X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

עמדת עיתון "הארץ" המצדדת בהינתקות ישראל מן השטחים שנכבשו במלחמת ששת הימים, באה לידי ביטוי במאמרים אינספור ועכשיו גם במאמר המערכת מיום שני 18.10.2004. מערכת "הארץ" מסתייגת גם מעריכת משאל עם, משום שלדבריה "שום משאל אינו בטוח מראש".
האמירה הזאת שומטת את הקרקע מן הטיעון שהיה לחם-חוקם של רוב כותבי המאמרים בעיתון "הארץ", במשך חודשים ארוכים, בדבר קיומו של רוב מוצק בעם בעד תוכנית ההינתקוּת החד-צדדית של ראש הממשלה. הרי לכם הודאה מפורשת שלדעת מערכת "הארץ" אין כלל ביטחון בקיומו של "רוב" כזה. ולמרות זאת, עוד לא יבשה הדיו על הודאה אמיצה זו וּכבר למחרת כתב יואל מרקוס שוב: "הרי רוב העם תומך ביוזמתו..." (יוזמת ההינתקות של רה"מ). אז יש רוב או אין רוב?
לחיזוק טענות "הארץ" ולחיזוק מהלכי ראש הממשלה, מעלה מאמר המערכת הנ"ל סוגייה מעניינת נוספת והיא הצהרותיו של אריאל שרון מלפני הבחירות ולפיהן "הוא מתכוון לבצע ויתורים כואבים בשטחים." ו"הארץ" מוסיף ושואל: "מהם 'ויתורים כואבים' אם לא פינוי התנחלויות?" אין ספק, שאלה קשה למתנגדי ההינתקות. אלא שעל השאלה הזאת יש תשובה כל-כך פשוטה וכל-כך הגיונית וכל כך מוחצת שיש להתפלא כיצד לא עלתה על דעת מעלי הארגומנט הזה:
פינוי התנחלות הוא אכן ויתור כואב וצורב, אך צריך לשים לב לכל ניואנס. עצם השימוש במילה "ויתור" מצביע על דבר שאתה מאמין שהוא של ובצוק העתים אתה מוותר עליו. נניח שמנוי וגמור עימנו ואפילו נגזר עלינו לוותר, באלו תנאים מוותרים ויתור כואב שכזה? הֱוֵי אומר רק בִּתמורה לוויתור כואב נגדי והדדי, ועדיין הוויתור שלנו יכאב מאד. פינוי שטח כלשהו ללא תמורה איננו בגדר "ויתור כואב", אלא כניעה והנפת דגל לבן. אף על-פי כן, אנחנו לא מבקשים מהפלשתינים ויתור טריטוריאלי. אפילו להסתה שפורחת במסגדים, בבתי-הספר, בעיתונות, ברדיו ובטלוויזיה, נכנענו. וגם ממשא וּמתן משכנו ידינו באין ידיים מושטות מן העבר השני.
כל שאנחנו מבקשים היום, בתמורה לכל הסדר, הוא הפסקת הלוחמה! אנחנו לא דורשים! אנחנו כמעט מתחננים ואנחנו נענים בירי קסאמים, בנסיונות פיגוע ובפיגועים ממש, ובהתלהמויות שאינן מותירות ספק-ספקא על מה שיהיה כאן לאחר ההינתקות החד-צדדית, אם תהיה. לו לפחות היינו מקבלים הצהרה בדבר נכונותם של הפלשתינים להפסקת ירי הטילים והפיגועים, גם אם אין שום ערובה שיעמדו בתנאים אלה, ניחא, אבל גם זה אין, ולכן כל ההינתקות הזאת מתפרשת במילה אחת: מנוסה. אולי בשתי מילים: מנוסה מבוהלת. והמהדרין שבמהדרין אומרים: בריחה מפוחדת מפני הטרור, עם זנב מקופל וּמים זורמים בין רגלינו, וכל עוד נפשנו בנו.

תאריך:  21/10/2004   |   עודכן:  21/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי פוקס
אברהם שרון
פרופ' ג'רלד פרמן
חנה בית הלחמי
הילד בן השבע שהגיע לבית הספר עם אקדח טעון כדי לסגור חשבון עם המורה שלו, הוא בבחינת תמונה השווה יותר מאלף מילים
ד"ר אברהם בן-עזרא
[פרק מתוך הספר "דבר תורה על-פי הרמב"ם" בהוצאת "קרטוב"]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il