X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשעת המשבר בחברה הפלשתינית לקראת הסתלקות ערפאת, שומה על ישראל לנקוט מדיניות חדשה ויזומה כדי להשפיע על תהליכים צפויים להדעכת הטרור ולניתוק מוסכם
▪  ▪  ▪

לא יאומן - מהפיכה מכוח הטבע בהנהגה ובעם הפלשתיני ואצלנו עולם כמנהגו נוהג. הראיס, יאסר ערפאת, יחיה או ימות אך כוחו ייחלש מאוד. באם לא יבוא קיצו הפוליטי השבוע יגיע בתוך זמן קצר אך הקולות הנשמעים מהיכלי השלטון שלנו "מרגיעים" אותנו כי לא יחול שינוי במדיניות של ישראל.
הסתלקות עראפאת עומדת לגרום זעזועים עמוקים בחברה הפלשתינית, במבנה הפוליטי, בארגוני הטרור ואפילו בכלכלה הפלשתינית. ייתכן שישתרר כאוס נטול שליטה, "מגיפת" טרור חדשה בתחרות על השלטון והקצנה בדרישות המדיניות של המנהיגות הפוליטית. אולם ישנה אפשרות שמנהיגות מתונה בראשות אבו-מאזן, רג'וב, דאחלאן וחבריהם תתחזק ותפתח שערים רחבים למשא-ומתן. כידוע, נבואה לטפשים ניתנה ואין לצפות בדיוק את ההתפתחויות בעם וברשות הפלשתינית.
שר בכיר מאוד בממשלה ויועץ בכיר מאוד במשרד הביטחון מיהרו להבטיח לנו כי הממשלה אינה מתכוונת לשנות את מדיניותה עם לכתו של ערפאת. גישה זו כאילו אינה מבינה שהתהליכים בפלשתין אינם מתפתחים באינקובטור מבודד. לישראל יש השפעה חזקה מאוד על ההתפתחויות ואסור לנו לשמוט הזדמנות בלתי חוזרת להשפיע על מהלכים הסטוריים שיתרחשו בחברה, בפוליטיקה ובארגוני הטרור הפלשתיניים בתקופה הקרובה. כיצד מתיישבות ההצהרות של הבכירים עם הצורך המיידי והחיוני בשינויים מפליגים?
עלינו לזהות את "אזורי החולשה" של הפלשתינים ולשנות את מדיניותנו מן היסוד כדי לנצל אותם. לדוגמה. החברה וההנהגה הפלשתינית נמצאים ברובם הגדול באווירה ותחושה של חוסר-מוצא, של אובדן דרך ושל ייאוש מדיני וכלכלי. כמעט מתבקש מאליו להציע בפומבי כמה צעדים מדיניים, דיפלומטיים וכלכליים כדי להקל על הפלשתיניים את חיי היום-יום ואת הנכונות לדון איתנו על הסדר ברצועת עזה ועל סיום או דעיכה של אסטרטגיית הטרור שכנראה נכשלה עד עתה.
אפשר להסיר מחסומים בין אזורים שונים בתוך שטחי יהודה ושומרון, אפשר להסיר סגרים על ערים פלשתיניות, אפשר לשחרר באופן חד צדדי מאות אסירים ולהבטיח שחרורים נוספים. כך אפשר להשפיע על דעת הקהל הפלסטינית כי אין משפחה או חמולה שאין לה אסירים. אפשר ליזום מו"מ בסגנון חדש שישכנע את הפלשתינים שיש על מה לדבר, אפשר לתת הקלות כלכליות משמעותיות ועוד היד נטויה.
לסיום, עלינו להטמיע בקירבנו את יכולת ההשפעה הגדולה שלנו ולהשתמש בה בשום-שכל, עלינו לתכנן את מדיניותנו בטרם יסתלק הראיס, עלינו לנסות תפיסה רעננה במישורים המדיני, הצבאי והדיפלומטי, לאחוז את השור בקרניו ולנצל את ההזדמנות לחיזוק הכוחות המתונים בין הפלסטינים ולהפוך את הניתוק החד-צדדי לניתוק מוסכם.

תאריך:  06/11/2004   |   עודכן:  06/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
דורון בלום
עו"ד יצחק בם
יצחק בם הלומד לתואר שני באוניברסיטה היוקרתית הרווארד, מצא עצמו בכנס שארגן גוף קיצוני המתקרא "צדק לפלשתין" בהשתתפות פרופסור ישראלי מכובד, נציג ערבי ופרופסור אמריקני אנטי ישראלי; המסקנות ברשימה שלפניכם
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע
עו"ד תומר ריטרסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il