X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
דוח ביניים יוגש ביום שישי הקרוב על-ידי מיליס השופט הגרמני ביקש לבצע ניתוח לאחר המוות בגופת השר הסורי שהתאבד בנימוק שהיה עד מרכזי בחקירת רצח אל חרירי סוריה: קבוצות חיצוניות גרמו לכנעאן להתאבד כדי להפיל את המשטר מצרים מחבקת את סוריה ומנסה להשתיק את השטח הבוער
▪  ▪  ▪

מקורות לבנונים המקורבים לוועדת החקירה של האו"ם בעניין רצח רפיק אל חרירי אומרים כי מועצת השרים הלבנונית נעתרה לבקשת מזכ"ל האו"ם קופי ענאן להמשיך את פעילות הוועדה עד ל-25 בדצמבר, זאת על-פי דרישת יו"ר הוועדה השופט הגרמני דטלף מיליס, שנכתבה בדוח העתיד להתפרסם ביום שישי הקרוב.
הדרישה של השופט הגרמני קשורה לשימועים שנערכו ויערכו בעתיד לקצינים ובכירי ממשל סוריים מחוץ לסוריה, שהיו עדים לאירוע החיסול.
המקורות הוסיפו כי מיליס וחוקרים נוספים של האו"ם, ישמעו את עדויות הקצינים והבכירים במהלך התקופה האמורה, בבסיס מחוץ לסוריה שמיקומו ייקבע לאחר התייעצות בין מיליס למזכ"ל האו"ם.
הסיבה לבקשת הארכה היא חוסר ההיענות ושיתוף הפעולה המצומצם מאוד של הסוריים במהלך ביקורו של מיליס בדמשק ובחקירות שערך במהלכו.
המקורות עוד מוסרים כי צוות מטעם ועדת החקירה נסע לז'נבה לפני ימים אחדים, שם שמע את עדותם של שר ההגנה אליאס מור וסגנו, הנחשבים לעדים מרכזיים בחקירת החיסול של חרירי.
סיבה נוספת שגרמה לבקשה לשהות נוספת של ועדת החקירה בלבנון היא העובדה שסוריה סירבה לבקשתו של שגריר האו"ם ומזכ"ל האו"ם לבצע נתיחה לאחר המוות בגופתו של שר הפנים הסורי ראזי כנעאן כדי לברר את סיבת מותו. מיליס מאמין כי כנעאן היה אחד העדים המרכזיים בחקירת רצח אל חרירי וככל הנראה ידע מי עומד מאחוריו.
מיליס מחכה לתגובה רצינית יותר של השלטונות הסוריים לגבי בקשת הנתיחה, במיוחד לאחר החלטת בית המשפט לסגור במהירות את תיק החקירה בעניין ההתאבדות התמוהה.
התאבדות השר הסורי - קונספירציה
הממשל הסורי מאשים כי גורמים חיצוניים שהתעללו בשר הפנים ראזי כנעאן גרמו להתאבדותו במטרה להשחיר פני את המשטר הסורי.
ברשתות הטלוויזיה ובתחנות הרדיו חזרו על דבריו של הנשיא הסורי בשאר אל אסד לפיהם לסוריה לא היה כל קשר לחיסול ראש הממשלה הלבנוני, ושמתחילת חקירת ועדת האו"ם סוריה הבינה כי הוועדה שמה לה למטרה לפגוע במשטרו.
בתחנת רדיו סורית נמסר כי העיסקה שמציעה ארה"ב לסוריה לפיה אסד יודה בתכנון החיסול בתמורה להקלה בעונשו והבנה של ארה"ב
היא לא יותר מאשר עוד גורם לחץ על המשטר הסורי, לאחר שלממשל האמריקני "הודלף" כי ועדת החקירה של האו"ם לא מצאה ראיות מפלילות נגד סוריה.
חיבוק מצרי
בתוך כך שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-ריט ביקר את הממשל האמריקני על האיומים שהוא מפזר נגד סוריה וקרא להבנה ודיאלוג בין המדינות שיסייעו לפתור את נקודות הסכסוך והמתח.
בראיון שהעניק לעיתון "אל אהראם" יצא אבו אלריט לטובת סוריה ואמר כי היא מילאה את התחייבויותיה. "סוריה הכריזה כי היא הסיגה את כל כוחותיה מלבנון בהתאם להחלטת האו"ם 1559 אז למה היא נחשפת לאיומים כאלה מצד ארה"ב?
"סוריה עושה כל שביכולתה לשמור על קו הגבול שלה עם עירק ופירסמה נתונים על מעצרים והחרמת ציוד ומסתננים. אנחנו חייבים לטפל במצב המתוח שלב אחרי שלב, עד לפיתרון הבעיה הסורית", אמר אבו אל-ריט.
השר המצרי הדגיש את חשיבותם של היחסים ההדדיים בין סוריה ולבנון וביקש שלא להפוך את חקירת האו"ם בעניין רצח רפיק אל-חרירי לעניין פוליטי. "אנחנו מאז ומתמיד היינו נגד הפיכת מצבים פנימיים למצבים פוליטיים בין מדינות. לא מקובל לנצל משברים מסוג אחד כדי לקבל תוצאות אחרות. אנחנו קוראים לכל הצדדים לא לערב נושאים פוליטיים חיצוניים ולתת לוועדה לעשות את עבודתה נאמנה, ללא לחצים חיצוניים ומשיכה לכיוונים כאלה או אחרים".

תאריך:  16/10/2005   |   עודכן:  16/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערכה רשות הטבע והגנים    מחצית מהמרואיינים יוצאים לטיולים בהמלצת חברים, רוב המטיילים מעדיפים לצאת עם החברים    76% סבורים שהתדירות האידיאלית לטיול היא חמש-שש פעמים בשנה
יפעת גדות
חוקרים מטקסס גילו כי כורכומין, המרכיב העיקרי בתבלין הכורכום, מדכא את התפשטות סרטן השד לריאות ומשפר את יעילות התרופות הקיימות כיום
נוה יוסף
בית הדין הרבני האזורי בחיפה חייב את האשה להתגרש מבעלה אך זו מסרבת    תובע ממנה 350,000 שקל בגין נזקים שנגרמו לו עקב סירובה לקיים את החלטת בית הדין
יפעת גדות
חוקרים גילו כי מנות גבוהות של כימיקל הדומה למרכיב הפעיל במריחואנה, העלו לחולדות את שיעור היווצרות תאי העצב    מחקר קודם הראה כי גם פרוזאק מגבירה את גדילתם של תאים חדשים
נמרוד דוויק
רב המכר זוכה לתרגום סיני רשמי    התרגום - עוד חלק במאבק הסיני בפיראטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il