דפי זהב משיקה השבוע את מדריך תל אביב וגוש דן 2005-6 ומפיצה אותו ב-700 אלף עותקים. המדריך החדש משקף מהלך אסטרטגי של דפי זהב, במסגרתו מרעננת החברה את המדריכים המודפסים ומרחיבה את תכניהם, לצד מראה ועיצוב מחודש המאפשר נוחות שימוש גבוהה יותר וחיפוש יעיל. מדריך תל-אביב, מדריך הדגל של החברה, כולל שני מדריכים מקצועיים: 'דפי זהב לבית' ו'חיים שלמים' - מדריך מקיף לרפואה אלטרנטיבית, מודעות עצמית ותזונה נכונה.
במקביל להשקעה בתכנים חדשים, פועלת דפי זהב להגביר את מעורבות הצרכנים במדריכים. בחודשים האחרונים קיימה תחרות צילומים, שתמונות הזוכים בה מתפרסמות על כריכות המדריכים, הראשון שבהם - מדריך תל-אביב החדש. זאת במטרה להעמיק ולחזק את הקשר בין התושבים לבין מדריכי דפי זהב באזור מגוריהם. כמו כן, קיימה החברה תחרות לבחירת סיווגים, במסגרתה נקרא הציבור להציע סיווגים חדשים שהטובים שבהם ישולבו במדריכים לטובת הציבור הרחב.
לדברי ארז משאלי, מנהל השיווק של דפי זהב, השינויים במדריך צפויים לתרום להגברת היקפי השימוש בו. כיום 61% מהאוכלוסיה משתמשת במדריך לפחות אחת לחודש.
מידע שימושי, הטבות וסיווגים חדשים
במדריך תל אביב 2005-6 שולב פרק מידע שימושי הכולל, בין היתר, מידע עדכני על אתרי בילוי ותרבות בעיר. בפרק ההטבות במדריך ניתן למצוא מאות הטבות 'גולדן כארד' וכן קופונים, המוצעים על-ידי בתי עסק ונותני שירותים המופיעים במדריך.
בנוסף, שודרג המדריך, כך שניתן להגיע לתכנים ולהתמצא במידע הרלוונטי באופן קל ונוח. בין היתר, נוספו למדריך כ-90 סיווגים חדשים שנועדו להקל על תהליך החיפוש ולמקד את הצרכנים, בהם: אבטחת מידע, רי-לוקיישן, לכידת נחשים, חוות סוסים ורכיבה טיפולית.
אמצעים ויזואלים חדשים ותכנים צרכניים
המדריך החדש כולל לראשונה, קונספט חדשני של "מדריך בתוך מדריך", במסגרתו מוקדשים פרקים ייחודיים לתכנים צרכניים: "דפי זהב לבית" - המדריך השלם לעיצוב, תכנון תחזוקת הבית, הכולל מידע עומק - המלצות, מאמרים וטיפים - בנושאי עיצוב ותחזוקת הבית. וכן מדריך 'דפי זהב לחיים שלמים' - המדריך המקיף לרפואה משלימה, מודעות עצמית ותזונה טבעית.
גידול במספר בתי העסק המופיעים במדריך תל-אביב ובמספר המפרסמים הגדולים השנה נוספו למעלה מ-2,000 בתי עסק חדשים למדריך ת"א. לדברי משאלי, "העסקים המצטרפים הם קטנים ובינוניים, הוכחה לכך שהיציאה מהמיתון מראה את סימניה לא רק בקרב החברות הגדולות".
מגמה מעניינת נוספת היא גידול במספר המפרסמים הגדולים בדפי זהב: עשרות עסקים גדולים פרסמו במדריך ובאתר החברה, בהם: לאומי קארד, הוט, סלקום, כללית רפואה משלימה, יוניליוור, סינמה סיטי, צבר תיירות ונופש, ביטוח ישיר, כלל פיננסים, בנק לאומי ועוד.
"המפרסמים הגדולים הבינו, כי מדריכי דפי זהב מעניקים יתרון יוצא דופן בקרב מדיות הפרסום השונות והוא ההגעה של המדריך לכל בית ישראל, אורך חיי המדף שלו והיקפי השימוש במדריך", אומר משאלי.
10 מיליון פניות לבתי עסק מדי חודש
על-פי סקר TGI 92% מתושבי תל אביב מחזיקים במדריך דפי זהב בביתם ומדי חודש משתמשים בו 61% מהם. על-פי נתוני החברה, מדריכי דפי זהב מניעים קרוב ל-10 מיליון פניות לבתי עסק מדי חודש. הסיבה המרכזית להיקפי הפניות מצד משתמשים לבתי עסק, היא כי הפרסום במדריך דפי זהב הוא היחיד הפוגש את הצרכן כאשר ישנה כוונת רכישה מצידו. הדבר מביא גם לאפקטיביות גבוהה של הפרסום לעסקים, שכן, לפניות הצרכנים המגיעות לבתי העסק דרך דפי זהב סבירות גבוהה יותר לסגירת עסקה מאשר כל מדיה אחרת.
דפי זהב מספקת מידע מקיף ודינמי על מוצרים, שירותים ועסקים, מקנה כלים לבחירה ביניהם, ומעמידה עזרים להשלמת עסקות בין קונים ומוכרים, בכל מקום - באתר
www.d.co.il במכשירי הסלולר, וכן בכ-80 מדריכים מודפסים, המופצים חינם בכ-5 מיליון עותקים.