X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

בנימין נתניהו צריך לפרוש מן הממשלה. אין לו כל ברירה אחרת. ראש הממשלה כבר לא סופר אותו - ולכן עליו לעשות את הדבר היחיד המתבקש מן הקידום החפוז, הבלתי אחראי, של התוכנית האומללה שאותה הגה אריאל שרון. להשאיר את גיבור מלחמת יום הכיפורים להתבוסס במדמנה שאותה הוא יצר במו-ידיו.
ל"תוכנית ההינתקות החד-צדדית" אין, כידוע, כל הצדקה, ביטחונית או מוסרית. רק רע יש בה. היא משדרת חולשה ורפיסות דעת. היא מציגה את מדינת ישראל כמי שנואשה מן הלחימה בטרור. היא יוצרת סדקים באיתנותה של המדינה היהודית. היא שומטת את הקרקע מתחת לרגלי תומכיה בעולם הרחב. היא מציגה את מדינת ישראל כמי שגורלה כבר נחרץ.
אפשר גם להניח, שאף אחד בעולם לא חשב, או האמין, או קיווה, שמדינת ישראל אפילו תשקול צעדים מן הסוג הזה לפני שהטרור הערבי ידעך לחלוטין ולפני שתקום בגוף הנלעג הזה, 'הרשות הפלשתינית', מפירות הבאושים של הסכם אוסלו הרקוב, הנהגה שפוייה שתזנח לחלוטין את 'תורת השלבים'. קשה להאמין שאפילו הערבים עצמם אי פעם קיוו שלטרור הרצחני תהיה עדנה כה רבה. התירוץ, שהנסיגה תועיל לשמור על עליונותם הדמוגרפית של היהודים במדינתם, הוא לא יותר מסתם דברי הבל. יש פתרונות טובים אחרים, מדיניים, בעיקרם, שאינם מסכנים את עצם קיומה של מדינת ישראל, שצריך לחתור לקראתם, לפני שנוהגים באיוולת כה רבה.
ולכל מי ששואל, ספק בתמימות ספק בציניות, כיצד זה ייתכן שהקצין המהולל שיושב בלשכת ראש הממשלה לא רואה את הדברים כהווייתם, יש לענות, שכיום דומה, שלא יכול להיות עוד ספק, שאריאל שרון גילה את 'האור' - ואולי היה זה דובי וייסגלס המתוחכם - בשעה שבפרקליטות המדינה שקלו אם יש מקום להגיש כתב אישום נגדו בפרשת השוחד שהוא קיבל, על-פי טיוטת כתב האישום שהוכן בידי עדנה ארבל, באמצעות גלעד שרון. אין כל דרך אחרת להסביר את האומללות שביצירת 'תוכנית' מעין זו, שיש בה רק מיגרעות, ואף לא יתרון אחד לרפואה.
מסירת חבל עזה לידי אירגוני הטרור, לאחר סילוקם של המתיישבים היהודים מבתיהם, תיצור רצועת טרור שממנה יצאו טרוריסטים לכל רחבי העולם. נשק מצרי מכל הסוגים, לרבות טילים נגד מטוסים, יזרום לשם באין מפריע. כל קיבוצי הנגב המערבי, לרבות הערים אשקלון, אשדוד, יהפכו גם הן למטרות ירי, ומה שקורה היום בשדרות ייראה בעתיד רק כ'מנה ראשונה'.
אולם מה שגרוע עוד הרבה יותר, היא ההתייחסות של מדינות העולם לנסיגה החד-צדדית, ובעיקר, לפירוק היישובים היהודיים בגוש קטיף ובצפון השומרון: הכל יצפו שמדינת ישראל תמשיך בתהליך התקפלות. 'ההבטחות' שאריאל שרון קיבל, כביכול, מנשיא ארצות הברית שוות בדיוק כקליפת השום. כבר היו בעבר הבטחות דומות, בנושאים אחרים, מנשיאי ארה"ב - וכולן התבררו כלא שוות דבר ביום שהיה צריך לקיימן. גם ג'ורג' בוש ימהר, ללא ספק, לשלם ב'מטבע ישראלי' כדי להשלים עם מדינות אירופה הזועמות עליו ועם העולם הערבי.
כבר בעתיד הקרוב יתברר לאריאל שרון, שחזר לפני כמה חודשים מביקורו אצל 'הראיס' האמריקני קורן מאושר והבטיח לכל שיש בידו הבטחה שתמורת הנסיגה האומללה בעזה ובצפון השומרון תוכל המדינה היהודית לשמור לעצמה 'גושי התנחלויות' גדולים, שלהבטחה הזאת, אם היא בכלל קיימת, אין שום ערך. היא אפילו לא עברה אישרור של בתי הנבחרים בארה"ב.
בנימין נתניהו, איש חכם, ללא ספק, בוודאי מבין את מה שצפוי לכולנו אם תתממש התוכנית ההזוייה של אריאל שרון. בספרו 'מקום תחת השמש' הוא כתב את הדברים לפני למעלה מעשור. הוא חזר על הדברים, חזור והדגש, גם בספרים אחרים שבהם הוא הטיף למלחמה נחושה בטרור הערבי. אין כמוהו להבנת הדברים. אחיו, יוני נתניהו ז"ל, נפל בעת חילוצם של נוסעים במטוס שנחטפו לאנטבה בידי קבוצת טרור ערבית. בשעה שהיה ראש הממשלה, טבע בנימין נתניהו את המטבע 'יתנו - יקבלו'. עקרון ההדדיות היה תמיד חלק מן התורה המדינית שלו.
אם כך, אין הוא יכול לשבת עוד בממשלה שהכריעה בעד צעדים חד-צדדים, ללא תמורה, ללא הסכם, שיש בכוחם רק כדי לסכן את המשך קיומה של המדינה היהודית. אסור לו להתפתות אחר כל משיאי העצות הרעות. הכלכלה ממילא תקרוס אם יחל תהליך הפינוי/פיצוי.
התפטרותו של בנימין נתניהו תוליך לבחירות מוקדמות - וזאת צריכה להיות התשובה ההולמת לאיש היושב בלשכת ראש הממשלה.

תאריך:  07/11/2004   |   עודכן:  07/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
ד"ר שלמה חזן
מעיון בטיוטת דו"ח בכר עולה כי כוונת האוצר היא להעלות את פרנסת סוכני הביטוח על מזבח האתנן, שיועבר לבנקים
יואב יצחק
בית המשפט העליון פסק: ניתן היה להעמיד לדין את מזרחי בפרשת האזנות הסתר; הפרקליטות [ובראשה ארבל] נתנה "פרשנות יצירתית" לחוק כשהתירה שימוש בלתי תקין בהאזנות סתר; עכשיו נותרה השאלה: מדוע הנחיית רובינשטיין להדיח את מזרחי בכפוף לשימוע אינה מיושמת
אביתר בן-צדף
ברק חוזר - למה זה מגיע למפלגת העבודה?
דודו אלהרר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il