"אייס", הרשת האמריקנית לבית, החליטה לערוך את שבוע ה- D.I.Y (עשה זאת בעצמך) במקביל לתערוכת ה- D.I.Y הארצית שתפתח בגני התערוכה.
לצורך כך, הקימה מערך שיווק מתוחכם הכולל מגוון רחב של שיתופי פעולה מסחריים ומקצועיים, תפעיל ניידת D.I.Y שתעניק יעוץ אישי והדרכה בסניפים, תפעיל קו פתוח 24 שעות ביממה, הרצאות, סדנאות ואין סוף מבצעים ומוצרים חדשים בתחום ה- D.I.Y.
בשבוע זה יוכלו להנות לקוחות אייס מהנחות גורפות משמעותיות במגוון קטגוריות כגון: עד 50% הנחה על מגוון מוצרי עץ ואביזרים, עד 25% הנחה על שולחנות מחשב בהרכבה עצמית.
לדברי אור אבני, מנהלת השיווק של רשת "אייס": ההחלטה לקיים את שבוע ה- D.I.Y מחוץ למסגרת התערוכה, נועדה לבדל את "אייס" ממתחרותיה להדגיש את עוצמתה השיווקית ולחזק את הקשר הישיר בין "אייס" ל-עשה זאת בעצמך D.I.Y כהמשך ישיר לרכישת זכיות המסחור של התוכנית המצליחה "עבודת בית" ולפעולות נוספות שהיא מבצעת לחיזוק מובילותה בתחום הפעילות השיווקית תעשה בשיתוף מרכז הבניה הישראלי, ויתבצעו יעוצים, הרצאות, הדגמות וחידושים בתחום.
במסגרת שבוע ה- D.I.Y,של "אייס", הוחלט להפעיל לראשונה ניידות יעוץ בשיתוף מרכז הבניה הישראלי שיעברו בסניפים, יתמקמו למשך שעתיים ויענו על כל השאלות והבעיות שיציגו הלקוחות. צוות הניידת יכלול: מומחה לאיטום, מומחה אינסטלציה, מומחה צבע ואף מעצבי פנים.
בנוסף, תוקם בסניפים במת הרצאות, הדגמות וטיפים בנושא D.I.Y שיעשו בשיתוף עם מרכז הבניה. יוצג מגוון רחב של מוצרים, קיטים להרכבה עצמית, מכשירים וכלי עבודה בלעדיים ועוד.
כמו כן יתפרסם טל - בנייה 24 שעות של ייעוץ טלפוני בכל הקשור לתחום ה DIY.
פרסום:
פעולות השיווק והקד"מ ילוו בקמפיין אינטנסיבי שיחל ב- 16.05.02, ויכלול סרטונים קצרים בטלוויזיה, קמפיין רדיו ועיתונות. משרד הפרסום באומן בר ריבנאי.
הקמפיינים הקצרים בטלוויזיה יפתחו בצליל מעורר של מקדחה חשמלית ועל המסך תופיע לאיטה האייקון - "מיס ליברטי" האוחזת במקדחה.
עלות הקמפיין - 300,000$.
הקמפיין יפנה את תשומת הלב של הצופה למודעות המפורטות בעיתונות ושם ניתן למצוא מגוון רחב של מבצעים, סדנאות, הרצאות, קו פתוח וכל הדרוש לו לנושא.
חוזרים לעשות זאת בעצמנו - מסימני התקופה גידול ב- D.I.Y
אור אבני,מנהלת השיווק של "אייס", מציינת שמבדיקת הרגלי הצריכה שערכה הרשת מסתבר שיש גידול של 35% ברכישת ערכות להרכבה עצמית (קיטים, 15% גידול ברכישת כלי עבודה ו-15% גידול בתחום הצבע. נתונים אלה מצביעים על שינוי מגמה והתחזקות ה- D.I.Y. על כך אנו לומדים גם מפניות ליועצים ומוכרנים בשטח.
על-פי אבני, הסיבות להטבה בענף ה"עשה זאת בעצמך" מוסברת גם בנתוני חברת B.D.I, במספר גורמים ביניהם העובדה, שהמיתון במשק הביא לקיטון ברכישת דירות ב- 2001, והגדלה בכמות השיפוצים המוגדרים כשיפוצים קלים עד בינוניים שנערכו בשנה האחרונה. שיפוצים ותיקונים נקודתיים הם שהביאו ותרמו לגידול במכירות הרשתות הגדולות וליציבות היחסית שנרשמה בענף בשנה האחרונה.