X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תגובות נזעמות בקרב חברי הכנסת הערבים ובקרב אישי ציבור נוספים המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים לקראת תפילות יום ו'
▪  ▪  ▪

תגובות נזעמות הושמעו על-ידי אישי ציבור ערבים-ישראלים וכן על-ידי אישים ישראלים בעקבות פיגוע הירי בשפרעם (ה', 4.8.05) בו נהרגו ארבעה תושבי שפרעם מירי של חייל בן 19.
ח"כ מוחמד בארכה, שהגיע תוך זמן קצר למקום אמר, כי "לפי המידע הקיים, כנראה שאנחנו מול פיגוע שביצע אחד מאנשי כנופיות הטרור היהודי. אנחנו ערים לעובדה שאנשי הימין הקיצוני והטרוריסטי מנסים מזה זמן להבעיר את השטח וכנראה שהם מרגישים חופשיים במעשיהם נוכח התנהגות המימסד הביטחוני, הפוליטי והמשפטי מולם. זהו פיגוע טרור שיוצא ממסע של הסתה נגד ערביי ישראל. צריך לחפש את האשמים בכך ולא להאשים את הערבים".
ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) אמר כי זהו פיגוע טרור אשר נולד "כתוצאה של ההסתה האנטי ערבית והגזענות שפשתה בחברה הישראלית. הפוליטיקאים היהודים מתייחסים לאזרחים הערבים כאל אויבים, ואנטי ערביות מתורגמת כאן לרצח ערבים חפים מפשע. מדובר בחייל שהקשיב וביצע".
ח"כ עזמי בשארה מבל"ד אמר, כי מדובר בפיגוע. "איני יודע למה התקשורת העברית מכנה זאת 'תקרית ירי'".
גם מרכז אעלאם, מרכז תקשורתי לחברה הערבית פלשתינית בישראל, התייחס לסיקור של אמצעי התקשורת הישראלית לפיגוע: "אנו רואים בחומרה רבה את אי התייחסות כלי התקשורת האלקטרוניים לאירוע בשפרעם. השידור הישיר החל כמעט שעה לאחר האירוע עצמו. יצוין כי אנו מדברים על רצח בני אדם שמהם כלי התקשורת העבריים התעלמו, בשונה מיחסה של התקשורת העברית אל אירוע דומה שבו נרצחים יהודים. במקרים של רצח יהודים מיד עולה כוננות בצוותי התקשורת עד מצב של חירום וגיוס כל הצוות.
"אנו מוחים נגד הגישה הלא מקצועית הזו, המבחינה בין דם לדם ואשר מוכיחה כי אמצעי התקשורת אינם מאמינים בחיי אדם כערך עליון".
שרון: מדובר במעשה נפשע של טרוריסט צמא דם
ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר בעקבות האירוע: "מדובר במעשה נפשע של טרוריסט צמא דם, בן העם היהודי שביקש לפגוע באזרחים חפים מפשע. אירוע הטרור הזה הוא ניסיון מכוון לפגוע במרקם היחסים בין כלל אזרחי ישראל.
"טרור של אזרחים נגד אזרחים הוא הדבר המסוכן ביותר לעתידה של ישראל וליציבותה הדמוקרטית. אני שולח בשמי ובשם ממשלת ישראל תנחומים למשפחות הנרצחים ושולח איחולי החלמה לפצועים".
הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, הודיע כי הוא מוקיע את רצח הנוסעים באוטובוס על-ידי חייל צה"ל. חלוץ הורה לבדוק את נסיבות האירוע שהובילו להימצאותו של נשק צה"לי בידיו של חייל נפקד בעל רקע בעייתי. לדבריו, החקירה תנוהל על-ידי השב"כ, משטרת ישראל וכן על-ידי המשטרה הצבאית החוקרת.
השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, גינה את הפיגוע ואמר כי "זהו פיגוע לכל דבר, שלא ייתכן שיקרה במקומותינו".
שר החוץ סילבן שלום גינה את הפיגוע בשפרעם ואמר שמדובר בניסיון לפגוע בקהילה הדרוזית שכרתה ברית דמים עם ישראל.
יו"ר מועצת יש"ע, בנצי ליברמן, התייחס בחדשות ערוץ 10 לפיגוע ואמר כי זהו מעשה שביצע אדם מטורף. הוא הוסיף, כי הוא מתנגד לרצח ואלימות מכל סוג שהוא. "אנחנו דוחים את המהלך בשאט נפש, מדובר ברצח. חוץ מאשר להזדעזע יחד עם כולם, אין מה לומר. מדובר במעשה של מטורף".
מועצת יש"ע הודיעה הערב כי היא מגנה בחריפות, מביעה שאט נפש ומזועזעת מהאירוע החמור. "מועצת יש"ע מוקיעה את השימוש הציני שעושים גורמים פוליטיים שונים הרוקדים על הדם ומקשרים את האירוע החמור למחאה הדמוקרטית הלגיטימית והבלתי אלימה נגד תוכנית הגירוש. גם הצמדת התואר 'מתנחל' לאדם שכלל לא תושב התנחלות, מבקשת להכתים ציבור שלם המנהל מחאה דמוקרטית למופת. דווקא בעת כזו מוטב לגלות אחריות במקום להתלהם כדי לגרוף רווחים פוליטיים מפוקפקים", נאמר בהודעתם.
יו"ר סיעת האיחוד הלאומי, ח"כ צבי הנדל, אמר כי "מדובר בפושע נאלח שגרם נזק בל ישוער למדינת ישראל ולמחנה הלאומי. אני שולח תנחומיי למשפחות הנרצחים, ומתבייש ברוצח המהווה כתם לעם היהודי". גם חברו למפלגה, ח"כ אריה אלדד, גינה את הפיגוע, ודרש לבדוק גם איך אדם שהיה ידוע כפעיל "כך" ועריק מצה"ל, לא נעצר למרות שזהותו היתה ידועה לשב"כ ובידו היה נשק.
המשטרה נערכת ברחבי הארץ
המשטרה החלה מיד לאחר האירוע להזרים כוחות גדולים לצפון הארץ ולסביבת היישוב שפרעם. אלפי תושבים יצאו לרחובות והחלו לקרוא קריאות מחאה.
צמרת המשטרה ובראשם המפכ"ל, רב ניצב משה קראדי, הגיעו למקום והורו מיידית על תגבור המחוז הצפוני, ולצורך כך הוטסו במסוק למחוז 40 שוטרי יס"מ ממחוזות ש"י וירושלים. שוטרים נוספים מהמחוז הצפוני אשר לקחו חלק במניעת צעדת הימין לעבר גוש קטיף, עושים את דרכם חזרה למחוז. כמו כן הוכרז במשטרה על גיוס כללי במחוז הצפון.
במשטרה גם נערכים לתפילות יום השישי בירושלים וברחבי הארץ.

תאריך:  04/08/2005   |   עודכן:  05/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי גלסקה
פיגו שעזב את ריאל מדריד, ירוויח 9 מיליון אירו בשנתיים    ינסה להעפיל עם אינטר ליגת האלופות
אלעזר לוין
ישלם 9.65 מיליון שקל ויעביר למקום את מחסניו
ברוך לוי
הורדת הריבית היתה צפויה, לאחר שבהחלטת הריבית הקודמת הוחלט שלא להוריד את הריבית על חודו של קול
אלעזר לוין
יבנה 130 דירות יוקרה ליד הטילת ב-250 אלף דולר לדירה    מזרחי יתן ליווי
עומר שיקלר
זאת בשל ההענות הנמוכה של חקלאי גוש קטיף    ארגון מגדלי הפרחים פתח מוקד להכוונת מתנדבים לעזרה לחקלאים בפירוק החממות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il