לרגל הגרלת 50 המיליון השנתית החליטו במפעל הפיס לקדם את ההגרלה בקמפיין פרסומי גדול ונוצץ.
השיר שמוביל את הקמפיין, "לקום מחר בבוקר", נבחר לאחר חיפושים רבים ובחינה של מספר שירי קונצנזוס "לאומיים" ומרגשים, אומרים במשרד הפרסום האחראי על הקמפיין, אדלר חומסקי&ורשבסקי/Grey. מילות שירה של נעמי שמר ז"ל הותאמו למסרי ההגרלה הגדולה ("לקום מחר בבוקר עם חמישים מיליון שקלים"), והג'ינגל הוקלט באולפנו עוד לפני הצילומים.
חברות כבזק, חברת חשמל, תנובה-יופלה, סלטי צבר, בזק בינלאומי,
פלאפון-אסקייפ, נסטלה, ג. יפית, ויטמינצ'יק, דה מרקר, הום סנטר וסימונס משתפים פעולה ועולים על אותו מסך בפרסומת אחת.
במפעל הפיס מציינים, כי החברות זיהו הזדמנות פז לתרום לקהילה מחד ולחזק את האייקונים הפרסומיים מאידך. לדבריהם, המהירות בה נרתמו החברות ונכונותן לקחת חלק בקמפיין של מפעל הפיס, מהווה הוכחה לקשר ההדוק ולהובלה של מפעל הפיס בנושא התרומה לקהילה, לאחר עשרות שנים של פעילות מסוג זה.
כל הכוכבים, כולל ניל רייט (רד-מאג) ודניז ווארד (יופלה) שהוטסו במיוחד מלונדון, הובאו לאולפן, להקלטת השיר. ההתמודדות עם כוכבים שמעולם לא שרו (ז'ק כהן, אניטה פללי, אלי האנה או תקע ושקע...) ועם כאלה שלא מדברים מילה בעברית (רד מאג ויופלה) – לא היתה קלה. אך לאחר אימונים רבים, עבודת פאזל עדינה והתאמת כל שורה לאייקון המתאים לה, הקסם נולד.
מפעל הפיס עורך השנה, זו הפעם החמישית, את הגרלה הגדולה – הגרלת 50 המיליון שכבר הפכה למסורת. ההגרלה הגדולה הוקדמה השנה ובניגוד לשנים קודמות תיערך בסמוך לראש השנה, ב-26.9.05, בשעה 23:45 ותשודר בשידור חי בערוץ 1.
במפעל הפיס מסבירים, כי סיכוי הזכייה הם טובים מאוד ועומדים על 1:2,035,800 לטבלה. מדובר בהגרלה עם סיכויי זכייה טובים מאוד ביחס להגרלות העבר ולהגרלות קיימות. לשם השוואה סיכויי הזכייה בטוטו עומדים על 1:43:000,000. סיכויי הזכייה בלוטו עומדים על 1:13,500,000.
מחיר טבלה יעמוד על 5.5 שקלים. המינימום הנדרש להשתתפות הוא 2 טבלאות כך שניתן להשתתף בהגרלת 50 המיליון בהשקעה קטנה של 11 שקלים בלבד. בהגרלה 5 דרגות ניחושים המזכות בפרסים.
יו"ר מפעל הפיס, שמעון כצנלסון, אומר כי השנה ההגרלה היא בסימן של אחדות. על-רקע סדר היום הציבורי, ההינתקות והצורך באיחוי וחיבור אנו מדברים על הגרלה של כולם. "ניסיון העבר מלמד כי בהגרלות עם פרס ראשון כל-כך גדול אנשים רבים מתארגנים בקבוצות ושולחים טפסים משותפים בסכומים גדולים המגדילים את סיכויי הזכייה שלהם מול משתתף בודד, שמטבע הדברים מוגבל בהיקף השקעתו. כולנו זוכרים את הזוכות בהגרלת היובל - קבוצת הקופאיות מסופר "דוש" בבת-ים ואת העובדים מ"פריגת" ששלחו טופס משותף וזכו", אמר.
מנכ"ל מפעל הפיס, שאול סוטניק, אומר כי ההגרלה הגדולה היא האירוע הגדול ביותר שעורך הפיס בכל שנה והיא נועדה ליצור אווירה סוחפת של אחדות, חגיגה והתרגשות ולהגדיל הכנסות. "עולם ההגרלות הוא מלא ריגושים והלקוחות שלנו מאוד אוהבים חידושים לכן חשוב מאוד לערוך הגרלה מסוג זה המרעננת ומרגשת. ההכנסות מההגרלה יסייעו למפעל הפיס לחצות, זו השנה השלישית ברציפות, את רף ה-3 מיליארד שקלים", אמר סוטניק.