X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוח מבקר המדינה העוסק בכוחות הביטחון הוגש היום לכנסת המבקר לינדנשטראוס: "הממצאים חמורים" מעריך שעד סוף השנה ייצא דוח בנושא ליקויי ההינתקות
▪  ▪  ▪

דוח מבקר המדינה, העוסק בתפקוד ופעילות כוחות הביטחון, הוגש ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין. מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, אמר בעת הגשת הדוח לריבלין, כי מדובר ביום שמח לדמוקרטיה "אך פחות שמח לגבי הממצאים", כדבריו. המבקר ציין, כי את מרבית הדוח כתב קודמו בתפקיד, אליעזר גולדברג, ואמר כי למבקר המדינה צריך שיהיו שיניים, יותר ממה שהמצב היום.
"תמיד שואלים מה המשמעות של דוח מבקר המדינה", אמר, "הדוח מוגש, ועדת ביקורת המדינה מתחילה לדון, זה מנפק כותרות בתקשורת ליום-יומיים, ואז זה גווע ולא נעשה דבר. למבקר המדינה צריכים להיות יותר שיניים. אני אדרוש אחריות אישית מכל מי שאמצא ליקויים לגביו. אין ערך לדוח מבקר המדינה ללא שיניים".
יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, הבטיח למבקר כי הכנסת תטפל בדוח שהוגש לה במלוא הרצינות.
בנושא הביקורת הנעשית בימים אלה על תיפקוד המדינה בנושא תוכנית ההינתקות והטיפול במפונים, אמר המבקר: "יש לנו מספר חסר תקדים של 21 מבקרים שנמצאים בימים אלה בשטח, בכל הנקודות אליהם הועברו מפוני גוש קטיף. החוקרים אוספים את החומר בנושא ההינתקות, וכבר עד סוף 2005 נוכל כנראה להוציא דוח בנושא".
על ממצאי הדוח, העוסק כאמור בכוחות הביטחון והמשטרה, אמר לינדנשטראוס, כי התגלו ממצאים חמורים בביקורת שנעשתה על צה"ל בנושא המיגון האישי ומיגון כלי הרכב הצבאיים. "הדוח הוא קשה. נתגלו ליקויים לאורך ולרוחב גזרות רבות. אני רואה בחומרה את העובדה שנמצאו פערים בין מה שהשיב הצבא לשאלת המבקר בביקורת הקודמת, לבין המציאות שנבדקה על-ידי דוח זה".
ליקוי נוסף העולה בדוח זה, מופנה למחלקת חקירות שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש). על-פי הדוח, מח"ש אינו מטפל בחלק גדול מהתלונות המגיעות אליו. "אינני יודע מה הסיבה לכך", אמר לינדנשטראוס, "יתכן שישנו ריבוי תלונות ולא מספיקים לטפל בהכל, אבל זה מצב שלא יתכן ויש לפתור אותו".
בתחילת הדוח מציין המבקר באריכות רבה, את דבר הצורך בהקניית סמכות ושיניים למבקר המדינה. לינדנשטראוס: "כל מבקרי המדינה פרסמו דוחות, אולם כעת יש להקפיד על יישום הדברים. זה מה שהמבקר צריך לקחת על עצמו עכשיו. אני מבטיח שנעשים שינויים משמעותיים לגבי מציאת הדרך הראויה ליישום פסקני של הדוח. נושא האחריות האישית הוא דבר שחייב לבוא לידי ביטוי. אדם שיישא באחריות בגין ליקוי שגילה בו המבקר, לא יוכל לשרת בתפקידו בשירות הציבורי. השמות יפורסמו. יש לנהוג ביד קשה ובסנקציות על המבוקרים".
כשנכנס לתפקידו, הנהיג לינדנשטראוס שיטת ביקורת חדשה, לפיה ייבחנו דברים בשעת מעשה. לדבריו, אין מניעה חוקית לשיטות החדשות, לא בנושא זה ולא בנושא פרסום שמות מבוקרים שיידרשו לשאת באחריות אישית. "נמשיך לבצע ביקורת על חם, ביקורת בשעת מעשה", אמר.
יו"ר ועדת ביקורת המדינה, מלי פולישוק-בלוך, אמרה כי לאחר פרסום הדוח תשקיע הוועדה במעקב אחרי הממצאים ותיקון הליקויים, "כדי להבטיח את המשכיותו של דוח הביקורת ואת תיקון הליקויים הנמצאים בו".

תאריך:  31/08/2005   |   עודכן:  31/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
בני נוער רבים ניצלו את החופש הגדול כדי לעבור ניתוח פלסטי כלשהו    הניתוח המבוקש ביותר בקרב בנות - הגדלת חזה    תושבי תל אביב ביצעו את מספר הניתוחים הגדול ביותר
יואב יצחק
המחסור גורם לסיכון חיי אדם בעת פיזור התפרעויות    דוגמא: באפריל 2005 הודיע צה"ל, כי ברימוני הלם נותר פער של 7% ואילו ברימוני גז נותר פער של 66%
עומר שיקלר
מבקר המדינה כותב בדוח החדש כי צה"ל לא מתקן את הליקויים שהתגלו בדוח המבקר הקדום    קיים חוסר באפודי מגן קרביים ובכלי רכב ממוגנים    חלקים מהדוח נאסרו לפרסום
ניר וייס
נתפס לאחר שחוקר פרטי מטעם "מיקרוסופט" ואיש ה-FBI רכשו את הקוד דרך אתר האינטרנט שלו
מירב לוי
לעומת הפסד של 23.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il