X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשק המפונים - שריפות, נינג'ות, ביצים ועגבניות

החל הפינוי בחומש ושא-נור

מפקד פיקוד מרכז האלוף יאיר נווה חושש מעימות אלים "אנחנו ממשיכים בהידברות" מפקד מחוז ש"י: המשטרה ערוכה לפינוי מתנגדי ההינתקות מתבצרים במצודה
▪  ▪  ▪
הרמטכ"ל

מפת הפינוי בצפון השומרון

שלומי דיאז
דניאלה וייס נעצרה עם 40 מסתננים

עם תום פינוי רצועת עזה, אמש, עובר מוקד ההינתקות לצפון השומרון. הבוקר (יום ג', 23.8.05) בשעה 07:00, החלו לזרום אלפי חיילים ושוטרים לישובים שא-נור וחומש והחל הפינוי הכפוי.
בחומש, קיבלו התושבים את פני כוחות הביטחון בשריפות גדולות - פחי אשפה שהובערו ואף מכונית אחת שהוצתה. כמו כן, התושבים שפכו שמן על הכביש, ניסו לסנוור את החיילים והשוטרים על-ידי מראות גדולות, זרקו ביצים ועגבניות, ואף שפכו זבל ברחובות - כל זאת בניסיון לעצור את פינויים מהבתים.
בשא-נור עוברים החיילים מבית לבית ומנסים לשכנע את המשפחות להתפנות ללא סירוב מהבתים, כשלמשפחות הובהר שמי שיסרב להתפנות, יוצא מביתו על-ידי החיילים בכפייה.
ברחובות שא-נור, סמוך למצודה, פוזרו הבוקר גדרות תיל ונינג'ות כדי להקשות על כוחות הביטחון את הכניסה לאזור עם כלי רכב. המתנגדים הבעירו הבוקר צמיגים והציתו זבל. כוחות הביטחון הפעילו דחפור לפתיחת צירים.
הכוחות הגיעו הבוקר באוטובוסים, שלאחר מכן ישמשו את המפונים. למקום הובאו גם מנופים כבדים להעלאת מכולות עם שוטרים על גגות הבתים וכן משאיות להתזת מים. פרשי המשטרה הגיעו גם הם. גם כבאיות הובאו כדי לכבות שריפות שיוזמים התושבים ומתנגדי הפינוי. כוחות מיוחדים הגיעו עם ציוד פריצה ובידיהם אלות.
החשש הכבד הוא מפיגוע אפשרי של פלשתינים ומעימות מזויין עם מתבצרים מהימין הקיצוני, המתבצרים "במצודה" בשא-נור. 35 משפחות עזבו את חומש בשעות הלילה, מחשש שייפגעו תוך-כדי הפינוי.
על-פי תוכנית צה"ל, כ-6,000 שוטרים וחיילים, שמרביתם נטלו חלק בפינוי יישובי הרצועה, בפיקודו של תנ"צ אהרון פרנקו ותא"ל גרשון הכהן, יכנסו לשני היישובים במקביל. חטיבת הצנחנים וחטיבת הנח"ל ישמשו כוח מאבטח.
אנשי הימ"מ, יחידות מג"ב, אנשי יחידות מיוחדות של שב"ס ואנשי יס"מ יהיו בין הכוחות המפנים, אך ימתינו לפעולה ויכנסו אליה רק במידה והעימות יהיה חריג. ההוראה בפיקוד היא לנסות להגיע להסכם פינוי מרצון עד כמה שניתן אבל נראה כי הסיכוי לכך קלוש.
לטענת המשטרה, נלמדו לקח אירועי כפר דרום. הכוחות לא יטפסו על הגגות בסולמות בשל חשש לפגיעה בחיילים ובשוטרים. הם ישתמשו רק בזרנוקי מים ובמכולות מאויישות בשוטרי מג"ב ויס"מ. אלה יועלו על הגגות על-ידי מנופים כבדים. כל הכוחות המפנים שיכנסו לעימות כלשהוא מצויידים במגינים מיוחדים גם נגד חומצה וכל חומר כימי אחר.
על-פי מידע שיש בידי המשטרה וצה"ל, ועליו דווחנו בהרחבה, ישנם חמושים בשני היישובים. כמו כן ייתכן ויש במקומות אלו רימוני הלם, גז ואולי גם רימוני רסס. בנוסף, בשתי ההתנחלויות הכינו בימים האחרונים מצבורים של מוטות ברזל ומיכלי שמן, דוקרנים, מסמרי נינג'ה ועוד. ישנו חשש גם מאמצעי חבלה. המתבצרים הודיעו אמש לתקשורת כי אין בידם אמצעי לחימה וכי מדובר בעלילת דם מצד הכוח המפנה.
אנשים עזבו עקב חשש
מהישוב שא-נור התפנו 17 בני אדם, בהם מספר ילדים. לדבריהם, הם חששו מעימות אלים. מחומש יצאו הלילה, בלווי משטרה וצבא, 35 משפחות מהוותיקות ביותר ביישוב. לפני כן הן קיימו טקס פרידה והורדת דגל.
אתמול (יום ב', 22.8.05) קיים מפקד פיקוד מרכז, האלוף יאיר נווה, מסיבת עיתונאים במרכז התקשורת בשקד.
"אנחנו ממשיכים בהידברות גם בשלב זה. קיימנו הידברות עם הרבנים", אמר האלוף וסיפר, כי בקרוב יחלו בהרס הבתים ביישובים שכבר פונו מרצון - גנים וכדים, ובבוקר (ג') יחל פעולות הפינוי של שא-נור וחומש. עוד אמר: "אנחנו נמצאים ערב תחילתו של מבצע פינוי חומש ושא-נור - מבצע קשה וכואב לכולנו".
"לאחרונה שיפרנו את שיתוף הפעולה עם הכוחות הפלשתינים כדי למנוע פעולות טרור וביזה", אמר האלוף נווה וציין, כי קיים מידע מודיעיני על הכנות לביצוע פיגועי טרור בזמן הפינוי בצפון השומרון.
"לא נסבול אלימות כנגד הכוחות", אמר והתייחס בחומרה רבה לאירועים של פגיעה באנשי כוחות הביטחון כמו ביישובים כדים, שא-נור, וחומש ואף ניקוב צמיגי כלי רכב צבאיים וכן השלכת בקבוק תבערה על רכב הנדסי של צה"ל. "בימים האחרונים היינו עדים למספר אירועים לא קלים ובלטו בהם אירועי אלימות בגזרת חומש ושא-נור. זה לא מאפיין את המתיישבים הקבועים הוותיקים, אבל רף האלימות כרגע הוא לא נמוך ואנחנו נדרשים לעשות ככל שנוכל לסיים את המשימה עם מינימום נזק ונפגעים בנפש וברכוש"
"לצערי, בזמן האחרון אנחנו משקיעים משאבים רבים, רבים מדי, ברדיפה אחר צעירים המנסים להיכנס לשטח דרך כפרים ערביים. הדבר מסכן אותם ואת חיילי צה"ל", אמר והדגיש כי כל כלי הנשק של צה"ל שהיו ברשות התושבים כבר נאספו.
"הפינוי בפיקוד נעשה במוקדים שונים ובדרוג לאחר פיקוד דרום. הערב הועברו לפה חמש חטיבות פינוי בנוסף לחטיבה להפרות סדר שתקח חלק בפינוי שא-נור וחומש".
ניצב ישראל יצחק, מפקד מחוז ש"י של המשטרה אמר, כי "המשטרה נערכה בכוחות גדולים לפינוי". לדבריו המחוז שלו ביצע אימונים רבים לקראת ההינתקות והמחוז מוכן לקליטת הכוחות המפנים מהדרום אשר מגיעים למחוז לקחת חלק בפינוי שיחל מחר.
בשעות הערב נפצע חייל צה"ל באורח קל, לאחר שהושלכה לעברו נורה המלאה בצבע. החייל נפגע מרסיסי זכוכית ומצבע שפגעו בעיניו והועבר לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.
ראש מועצת קדומים דניאלה וייס וארבעים פעילי ימין נעצרו סמוך לישוב בראון. לדברי משטרת מחוז ש"י, הם היו בדרכם לשא-נור וחומש וכשהדבר נמנע מהם נכנסו לעימות עם חיילים ושוטרים ולכן בוצע מעצרם. כמו כן נעצר ליד צומת עירון גם משה בן-זמרה, אחד מראשי הישובים. בסך-הכל נעצרו אמש 100 פעילי ימין.
במחסום כיסופים שברצועה נעצר הלילה על-ידי משטרת שמשון תושב גני טל שהיה דרוש מזה זמן מה לחקירה בגין מעורבות בהפרות סדר וסיכון אדם בנתיב תחבורה. ברשותו נתפסו מסמרי נינג'ה, קאטרים, מספרי חיתוך ומחסניות אם 16. יחד עימו נעצרו שלושה נוספים. החשש הוא שהיו בדרכם לצפון השומרון. הם הועברו לחקירה אצל היחידה המרכזית של משטרת המחוז הדרומי. המשטרה הכינה לקליטת העצורים את מתקן הכליאה מעשיהו.

תאריך:  22/08/2005   |   עודכן:  23/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
האם נעצרה בחשד להזנחה    טענה בחקירתה כי לא מדובר בביתה    בירושלים נעצר גבר החשוד בהתעללות בילדיו ובאשתו
ניר וייס
ההכנסה הממוצעת לנפש בערים הגדולות, הגדולה כבר היום פי שלושה מזו שבאיזורי הכפר, ממשיכה לצמוח בקצב כפול מהכנסת עניי המדינה
אסף גבור
משבר בשיחות בין חברי ועדת החוקה העירקית    תחושה של ניתוק בין השיעים והכורדים לבין המיעוט הסוני גורמת להתבטאות חריפה "אם הסונים ישארו מחוץ לפרלמנט המצב הביטחוני בעירק ידרדר"
ניר וייס
חברת "גייט גורמה", אשר פיטורי עובדיה הובילו לשביתת התמיכה הגדולה של צוותי הקרקע של "בריטיש", הצהירה כי חטיבתה בבריטניה עשויה להגיש בקשה לפשיטת רגל בביהמ"ש
נוה יוסף
צפו במפקדת ובחיילות נוספות כשהן עירומות במקלחת הבסיס וצילמו אותן בסרטוני וידאו קצרים בעזרת המצלמה שבמכשיר הסלולרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il