X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת שרים לענייני הפרטה קיבלה את הצעת שר האוצר להפריט את החברה הממשלתית בנק החקלאות הוחלט גם על הפרטת "תדמור" - בית הספר המרכזי למלונאות
▪  ▪  ▪

ועדת השרים לענייני הפרטה בראשות ממלא-מקום ראש הממשלה ושר האוצר, אהוד אולמרט, החליטה (יום א', 4.9.05) להפריט את החברה הממשלתית - בנק החקלאות בדרך של מכירת נכסי החברה. ההפרטה תעשה על-פי הצעת רשות החברות הממשלתיות שריכזה את תהליך הכנת החברה להפרטה.
על-פי ההחלטה, ההפרטה תתבצע בדרך של מכירת תיק האשראי או העברתו לגבייה כולו או בחלקים והעברת הזכויות במקרקעין בהתאם להנחיית רשות החברות הממשלתיות. המדובר למעשה בחיסולו של בנק ישראל כבנק למגזר ייעודי. בנושאים הנוגעים לתיק האשראי הטילה הוועדה על רשות החברות לבצע את ההחלטה בשיתוף עם החשכ"ל. כן הוחלט, כי במסגרת הליך ההפרטה ייבחנו מכלול הסוגיות הנוגעות לעובדי החברה וזכויותיהם.
בנק החקלאות נוסד בשנת 1981 כחברה ממשלתית. הבנק הוקם כדי לשמש מכשיר ממשלתי לסיוע בענף החקלאות. הבנק קיבל מקורות כספיים מהממשלה והעמיד אותם כהלוואות במגזרי הקיבוצים והמושבים. בעקבות המשבר הכלכלי והפיננסי שהיה בסוף שנות ה-80 במגזר החקלאי, התקשו הלווים לעמוד בהתחייבויותיהם כלפי הבנק והבנק נקלע לקשיים. בתחילת שנות ה-90 נחתם הסכם פיקדון בין הבנק לבין הממשלה ומועד החזר פיקדונות הממשלה אשר הופקדו בבנק נדחה עד ליום 31.07.2005.
בהתאם לדוחות הכספים לשנת 2004 הסתכמו חובות הבנק למדינה בגין שטרי הון נדחים ופיקדונות ממשלה בסכום העולה על 1.5 מיליארד ש"ח. המשך פעולות הבנק מותנה בדחיית מועד הפירעון של חובותיו למדינה, שכן הבנק לא יכל לפרוע אותו ממקורותיו. הבנק עוסק כיום אך ורק בגביית חובות הקיבוצים והמושבים השונים.
ביום ה- 31.03.2005 ביטל ממלא-מקום נגיד בנק ישראל, ד"ר מאיר סוקלר את רישיון הבנק של החברה, החל מיום ה-01.04.2005.
לאור האמור לעיל ולאור העובדה, כי לחברה אין רישיון לעסוק כבנק, אין מקום להמשך אחזקות המדינה בחברה. על כן דרך ההפרטה עליה החליטה הוועדה היא מכירתו או העברתו לגביה של הנכס העיקרי של החברה שהוא תיק האשראי כאמור לעיל.
מפריטים "תדמור" - בית הספר המרכזי למלונאות
ועדת שרים לענייני הפרטה אישרה גם את הצעתם המשותפת של השר אולמרט, ושר התיירות, אברהם הירשזון להפרטת "תדמור" - בית הספר המרכזי למלונאות בע"מ.
בית הספר המרכזי למלונאות התאגד בשנת 1961 והינו חברה ממשלתית. מבנה הבעלות בחברה: 34.21% מדינת ישראל, 34.21% החברה הממשלתית לתיירות (חברה ממשלתית בבעלות ממשלתית מלאה) ו-31.58% התאחדות המלונות בישראל.
החברה עוסקת בהכשרה מקצועית של תלמידים וסטודנטים במקצועות המלונאות, המזון והאירוח ומפעילה את בית הספר המרכזי למלונאות ואת מלון "תדמור" הנמצאים בהרצליה פיתוח.
בבית הספר לומדים כ-600 תלמידים וקיימים בו מספר מסלולים: תיכון מקצועי המשלב לימודי טבחות, הכשרה מקצועית של קורסים במקצועות המלונאות, מסלול לימוד מינהל מלונאי בכיר וקורסים מקצועיים והשתלמויות מקצועיות בתחום המזון. מלון "תדמור" משמש להכשרה המקצועית של תלמידי בית הספר ומקור הכנסותיו הינו לינת אורחים, סמינרים, כנסים ואירועים.
בהחלטה נקבע, כי מניות המדינה בחברה (כ-68%), לרבות המניות המוחזקות על-ידי החברה הממשלתית לתיירות בע"מ ימכרו כמקשה אחת בדרך של מכירה פרטית למשקיע או לקבוצת משקיעים מהארץ ו/או מחו"ל.
בהתאם להחלטה, רשות החברות הממשלתיות תנהל את הליך המכירה ותבצע את כל הפעולות הדרושות לביצוע ההחלטה, ובהם: העברת מניות החברה הממשלתית לתיירות למדינה טרם המכירה, ניהול מו"מ עם התאחדות המלונות בישראל למכירת מניותיה במסגרת הליך המכירה, הארכת תקופת הסכם השכירות במקרקעין המשמשים את החברה מ-10 שנים ל-15 שנים למטרת הפעלת מלון ובי"ס למלונאות בלבד בו תינתן בין היתר הכשרה מקצועית בתחום לנוער ולמבוגרים.

תאריך:  04/09/2005   |   עודכן:  04/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"הרובע" תבנה עוד 68 דירות ליד ככר השעון
אלעזר לוין
לדברי החברה הייקור בשל עלית מדד יוקר הבניה    חברות מצמידות את מחיר הדירה למדד הבניה, ולא למדד המחירים לצרכן
נוה יוסף
"המשיב הלך בדרכם של רבים מאלה העוסקים בגביה בשוק האפור, כאשר לא הסתפק בקרן, רבית ודמי-טיפול, אלא הוסיף וגבה מהמפגרים בתשלום גם קנסות דרקוניים, ומי שהעז להמרות את פיו מצא את עצמו מאוים או קורבן לתקיפה אלימה" - כותב השופט לוי בפסק דינו.
עומר שיקלר
תורן יחליף את עמוס ירון אשר פורש לאחר שש שנים בתפקיד    יכנס לתפקידו בימים הקרובים
ברוך לוי
במחצית הראשונה של שנת 2005 הגיעו המכירות ל- 337.5 מיליון דולר    הרווח הנקי של אלתא בששת החודשים הראשונים של השנה הגיע ל- 8.5 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il