X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דברים שנדיה מטר תכננה להגיד לחוקרי המשטרה; המאמר מביא לקורא מגוון רחב של התבטאויות מפי אישי ציבור ולכן הוא קצת ארוך; מטר ממליצה לכל פעיל ימין "לשמור בכיס", למקרה שיאשימו אותו ב"הסתה"
▪  ▪  ▪

באחרונה שלחתי מכתב לראש מנהלת הגרוש, מר יונתן בשיא, ובו כתבתי, שהעובדה שהוא מתכנן לשלוח מכתב אישי לכל תושבי גוש קטיף המיועדים לטרנספר ובמכתבו 'פנייה אישית והסבר ראשוני של תהליך הפינוי", מעלה בי אסוציאציות מצמררות מהשואה. צרפתי למכתבי מכתב שנכתב על-ידי היודנראט בברלין ב-1942 לקהילה היהודית ובו פרטים והסברים על הגרוש הקרוב.
כתבתי לבשיא, שלדעתי המסמך מ-1942 דומה דמיון מצמרר למכתב שהוא עומד לשלוח. הוספתי ואמרתי שלדעתי "יונתן בשיא הוא גירסה הרבה יותר נוראה מהיודנראט בשואה, כי אז בשואה, הדבר נכפה על אותם מנהיגים יהודים על-ידי הנאצים, ומאד קשה לנו היום לשפוט אותם. אך היום אין אף אחד שעומד עם אקדח ליד רקתו של בשיא ומכריח אותו לשתף פעולה עם הגרוש של יהודי גוש קטיף וצפון השומרון.
במכתבי הוספתי ש"כל מי שנותן יד לגרוש יהודי גוש קטיף וצפון השומרון - נותן יד למעשה אנטישמי וכך ייזכר לדיראון עולם"- וסיימתי את המכתב בפנייה נרגשת לבשיא, ש"עדיין באפשרותו להתפטר מתפקידו הבזוי ולהגיע ליום הכיפורים, יום הדין, נקי ושלם עם מצפונו, בלי להיות חלק מהיודנראט המודרני - מנהלת הגירוש" (את המכתב השלם ניתן לקרא באתר 'נשים בירוק' www.womeningreen.org.il).
המכתב זכה לחשיפה רחבה, ועלי להודות - אני מזועזעת. אני מזועזעת מהתגובות של הממסד ושל התשקורת הממלכתית. כולם זועקים חמס, בגלל שימוש בכינוי חריף כלפי בשיא ולעומת זאת, אין זעזוע כלל מהמעשה הנפשע שאריאל שרון בעזרת בשיא רוצה לבצע, וכנגדו אני זועקת במכתב: גירוש ברוטאלי של יהודים מנחלתם - רובם כבר דור שלישי במקום - גברים, נשים וטף, מבתיהם, נגד רצונם, אך ורק בגלל שהם יהודים. החרבת הבתים שלהם עד היסוד, חיסול מפעל חייהם, הריסת עשרות בתי כנסת, מקוואות, גנים, ספריות ובתי ספר; הוצאת עשרות גוויות מבתי העלמין - רבים של קורבנות טרור ערבי. לאחר הטיהור האתני הטראומטי, בא הפשע האולטימטיבי: מסירת כל השטח - 'נקי מיהודים' - לאויב הערבי, שטח שהוא נחלת אבותינו שנתנו הקב"ה ושאסור לאף יהודי למוסרו, פשע לאומי שיתפרש - בצדק - אצל האויב הערבי, כניצחון לטרור ויסית אותו להמשיך ולרצוח יהודים בארץ ובעולם, בידיעה שרציחות אלו יביאו לתוכניות "הינתקות" נוספות והפעם מנתניה, חדרה, אשקלון, באר-שבע, תל-אביב וירושלים.
במקום שהתסריט האימתני הזה יזעזע את אמות הסיפין אצל כל יהודי, במקום שהתסריט הזה יגרום לכך שכל אישי הציבור בארץ, הפוליטיקאים, הרבנים, פעילי זכויות אזרח, עיתונאים ועוד, יפסיקו את חיי השגרה כדי לזעוק 'גוועלד', במקום שהתסריט הזה יגרום לשביתה כללית של כל המדינה עד לגניזת התוכנית הנבזית - הדבר מתקבל כמובן מאליו, בשלוות נפש מפחידה.
אמנם "מביעים צער והזדהות עם המיועדים לעקירה ולטרנספר" - אך אין זעזוע, אין זעקת 'גוועלד'. אין קריאה שהדבר לא יעלה על הדעת, כאילו שהדבר גזירה משמים!! ועל מה כן מזדעקים? על כך שהקורבן מעז לקרא לתליין בכינויים חריפים!
תארו לעצמכם איך היו מגיבים בארץ ובעולם, לו ממשלת צרפת הייתה מכריזה, ש'בגלל החיכוכים הרבים בין המוסלמים והיהודים בפריז, על כל היהודים לעזוב את פריז עד סוף 2005'. כל בתי היהודים, בתי הכנסת, בתי הספר, ושאר פרטי הרכוש היהודי בפריז יועברו לשימוש הקהילה המוסלמית. יהודים שיתנגדו לפינוי, יטופלו בכוח על ידי כוחות הביטחון הצרפתים וייעצרו במחנות מעצר.
תארו לעצמכם איך היו מגיבים בארץ ובעולם לו ראש ממשלה בישראל היה מכריז ש"עד סוף 2005 כבר לא יהיו ערבים בישראל". כל הרכוש הערבי ייהרס ובמקום כפרים וערים ערביות, ייבנו ערים יהודיות. כל ערבי שיעז להתנגד לפינוי, יטופל בכוח על-ידי כוחות הביטחון וייעצר. בשני המקרים המתוארים לעיל, היתה קמה זעקה עולמית. כולם היו משווים את הגזירה לתקופת השואה. כינויי הגנאי כלפי מבצעי הגירוש והפגנות אלימות, שהיו משבשות את כל המדינה, היו מתארגנות באופן ספונטני ברגע היוודע התוכנית.
ואני שואלת - איך קורה שכשראש הממשלה, אריאל שרון, מכריז כבל עולם ש"עד סוף 2005 לא יהיו יותר יהודים בעזה" - ועוד מוסיף שמבצע גרוש היהודים, בגלל היותם יהודים, אינו מוגבל לעזה, אלא חלקים נרחבים נוספים מארצנו מולדתנו יימסרו לאויב הערבי ויהפכו ל"יודנריין" - הדבר מתקבל בלי זעזוע דומה לזעזוע שהיה קם בתגובה לשני המקרים לעיל?
אישה אחת ענתה לי על השאלה ואמרה: "כי אריאל שרון הוא יהודי ומדובר בממשלה של יהודים - ולכן להם מותר". ואני עונה: להיפך!! דווקא בגלל שמדובר בממשלה יהודית, הדבר עוד יותר מזעזע! רבונו של עולם, לאחר אלפיים שנות גלות בהן, הגרועים באנטישמים רדפו את היהודים, גרשו אותנו, רצחו אותנו, שרפו אותנו - סוף סוף חזרנו לנחלת אבותינו, לארץ המובטחת, והקמנו את מדינת ישראל 'להיות עם חופשי בארצנו' ושומו שמיים - גם מכאן מגרשים אותנו בגלל שאנחנו יהודים, והפעם אלו לא הרומאים המבצעים את הפשע, אלא אחים יהודים!!! הדבר הזה הוא פשע שאין עליו כפרה.
שמואל שניצר ע"ה כתב על כך עוד בשנת 1990 במאמר בעיתון "מעריב" (23.2.90) "הגזענים: "אם אנחנו עם התנ"ך, אם בארץ ישראל קם העם היהודי (כפי שנאמר במגילת העצמאות), אם הארץ הזאת היא ארץ החלומות והכיסופים והתפילות של עם ישראל בכל דורות גלותו ופיזורו, כיצד אפשר לקבוע דווקא כאן, שטחים אשר הם מחוץ לתחום לבני ישראל? במקומות שבהם ישיבתם של יהודים צריכה להאסר, הוכתרו לפנים מלכי ישראל, השמיעו נביאי ישראל את בשורת המוסר והצדק שלהם, שפכו לוחמי חרות מישראל את דמם על הגנת מולדתם. ושם, מכל ארצות העולם, ייקבע השטח היחיד בעולם המודרני שבו תיאסר ישיבתם של יהודים? אינני סובר שהפליית יהודים לרעה וקביעת תחומים בארץ ישראל כ-JUDENREIN, שיהודים אינם רשאים לשבת בהם, נעשית יותר מהוגנת בשל העובדה שקצת יהודים מסכימים להן".
לדידי, כל ההגבלות מן הסוג "פרט ליהודים" [...] טיבם האמיתי אינו מוטל בספק. מי שדוגל בהם, מי שמטיף להם, מי שמשתית עליהם את תורתו המדינית, מוטב שיידע להסביר מדוע הפליה אנטי-יהודית זו טובה וכשרה מן הסוג הישן שהעולם הקיא אותו בשאט-נפש לפני 45 שנה.
ולכן, על-מנת לזעזע את המערכת, כתבתי לבשיא את מה שכתבתי. ומכיוון שנודע לי באינטרנט, שבקרוב אולי אצטרך להיחקר במשטרה על דבריי - ברצוני להגן על מכתבי ולהוכיח שאין כל פסול או הסתה בכינויים ובהשוואות בהם השתמשתי. אוכיח שלא אני אמורה לעמוד לדין - אלא אישי ציבור ידועים אחרים.
השימוש שלי במלה "יודנראט" ופנייתי לבשיא "שאתה עוד יותר גרוע מהיודנראט דאז" - העלתה 2 סוגים של בקורת קשה מצד התקשורת ומצד הממסד. ראשית טוענים כנגדי, שהשימוש בטרמינולוגיה של השואה הוא פסול ואסור. שנית, טוענים שהמכתב שלי מהווה הסתה לפגיעה בבשיא.
ברצוני להתייחס לשתי הטענות, לדחות אותן על הסף ולהצביע על צביעות המבקרים:
א) השימוש בטרמינולוגיה של השואה:
הציבור היהודי בארץ ובעולם, משמאל ומימין, מחולק בשאלה האם מותר להשתמש בטרמינולוגיה של השואה. האם מותר להשוות בין אז להיום? האם שימוש במונחים והשוואות מהשואה אינו מקטין את זוועת השואה? יש האומרים שאסור לגעת בכל נושא השואה. הדבר קדוש ואין להתקרב בכלל לאף מלה המזכירה את השואה כי אין מצב היום היכול להיות שווה למה שהיה אז.
אני מכבדת את אלו הדוגלים בדעה זו ויודעת שאינני אוכל לשכנע אותם אחרת. אך מכיוון שאין להם מונופול על השואה, זכותי לחלוק עליהם ולחשוב שדווקא מאד חשוב לעשות השוואות, להפיק לקחים ולפעול על-מנת שלא תהיה עוד שואה.
אני נולדתי וגדלתי בבלגיה. חלק ניכר ממשפחתי הושמדה בשואה. כל ילדותי שמעתי מפי הסבים והסבתות-על הסיפורים ועל הזוועות. כבר בגיל צעיר הבטחתי לעצמי לעשות את הכול כדי שזה לא יקרה עוד, שאפעל כדי שרצח משפחתי לא תהיה לשווא, שאעשה את הכל לא לשכוח ולא לסלוח.
לעניות דעתי, השואה הוא אירוע שחלילה יכול לחזור על עצמו- בצורה כזו או אחרת - אם לא נפקח את העיניים ונבין שהמפלצת הנאצית עדיין נושמת ומנסה להמשיך את מה שהיטלר ימ"ש לא הספיק. אני מדברת על הערבים הסובבים אותנו, המנסים, עוד מלפני קום המדינה, להשמיד ולחסל כל קיום יהודי בארץ ישראל - ולא חשוב באיזה גבולות אנחנו. הערבים, הרוצחים בנו יום יום עוד מימי הפוגרומים ב-1929, כשעוד לא יכלו לטעון שאנו "כובשים" - אלו השוחטים יהודים בכל הזדמנות - אם זה על-ידי מלחמות או פיגועים, ירי בדם קר בראשי תינוקות יהודים, מתאבדים מוסלמים המפוצצים אוטובוסים, פיצריות ודיסקוטקים מלאי יהודים - הם הגרסה העכשווית של הנאצים.
כל בר-דעת יודע, או אמור לדעת, שמורשת היטלר מככבת בעולם המוסלמי. ספרו "מיין קמף" של היטלר הוא להיט בכל המדינות הערביות. כל אחד יודע או אמור לדעת שגיבור הערבים, חייג'-אמין-אל-חוסייני היה ידיד נפש של היטלר ויחד תכננו את שואת יהודי ארץ ישראל. כל בר-דעת יודע או אמור לדעת שמטרת כל המלחמות והפיגועים של הערבים נגדנו היא אחת: חיסולה והשמדתה של כל מדינת ישראל על תושביה היהודים. כל בר-דעת יודע או אמור לדעת, שכל סימן של חולשה או כניעה או התקפלות מצדה של ישראל, תעודד את האויב הערבי-נאצי ותסית אותו לבצע עוד ועוד טרור.
ולכן, כל תוכנית מדינית שתשחק לידי האויב הערבי-נאצי ותקרב אותו למטרתו הסופית - דהיינו, סילוק היהודים מישראל וחיסול המדינה היהודית - היא תוכנית מסוכנת שעלינו להתריע נגדה. ואם בשואה, יהודי היודנראט שיחקו לידי האויב הנאצי כשהם, בעל כרחם, שיתפו פעולה ועזרו לגרש את היהודים (בלי שידעו לאן יובילו הטרנספורטים). היום, תוכנית הגרוש של שרון גם כן משחקת לידי האויב הערבי-נאצי, מסיתה אותו לרצוח עוד ועוד יהודים ועלולה - אם חלילה תתממש - לגרום לעשרות אלפי נרצחים יהודים (על-ידי קטיושות וטילים מעזה ומצפון השומרון לעבר מרכזי אוכלוסייה צפופים באזור גוש דן).
ולכן, ההשוואה בין יונתן בשיא (ואריאל שרון) ליודנראט בהחלט במקומה. עם ההסתייגות שבשיא ושרון מהווים גרסה נוראה הרבה יותר, משום שלא כמו היודנראט דאז - היום אין אף אחד ששם אקדח לרקתם של שרון ובשיא בדרישה שיבצעו את פשע הגירוש. אנשים כמו השר שרנסקי, שטענו שאני השוויתי בין ממשלת ישראל למשטר הנאצי, טועים ומטעים. לעולם לא אשווה יהודי לנאצי! הערבים הרוצחים בנו היום מזכירים לי את הנאצים של אז. ויהודים המשחקים לידי האויב הערבי-נאצי עם תוכניות מדיניות שמהוות מימוש מצע החמאס (גרוש יהודים מא"י) מזכירים לי את היודנראט, בגרסה נוראה יותר.
כדאי לכל המזדעקים, לזכור את דברי אריאל שרון מלפני 9 שנים, כשהתראיין לבטאון "כפר חב"ד". על הפרק, באותם ימים, היתה הכרזתו של ראש הממשלה דאז, יצחק רבין, כי במסגרת אוסלו ייתכן שיהיה צורך לפנות כמה התנחלויות. כששאלו על כך את אריאל שרון, היתה בפיו הצהרה ברורה:
"לשמחתי, לא יעזור כלום לממשלה ולכוונותיה: המתיישבים לא מתכוונים לזוז מהמקומות האלה." כשנשאל "אם כן, לאיזו תגובה אתה מצפה מהם כשינסו לפנות התנחלויות?" המשיך שרון ואמר: "זה בכלל לא בא בחשבון... זה יהיה דבר חמור ביותר. לדעתי אנשים לא יתפנו, ואני חושב שהממשלה תצטרך לחשוב היטב לאן היא תוביל בהחלטה כזו. הדבר יביא לתוצאות החמורות ביותר...למלחמת אחים".
למר שרון גם היתה הגדרה ברורה על הממשלה והעומד בראשה, שמעלים בכלל על דעתם אפשרות של נסיגה ופינוי התנחלויות: "צריך להבין שהממשלה הזאת והעומדים בראשה הם מוכי טירוף שאיבדו כל רסן... למרות שאסור להשוות שום מצב עכשווי לשואה, אני בכל זאת רוצה להזכיר שגם לפני השואה... המנהיגות היהודית אמרה אז: אין בררה".
ועוד אמר אריאל שרון באותו ראיון: "מדובר כאן בשיתוף פעולה בין שני אנשים - פרס ורבין - שבכל מדינה אחרת היו מעמידים אותם לדין בבית משפט..."; "אני קורא כאן לכל המפלגות לעזוב את ההתייפיפות ולצאת אחת ולתמיד למאבק שיביא לנפילת הממשלה הרת-האסון הזאת!"; "אם ח"ו הממשלה תממש את תוכניותיה, הציבור יצטרך להאשים את עצמו שלא היו בו כוחות הנפש לקום ולעשות מה שצריך לעשות... כבר לפני שנה וחצי קראתי להתנגדות פאסיבית עממית, בלתי חמושה. אילו היה ניתן להעמיד סביב משרדי הממשלה הפגנת-דומייה של 50 אלף איש למשך עשרה ימים - הממשלה הכושלת הזאת היתה כבר נופלת... הדבר החוקי ביותר הוא ההגנה על החיים, והתנגדות עממית פאסיבית ללא נשק היא אחת הדרכים לעשות זאת במשטרים דמוקרטיים. הליכוד חייב להוביל את המאבק נגד מדיניות הממשלה ולתת את כל התמיכה למתיישבים שמגינים לא רק על בתיהם, אלא על העם כולו".
אם ראש הממשלה בכבודו ובעצמו, לפני 9 שנים, השווה את ממשלת רבין ופרס ליודנראט, בגלל נכונותם לגרש יהודים מארץ ישראל- למה פתאום אסור להשוות את ממשלת שרון ועוזריה כגון יונתן בשיא - ליודנראט??
וכאן המקום לזעוק על צביעות התוקפים. הרי במכתבי לא השוויתי, לא את בשיא ולא את שרון, לנאצים, אלא ליודנראט היהודי. למרות זאת התנפלו עלי בזעקה.
לעומת זאת, רשימת אישי ציבור מהשמאל הישראלי שהשוו יהודים לנאצים, ארוכה ביותר - והם לא הותקפו, לא על-ידי "יד ושם" ולא על-ידי שרים בממשלה. הם כמובן גם לא הועמדו לדין. להלן לקט קצר מהרשימה הארוכה - לתזכורת:
- לפני כמה חודשים: שר המשפטים טומי לפיד, לאחר שראה בטלויזיה תמונה של אשה ערבייה בוכה ליד הריסת ביתה, בית של מחבלים ערבים: "היא מזכירה לי את סבתא שלי בשנות ה-30". במלים אחרות, לפיד משווה את חיילינו היקרים לנאצים.
- פרופ' ישעיהו ליבוביץ: "חיילי צה"ל הם יודו-נאצים".
- פרופ' משה צימרמן מהאוניברסיטה העברית: ילדי חברון הם "היטלר-יוגנד"
- עוזי בנזימן, "הארץ",2002: התנהגותם של אלה המכונים נוער הגבעות מקרב המתנחלים מזכירה את זו של גלוחי הראש באירופה ובארה"ב"
- מיכאל הרסגור, "הארץ", ספטמבר 1996: "ראשי החרדים הם אויביה של הדמוקרטיה לא פחות מהחולצות השחורות או מראשי מפלגת הפועלים הסוציאל-סוציאליסטית של גרמניה (שמה המלא של המפלגה הנאצית)".
- שולמית אלוני, "מעריב", דצמבר 2002: אלי ישי פועל לפי חוקי נירנברג (בהיותו שר הפנים)...הסרט (הסברה של ש"ס) הזכיר לי סרט תעמולה נאצי".
- "הארץ", מאי 1996: עורכי דר-שטורמר (בטאון המפלגה הנאצית) היו נהנים לקרא את הכותרות הללו (של תעמולת הליכוד).
- בטאון אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב, מאי 2002: "אזרח, הדת היא אויבתך, חובה על כל אזרח ישראלי להילחם בה... כשבוחר אדם להאמין לשקרים האלה, הוא משליך לפח האשפה את מהות האדם... יבואו אחרים ויגידו זה עושה טוב... גם מצטרפים רבים לתנועה הנאצית הרגישו התרוממות רוח ושמחה".
- "ידיעות אחרונות", שלמה גזית: "החיילים הדתיים מזכירים לי את הנאצים".
- "קדמה", ינואר 2003: "ניתן להכליל אמירה על המתנחלים האידיאולוגים שהם גרועים הרבה יותר מכל ניאו-נאצי באוסטריה".
- יגאל תומרקין, הפסל, התבטא במשך השנים בביטויים שלא היו מביישים אנטישמים. ב-1980 הביא חזיר עטוף בתפילין לכיכר מלכי ישראל במחאה נגד ההתנחלויות. התבטאויותיו מזכירים את גדולי האנטישמים: "כשאני רואה חרדים, אני מבין את הנאצים" או אני מזהה דתיים לפי הריח שלהם". ב-1998 הוא זכה בפרס זוסמן מטעם יד ושם (!) על עבודותיו בנוגע לשואה, אך מתן הפרס בוטל בשל המחאה נגדו. למרות כל התבטאויותיו האנטישמיות, קבל תומרקין לא מזמן את פרס ישראל לפיסול, מידי שרת החינוך לימור לבנת.
ב) עכשיו שהוכחנו שבהחלט קיימת עילה להשוואה היסטורית בין מכתב בשיא אל מתיישבי גוש קטיף למכתב היודנראט ליהודי ברלין והראנו שרבים אחרים בציבוריות הישראלית משתמשים בטרמינולוגיה מתקופת השואה - עלינו לתקוף את הטענה השנייה נגד מכתבי- כאילו שדבריי לבשיא מהווים הסתה לאלימות.
להלן הסעיף הרלבנטי בחוק העונשין, התשל"ז 1977 (כפי שתוקן בתיקון מס'66 ביום 22.5.02): "144ד2. הסתה לאלימות או לטרור [תיקון: תשס"ב (3)]
א) המפרסם קריאה לעשיית מעשה אלימות או טרור, או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו (בסעיף זה - פרסום מסית), ועל-פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות או טרור, דינו - מאסר חמש שנים.
ב) בסעיף זה, "מעשה אלימות או טרור" - עבירה הפוגעת בגופו של אדם או המעמידה אדם בסכנת מוות או בסכנת חבלה חמורה".
במלים אחרות, קריאה שעלולה להוות עבירת הסתה, חייבת לכלול קריאה מפורשת לפגיעה חמורה בגופו של אדם. מה בין זה, למכתב שלי לבשיא בו אני בסך הכל עושה הקבלה היסטורית בין שני מסמכים, ופונה לבשיא בקריאה להתפטר מתפקידו הבזוי?
אבל עכשיו שנושא ההסתה עלה לדיון ציבורי - ברצוני להפנות את תשומת הלב של השר גדעון עזרא ושל היועץ המשפטי לממשלה, לקריאות ברורות להסתה לרצח ולאלימות- שמשום מה לא קבלו התייחסות משפטית. המסיתים עדיין לא נחקרו או הועמדו לדין. הייתכן שהדבר נובע מכך שכל המסיתים נמצאים בצדה השמאלי של המפה הפוליטית בישראל?
להלן לקט קטן מתוך רשימה ארוכה (חלק מהציטוטים נמצאו בארכיון של עיתון "הצופה"):
- פרופ' זאב שטרנהל, "הארץ", 11.5.2001: מצדיק טרור ערבי נגד המתנחלים, קורא לערבים לרצוח מתנחלים ומעודד אותם לשים מטעני חבלה אך ורק בצדו המזרחי של הקו הירוק: "אין ספק בדבר לגיטימיות ההתנגדות המזוינת בשטחים עצמם. אילו היתה בפלשתינים מעט תבונה, הם היו מרכזים את מאבקם נגד ההתנחלויות...[...]...כן היו נמנעים מהנחת מטענים בצדו המערבי של הקו הירוק...". תנועת 'נשים בירוק' התלוננה במשטרה כנגד שטרנהל והאשימה אותו בעידוד למעשה טרור והסתה לרצח מתנחלים. תשובת המשטרה היתה: "אין אשמה פלילית".
- יהונתן גפן, מעריב מאי 1998 "ישראל החילונית היא השטחים הכבושים של המפלגות הדתיות. אם החילונים רוצים לחיות פה, אין להם ברירה אלא לפתוח באינתיפאדה. כן, אני מוכן לזרוק את האבן הראשונה". גם כאן החליטה המשטרה שאין צורך לחקור את ההתבטאות.
- שייקה לוי, ,ידיעות תקשורת", נובמבר 2003: "המתנחלים הם אנשים סהרוריים, אני כועס כשאני רק שומע עליהם... אני לא יכול לסבול ילדים קטנים עם פיאות, שיש להם מורי והוא מלמד אותם להיות תימנים ולא ישראלים. רציתי לתפוס את המורי שלהם ולשבור לו את העצמות".
- "הקיבוץ", אוגוסט 1995: אלה [המתנחלים] לא האחים שלי... מלחמת אחים תהיה המלחמה... אני ארוץ לשם... ואדוש את בשרם במכות נאמנות להניס אותם... אצא אל היריב כדי להלחם פעם אחת במלחמה צודקת... יירד הרבה דם".
- מיכאל רועה, סיעת מר"צ, יוני 1998: "הקמנו סיירות אנטי-חרדיות שיורידו לחרדים את הראש".
- יהונתן גפן, מעריב, 1996: חולם על רצח נתניהו: "אני כעסתי וכתבתי שהיה לי חלום רטוב שאני יורה פעמיים בביבי נתניהו. לא פירסמו לי את זה... ולמה את זה מותר לפרסם ואת החלום הרטוב שלי על מחיקת ביבי נתניהו פוסלים לי שוב ושוב?
- "חדשות" אוקטובר 1992: "צריך לתלות את החרדים על עמודי חשמל".
- "העולם הזה", אורי אבנרי, נובמבר 1988: "הגיעה השעה לקבור אותם".
- "דבר", זאב שטרנהל, אפריל 1988: אי אפשר לעצור את הפאשיזם בנימוקים רציונאליים. את זה עוצרים רק בכוח, וכאשר קיימת נכונות להסתכן במלחמת אזרחים. בשעת הצורך נצטרך להתמודד בכוח עם המתנחלים בעופרה או באלון מורה. רק מי שיהיה מוכן לעלות על עופרה עם טנקים, יוכל לבלום את הסף הפאשיסטי המאיים להטביע את הדמוקרטיה הישראלית.
- יואל מרקוס, "הארץ", 9.7.04, מאמר תחת הכותרת "אל תפחידנו בשפך דם": "שלא יפחידו אומה - שרבבות מבניה נהרגו במלחמות להבטחת עצם קיומה - בשפך דם למען השלום".
- ח"כ אבו וילן, ממפלגת "יחד", בראיון לארי שביט, "הארץ" 5.9.04: "אם חס וחלילה יכריחו אותנו, נאלץ לפתוח באש" [נגד המתנחלים]... "צריך יהיה לסחוט את ההדק, לאט, באחריות, בקור רוח ובשכל".
- עמי איילון, ראש השב"כ לשעבר, בראיון ל"ידיעות אחרונות", 14.11.03: מציע להרוג בדם קר את המתנחלים ה"בעייתיים" שיסרבו להתפנות מרצונם החופשי: "אגיד את זה במילים ברורות: בחיי כל מדינה או אומה יש יותר מאלטלנה אחת. מנהיגות מדינית במדינת ישראל קיבלה כבר החלטות קשות כשהיה ברור מה האלטרנטיבה, ומנהיגות מדינית בעתיד תצטרך לקבל החלטות קשות כשברור מה האלטרנטיבה".
כל מי שמכיר את פרשת "אלטלנה" בה 16 יהודים, יריבים פוליטיים של בן-גוריון, ששחו לא חמושים בלב ים לעבר החוף, נרצחו בדם קר על-ידי פלוגות המחץ בפקודו של יצחק רבין, יודע שקריאה לביצוע "אלטלנה" נגד יריב פוליטי, היא הסתה לרצח אותו יריב פוליטי. "נשים בירוק" הגישו תלונה ליועץ המשפטי על דברי ההסתה לרצח של איילון. וכך כתבה טליה ששון בתשובתה: "לאחר בחינת הדברים הוחלט, כי אין הדברים שאמר מר עמי איילון במסגרת הראיון נשוא התלונה עולים כדי עבירה פלילית. להבנתנו, מר עמי איילון לא קרא לבצע מעשה אלימות במתנחלים, אלא העריך שכאשר יהיה צורך לפנות התנחלויות יהיה אחוז מסוים של התושבים שלא יסכים להתפנות מההתנחלויות מרצונו החופשי. במצב דברים זה, לדבריו, לא יהיה למדינה מנוס מלהתעמת עם מי שלא יציית להוראה חוקית של הממשלה הנבחרת. כאמור, לא מצאתי עבירה בדברים".
במלים אחרות - טליה ששון, בשם פרקליטות המדינה, מצדיקה רצח בדם קר של מתנחלים אך ורק בגלל שיסרבו להתפנות מרצונם החופשי.
לאור כל האמור לעיל, המסקנה ברורה: מטרת העליהום על מכתבי אחת ויחידה: ניסיון בולשביקי לסתום את הפה למחנה הלאומי ולמנוע ממנו להביע את התנגדותו החריפה לתוכנית הגרוש של אריאל שרון. תוכנית ששרון כופה באופן דיקטטוריאלי על הציבור, נגד רצון רוב העם. הרי רוב העם בבחירות האחרונות בחר בשרון, כי שרון שכנע אותנו שתוכנית הנסיגה החד-צדדית של עמרם מצנע תהווה אסון למדינה. לתדהמתנו, לאחר ניצחונו, החליט שרון לרוץ עם תוכניתו של עמרם מצנע!! בכך גנב שרון את הקולות שלנו ורימה את העם.
התמיכה הרחבה שקיבלתי מהעמך לאור הניסיון הבוטה למנוע ממני את חופש הביטוי, הטלפונים, האי-מיילים והפקסים הרבים של עידוד וחיזוק, מוכיחים לי שוב שרוב העם בריא בנפשו, אוהב את עמו, אוהב את מולדתו ואת מורשתו. הבעיה שלנו היא עם המנהיגות הפוליטית החלשה והגלותית שלנו. מנהיגות פוליטית המתרפסת מול האויב. מנהיגות פוליטית בלי עמוד שדרה יהודי. בלי שורשים. בלי ערכים. בלי נאמנות לעם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל.
המנהיגות המושחתת הזאת לעולם לא תצליח להשתיק אותנו. אנחנו נמשיך להכריז כבל עולם: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל על-פי תורת ישראל ואין לאף יהודי זכות למוסרה לאויב. בע"ה עם ישראל ינצח. נסיים בדברי אריאל שרון מלפני 9 שנים, בראיון לבטאון "כפר חב"ד:
"לרגל השנה החדשה אני רוצה לפנות ליהודים (לא לממשלה - כי שם אין עם מי לדבר): בשעה הקשה הזו עליכם לגלות אומץ-לב ותעצומות נפש, ולהבין שאם אתם רוצים בקיום עצמאי, עליכם להיות מוכנים להאבק על ארץ ישראל. ארץ ישראל היא ארץ חמדה אבל היא גם ארץ קשה שצריכים להתמודד בה גם עם עצמנו וגם עם אחינו".
"מובן שאני רוצה לאחל לכולם שישררו כאן שלום אמיתי, שלווה וביטחון - אבל הדבר שהיהודים צריכים באמת לקראת השנה החדשה הוא לחזור לעצמם, ללכת בגאווה יהודית ולהתנהג כעם של ממש, ומעל הכל להיות מוכנים למאבק ברגע המבחן המתקרב".
"אני רוצה לאחל לכל העם היהודי בארץ ובתפוצות שתהיה שנה טובה באמת ונראה סוף סוף את האור בקצה המנהרה עם סילוק הממשלה הנוכחית והקמתה של ממשלה יהודית שתפעל ככזו בכל התחומים.
ועל דברים אלו של אריאל שרון לפני 9 שנים אפשר רק להוסיף: אמן כן יהי רצון!!!
___________________________
כותבת המאמר משמשת בתפקיד יו"ר נשים בירוק

תאריך:  04/10/2004   |   עודכן:  05/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפאל בוכניק
דני רשף
במלחמה נמוכת עוצמה אין הכרעות ברורות, ההישגים תמיד עמומים אבל 'ימי תשובה' הוכיחו שצה"ל לומד ומשתפר
ד"ר גדי אשל
על ה'הינתקות' והקשרים מהשואה; יש להכיר בכך שאין אפשרות לשלוט על עולם הדימויים המצטייר בהכרתו של אדם. עולם זה נקבע גם על-פי המטען הגנטי וגם על-פי הניסיון הפרטי והזכרון הלאומי
אלכס לוין
אליקים העצני
אם יימצאו לעם ישראל, ולו רק חמשת אלפי בנים נאמנים לעמם, לארצם ולתורתם שיצליחו להגיע לתוך מחנות המעצר ללא מעשי אלימות פוגעניים - תיעצר המגיפה, תיפול הדיקטטורה והארץ תינצל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il