X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תנועה אדם - התנועה החדשה המניפה דגל סוציאל-דמוקרטי ומבטיחה לפעול לתיקון העיוותים החברתיים, הכלכליים והמדיניים. אך האם מדובר בעוד תרגיל של שימוש בפריירים בעלי כוונות טובות, רק למען חיזוק מעמדו הפוליטי של מייסד התנועה?
▪  ▪  ▪

תנועת 'אדם' - אירגון חדש או המשך השחיתות?
כדי להשיב על שאלה זו - הבה נבחן כמה מהעיוותים החמורים, כנגדם לא שמענו את קולו הרם ולא חזינו בפעילותו הנמרצת של ח"כ עמיר פרץ:
א) קצבת זקנה:
זוהי קצבה המשתלמת כיום בעיקר למי ששילם עבורה למוסד לביטוח לאומי מאז שנת 1954 - מועד בו נוסד המוסד הנ"ל. כל כלכלן אשר יבחן את היקף התשלום אשר יוחס על-ידי המוסד לביטוח לאומי לקצבת זקנה, יבין כי מקבלי קצבה זו מקופחים מלכתחילה, מאחר שגובה הקצבה אינו ריאלי - הן בהתחשב בתשלום ששילם הזכאי לביטוח לאומי במשך כל שנות עבודתו עד גיל הפרישה, והן בהתחשב במתן אפשרות לקיום מינימלי בכבוד.
שר האוצר "הכלכלן הדגול" שמע כנראה כי קצבאות הן "שמן בגלגלי האינפלציה", עשה מהן מקשה אחת ובעקבות הקיצוץ ביתר הקצבאות קיצץ גם בקצבאות הזקנה. ניתן להתווכח על התיאוריה של השפעת הקצבאות על האינפלציה, אולם אין עוררין על-כך שקצבת הזקנה שונה מהקצבאות האחרות בכך שכדי להיות זכאי לה משלם האזרח למוסד לביטוח לאומי, מבחרותו ובמשך כול שנות חייו שעד גיל הפרישה, כדי שעם פרישתו יוכל לחיות בשיבה טובה עד סוף ימיו, ואין לאיש זכות לפגוע בזכויותיו, אשר לאחר פרישה אין להן על פי רוב שום אלטרנטיבה!!!
מזכ"ל ההסתדרות, המנופף עתה בדגל חברתי חדש, היה מיטיב לעשות אילו היה מונע קיצוץ בקצבאות הזקנה, בין כמוביל מערכה ציבורית ובין כמשבית המשק כנגד ממשלה המחליטה החלטה פוגענית ובלתי-צודקת מעין זו.
ביבי נתניהו, אשר כיהן כראש ממשלה פחות מ-3 שנים, והמכהן עתה כשר האוצר, זכאי (לא ברור מדוע), בשל התקופה הקצרה שבה כיהן כראש ממשלה, לפנסיה של 70% מגובה משכורתו של ראש ממשלה מכהן, ללשכה, למכונית ולכיסוי הוצאות שונות - וזאת למשך כול ימי חייו, בעוד האזרח הרגיל ששילם ארבעים וחמש או חמישים שנה לביטוח לאומי בתקווה לקבל בעת פרישתו קצבת זקנה המאפשרת קיום אלמנטרי בכבוד - לוקה ממנו בקיצוץ גם מהסכום המגוחך מלכתחילה של קצבה זו. היש איזושהי הצדקה לעיוות חמור זה?!
מטעמים השמורים עמו נמנע מזכ"ל ההסתדרות מלפעול נגד הפגיעה הרעה הזאת!
ב) ביטוח-בריאות וסל הבריאות:
מדינת ישראל והישוב היהודי שחי כאן לפני הקמתה, הקדימו ארצות רבות בהתייחסות לחולה על-ידי ייסוד קופות החולים, שכתוצאה מפעילותן התפתחה כאן מערכת רפואה ציבורית. ממשלת ישראל, בעקבות גירעונות שנוצרו בקופות במשך השנים, החליטה לחוקק וחוקקה חוק שהפך את הביטוח הרפואי לממלכתי והשאיר את קופות החולים כקבלניות לביצועו של החוק החדש. במקום להיכנס ולבדוק את הסיבות למצבן הקשה של הקופות, לייעל את דרכי פעולתן ולשפר את שירותיהן - החליטו בעלי השררה לייצר "סל בריאות", להתאים את גודלו ליכולתן הכלכלית של קופות החולים ולאפשר לקופות לגבות מחבריהן השלמות לסל, בדמות "ביטוח משלים", "ביטוח מושלם" וכדומה;
בה בעת גם פתחו לחברות הביטוח פתח רחב לצאת בתוכניות מסוג "משלים למושלם" וכיוצא באלה - כול זאת כאשר בעלי השררה עצמם, חברי הכנסת, השרים והשופטים, האמורים לשמש דוגמה ומופת לכול אזרחי המדינה, זוכים מהמדינה לביטוח רפואי שאין לו אח ודוגמה בכול הביטוחים האחרים! בזכות מה!? האם מבחינה מוסרית זכאים בעלי השררה לקבוע כללים מפלים מעין אלה? האם אין זו סיבה מספקת למאבק ציבורי אמיתי נגד זכויות היתר הללו??
מה עושה ח"כ עמיר פרץ בנדון?? אולי ניתן לשפר את "סל הבריאות" על-ידי סגירת הקופות וביטול המנגנונים המנופחים שלהן??
ג) פנסיה מקופות הציבור ומקופות הפנסיה:
רוב העובדים במשק, המבוטחים בקרנות הפנסיה ובפנסיה תקציבית, מוגבלים בפנסיה שלהם ל-70% משכרם האחרון, ובפרישה - לגיל שנקבע על-ידי המדינה לכלל האזרחים כגיל פרישה. נבחרי הציבור
(אינני יודע מי בדיוק בחר בם, כיוון שאני, כחלק מהציבור וכרבים בציבור לא מוכן לבזבז זמן על בחירות בשיטה הקיימת, שבה נבחרי הציבור בוחרים למעשה זה את זה) זכאים, לפי חוקים שונים ומשונים, לפנסיות של מאות אחוזים במהלך פרישותיהם, ללא קשר לגילם וללא קשר לפנסיות קודמות.
לדוגמה: אלוף בצה"ל זכאי לפנסיה בגובה משכורתו ויכול להשתחרר בהיותו אלוף ללא קשר לגילו; לאחר שחרורו הוא זכאי להיבחר לכנסת או לראשות עיר, ואז ימשיך לקבל הן את הפנסיה המלאה כאלוף בדימוס והן את משכורתו מהכנסת או מהעירייה; אם ייבחר לשר - יקבל פנסיה מצה"ל, פנסיה מהכנסת או מהעיריה ומשכורת של שר, דהיינו: 200% פנסיה בנוסף לשכרו כשר.
אם ייבחר לנשיא - יקבל פנסיה של 300% בתקופת כהונתו כנשיא: פנסיה לפי משכורת של אלוף בצה"ל, פנסיה לפי משכורת של ראש עיר ופנסיה לפי משכורת של שר, בתוספת למשכורתו כנשיא; כאשר יפרוש מכס הנשיאות יקבל עד סוף ימיו 400% פנסיה מקופת הציבור.
על זה נאמר: "כשר - אבל מסריח!".
ושוב, קולו של ח"כ פרץ כנגד העיוות החמור הזה אינו נשמע!
מספיקות שלוש העובדות שציינתי כדי לקבוע: האיש הוא מתחסד, ובלשון עממית: "מחפש פריירים" - זה ותו לא. אם אני טועה - יקום נא עמיר פרץ, יוכיח אותי על טעותי ואצטרף אליו.
בידי דוגמאות נוספות לעיוותים חמורים המחליאים ומעוותים את משק המדינה ואת החברה הישראלית, אבל אם יוכיח עמיר פרץ פעילות והצלחה בשלושה אלה - דיינו!
_________
הכותב היה מבכירי מס-הכנסה ועוסק כיום בייעוץ מס

תאריך:  05/12/2004   |   עודכן:  05/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה טל
ד"ר חיים משגב
יואב יצחק
כמה דברים טובים ניתן בכל זאת להגיד על לפיד. למשל, בזכות זאת שלא השכיל לשמור על מוצא פיו, וטוב שכך, אני יכול לחשוב עכשיו וגם להזהיר מפני צלם בכנסת ישראל - הוא-הוא לפיד. בזכות גסות הרוח הבלתי נשלטת מצדו, אפשר בהחלט לחשוב, כי בתוך-תוכו של יושב-ראש שינוי מתרוצץ שד גזעני
יואב יצחק
פסק הדין בפרשת שבס, נחשב יום חג בקרב שופטים, משפטנים, נוטרי שלטון החוק, תחקירנים וגם אצל עדנה ארבל; לפי פסק דין זה, ניתן היה להעמיד לדין את אריאל שרון וגם את... עדנה ארבל
פרופ' ג'רלד פרמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il