמרענן הטבעי והבריא ביותר של הקיץ ולעודד צריכת אבטיח כחלק מאורח חיים בריא. היקף תקציב הקמפיין מוערך בכ-800,000 שקלים, והוא יכלול פרסום ברדיו ועל גבי שלטי חוצות.
לצורך הקמפיין, שיימשך כחודש, הופק ג'ינגל תוסס ומרענן שיושמע ברדיו קול ישראל (רשת ב', רשת ג' ו-FM88), בגלי צה"ל ובגלגל"צ. מילות הג'ינגל:
הקיץ כבר הגיע. עם החום המעצבן. אז במקום שוב להזיע. בואו נתרענן. בואו נפתח עוד אבטיח. קר, מתוק ומפנק. בואו נפתח עוד אבטיח. ואת הקיץ נצנן. אבטיח אבטיח. עסיסי, קר וטעים. אבטיח אבטיח. ירוק בחוץ, מרענן בפנים! אבטיח עסיסי ומתוק - הפינוק הטבעי והמרענן של הקיץ.
בנוסף, הופקו שני פוסטרים, בהם שילוב פלחי האבטיח יוצר ביחד אלמנט קייצי מרענן. בפוסטר אחד 'מככבים' פלחי האבטיח בדמות קרטיבים ובפוסטר השני 'מככבים' פלחי האבטיח בצורת מניפות של מאוורר.
מועצת הצמחים יוצאת הקיץ עם אבטיחים במגוון מידות, בהם אבטיחי מיני ומידי, שמשקלם נע בין 3-5 קילוגרם, שקל לסחוב אותם ונוח לאחסנם במקרר.
לדברי עדנה דלל, רכזת ענף הירקות במועצת הצמחים, "מועצת הצמחים מעלה את הקמפיין במטרה להפוך את האבטיח ל'מלך הקיץ' ולעודד צריכת אבטיח כחלק מאורח חיים בריא. האבטיח הוא המרענן הבריא ביותר של הקיץ, ויש לו שלל יתרונות: טבעי, מרענן, מתוק, דל קלוריות וזול.
היעד של הקמפיין הוא הגדלת הצריכה לנפש ל-25 ק"ג ויותר בעונה הנוכחית, גידול של כ-10% לעומת העונה הקודמת".
קרדיטים: משרד פרסום: טמיר כהן JWT, יחסי ציבור: ביבי תקשורת ויחסי ציבור, צוות קריאטיב: מיה קרמן, ארז מי-טל
תקציבאית: ענבל ערוסי, פלנינג: גילי ארג'נטרו