X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זאת בעקבות העלאת מחירי המלט בישראל על-ידי נשר נשיא התאחדות הקבלנים, אהרון כהן: אמליץ לקבלנים לרכוש מלט דרך מתווכים פלשתינים
▪  ▪  ▪

בשבוע שעבר הכריזה חברת נשר על העלאת מחיר המלט (צמנט) הנמכר בשקים בשיעור של 6%. בדיקה שערכה התאחדות הקבלנים מעלה כי מחירו של שק מלט של חברת נשר בשטחים עומד על 15.5 שקלים לעומת מחיר של כ-23 שקלים בישראל, כלומר קבלן ישראלי משלם על שק מלט של נשר מחיר הגבוה בכ-48% מהמחיר שמשלם קבלן פלשתיני.
נשיא התאחדות הקבלנים, אהרון כהן, טוען כי פער המחירים נוצר כתוצאה מהיטל ההיצף שמוטל על מלט מיובא מטורקיה לישראל שהופך את הייבוא לבלתי כדאי והופך את חברת נשר למונופול שיכול להעלות את מחיר המלט כאוות נפשו ללא חשש ממתחרים. הוא ציין, כי מכיוון שעל השטחים לא מוטל היטל ההיצף ושם קיים יבוא מטורקיה, חברת נשר נאלצת להוריד שם את מחירי המלט עד למחיר הכלכלי האמיתי שלו, על-מנת להתמודד בתחרות מול הייבוא.
עוד טוען כהן, כי המצב שבו קבלנים ישראלים צריכים לשלם על מלט מחיר הגבוה בכ-50% ממחיר המלט בשטחים הינו שערורייתי ומהווה אפליה ברורה שלהם לעומת עמיתיהם הפלשתינים. "נשר טוענת כי היא מעלה את המחירים בגלל עליית מחיר המלט בעולם, אם כך, כיצד היא מסבירה את המחיר שבו היא מוכרת את אותו שק של מלט בשטחים?".
"העלאת המחירים של נשר בתקופה זו היא פעולה צינית וחסרת התחשבות לנוכח מצבו של ענף הבנייה ובעיקר לנוכח תוצאותיה הכספיות ורווחיה הגדלים והולכים, שאיפשרו לה לחלק בשנה שעברה דיבידנדים לעובדיה בסך של 97 מיליון שקלים", הוא מוסיף.
כהן ממשיך ואומר, כי בהתאחדות הקבלנים מגבשים כעת תוכנית שבה יומלץ לקבלנים לרכוש את המלט של נשר באמצעות מתווך פלשתיני וכך להפחית את הסכנה, ולהנות ממחירי המלט הזולים בשטחים.
מנכ"ל התאחדות הקבלנים, שמואל הרשקוביץ, התריע בפני מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, על המצב הבלתי נסבל וביקש לבחון שוב את ביטול היטל ההיצף על יבוא מלט ממדינות אחרות.
עו"ד אביגדור דורות ממשרד עוה"ד שדות, המתמחה בדיני סחר חוץ, ומייצג יבואן עזתי המייבא מלט מטורקיה במאבקו מול חברת נשר, מסביר כי נשר נמצאת כבר מספר שנים בהליכים שבהם היא מבקשת מהממשלה להגן עליה על-ידי הטלת היטלי היצף על יבוא מתחרה מטורקיה.
"בבסיס הבקשה של נשר עומדת הטענה שאסור ליצרנים הטורקיים למכור בישראל מלט במחיר זול יותר מאשר הם מוכרים בטורקיה, אך זה בדיוק מה שנשר עושה כאשר היא מוכרת את הסחורה שלה ברשות הפלשתינית. כך שבמילים אחרות נשר מבקשת מהמדינה הגנה נגד ייצוא מטורקיה שהיא טוענת שאינו הוגן כאשר היא עצמה עושה את אותה פעולה ברגע שהיא מפלה בין הקבלנים בישראל ובין השוק הפלשתיני", הוא מציין.

תאריך:  11/07/2005   |   עודכן:  11/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הדרך בה יכולה האשה 'לסלק' את הסיכון להתקף לב ושבץ, לדבריהם, היא פשוט על-ידי הפסקת נטילת הגלולה
שלומי דיאז
המשטרה והמארגנים נערכים לאפשרות שיהיו הפרות סדר חמורות בעת שהות ראש הממשלה    לאבטחתו הוכן תא משוריין    כוננות מוגברת במשטרה - 1,500 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבי משא"ז יאבטחו את הטקס
נוה יוסף
מכתבו של היועץ המשפטי למשמלה, מני מזוז, לעיתון ידיעות אחרונות, נשלח בעקבות מאמר שפורסם תחת הכותרת "מתנחלים נמאסתם!"
יפעת גדות
המסר הוא ברור - המקום הבטוח ביותר לתינוק לישון בו הוא המיטה, או העריסה, באותו חדר בו ישנים ההורים במשך ששת החודשים הראשונים לחייו
עומר שיקלר
יותר מ-7,000 ספורטאים ואורחים יצעדו על המסלול באצטדיון רמת גן בטקס הפתיחה של המכביה ה-17    חשש שמשלחות ימין ינצלו את הטקס למחות על ההינתקות    אמצעי ביטחון חמורים לאבטחת הנשיא קצב ורה"מ שרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il