איפה קונים וידיאו? נכון, בדיוטי פרי המשוכלל, החדש המפואר הנרחב... זה עם האלפי מטרים ועם העשרות חנויות. רק המחשבה על חוויית השופינג עושה לנו את זה, שהרי ידוע לכל שיש קנייה ויש שופינג שהדמיון ביניהם הוא כמו סנדוויץ' לארוחת גורמה וזאת תאמר לנו כל מי שמכבדת את עצמה בלי הבדל דת, גזע ומין.
ואיך נוהג/ת מי שזמנו מדוד או מי שנוסעת ומותירה בבית את היועץ הטכני שלה? היא מטילה עליו לברר קודם טוב טוב מה הכי כדאי (ראה מאמרי "על עיצוב ועצבים") ולא נותר מכל חוויית השופינג אלא פתק קטן שאיתו ניגשים למוכר ומבקשים זה וזה הכולל שם מדויק, מודל, שנת יצור ואפילו מחיר.
אז כגבר צייתן, זה מה שניסיתי לעשות. לברר. פניתי לאתר באינטרנט שמפרט בהרחבה לא רק איזה חנויות יש לסקאל ברחבי הארץ, ולא רק איזה מכירות פומביות נסגרות בעוד כך וכך שעות, דקות ושניות, אלא גם את מה שאפשר למצוא בחנויות הדיוטי פרי, כולל מחיר ודגמים. יותר טוב מזה? נכנסתי לברר איזה וידיאו לרכוש ואני מוצא ארבעה דגמים, שניים של טושיבה ושניים של LG שהם משולבים עם DVD. אידיליה? כמעט.
זו העת לספר שלפני מספר שבועות רכשתי וידיאו והחזרתי אותו לחנות. תמיד ידעתי שבמקביל לתצוגה על מסך הטלוויזיה, מצוי צג על מכשיר הווידיאו שמראה בין השאר אם הקלטת רצה קדימה או אחורה. להפתעתי, הסתבר לי שבווידיאו שרכשתי (4 ראשים מחברה ידועה), התצוגה על הווידיאו לא מראה את התקדמות הקלטת, מה שהפך את הווידיאו מבחינתי עויין למשתמש. נוספה לכך העובדה שכל התכנות נמחק כתוצאה מהפסקת חשמל כי אין סוללת גיבוי. התקשרתי לטכנאי שלי ותגובתו היתה שכך מייצרים היום יותר ויותר מכשירים עם פחות ופחות פונקציות כדי להוזיל. החלטתי שזהו חיסרון בלתי נסבל והחזרתי את המכשיר לחנות.
מוזהר ולמוד ניסיון, ניסיתי לברר כיצד מתנהגים המכשירים המוצעים למכירה בסקאל דיוטי פרי. לכאורה סיפור פשוט. המציאות הותירה אותי עתוק נשימה ובלא תשובה לאחר שעה וחצי של נסיונות עיקשים וסידרת טלפונים שהסתיימו בדרישות מדהימות מצד שירות הלקוחות של סקאל.
זה החל בשעה 13:15. נציגת שירות בשם אורנה השיבה לי שאינה יודעת להשיב לי אם התצוגה במכשירים המוצעים מראה התקדמות קלטת ועלי להתקשר למעבדה הראשית בחולון. התקשרתי ולאחר כ-10 דקות אפילו הצלחתי לקבל מענה ממיכל. באדיבות היא התעקשה שתמיכה טכנית ניתנת רק בין 14:00 ל-16:00. כשמחיתי שלא נאמר לי על כך בשירות ואני סתם מבזבז מעל 10 דקות להגיע אליהם, היא מסרה שתתקשר מייד להנחות אותם. נו טוב, סדר זה סדר.
ב-14:00 בול התקשרתי והצלחתי להגיע אל עזרא שהוא טכנאי הווידיואים. לאחר ויכוח ממושך שבו הוסבר לי שאם לא קניתי אז על מה הוא ישיב לי, הוא גם הבהיר לי שהוא מבין רק בתיקונים ולא במכירות. לבסוף הוא השיב שהוא לא מכיר את המכשירים מתוצרת LG שהם חדשים אצלו ועוד אין לו מספיק ניסיון איתם ולבסוף, לאחר שהתעקשתי לומר לו שהתשובה תהיה קצרה יותר מכל הוויכוחים הוא השיב לי שבטושיבה אין תצוגת התקדמות קלטת.
זה המקום לספר שבדיקה קודמת שלי בעבר אצל היבואן הראשי של טושיבה בישראל, הניבה תשובה אחרת, כלומר שיש תצוגת התקדמות אך רק בדקות ולא בשניות. נותרתי איפה עם תשובות סותרות. החלטתי להתעקש. התקשרתי שוב לשירות הלקוחות (אוף, עד שהגעתי אליהם הפעם). שוב טענו שהטוב ביותר להתקשר למעבדה לחולון, ולבסוף, לאחר שהסברתי להם שחולון לא יודעת וגם לא ששה להשיב, הציעה לי נציגת השירות להעביר אותי לחנות דן-דיזיין שליד קניון איילון ששם יש אנשי מכירות שבטח ידעו לענות לי. הועברתי לחנות ואת השפופרת הרימה נציגת שירות הלקוחות, שמסרה לי שאין כרגע אנשי מכירות שיכולים להשיב לי ובראותה את מצוקתי הציעה לי לפנות לחולון. כשהבהרתי לה איך היה בחולון, היא הציעה לי להתקשר למעבדה נוספת בנתניה ונתנה לי את המספר.
במעבדת נתניה ענתה לי מישהי, שהיא בטוחה שאין סיכוי שהטכנאי ידע את התשובה וכדאי שאפנה לחולון שזו המעבדה הראשית. כשביקשתי בכל זאת לדבר עם טכנאי ואולי הוא בכל זאת יודע, היא השיבה לבסוף שבעצם הטכנאים לא נמצאים ובכלל, המחשב שלהם נפל ויש פגעים דומים נוספים ששכחתי לרשום מהם.
נשברתי. כבר הרגשתי כמו הכדור במשחק של NBA, ששוב ושוב מטיחים אותו ברצפה. התקשרתי שוב לשירות והפעם ביקשתי את מנהל השירות כדי לברר, מה בעצם קורה שם? שימרית שהשיבה, הציעה לסייע לי וסירבתי. הבהרתי לה שאני לאחר שעה וחצי של נסיונות סרק ואני מבקש את המנהל וכאן הגיעה תשובה שהדהימה אותי. עלי להעיר שאני למוד ניסיון בפניות אל עובדי ציבור שונים במסגרת פעילותי כנגד ליקויי מינהל שונים ומורגל בכל התשובות שבעולם (ראה מאמרי "לעופר אין עתיד בפוליטיקה"), אך אודה במבוכה שהתשובה שקיבלתי משימרית המייצגת חברת שיווק היתה אחת המנצחות שקיבלתי מעודי.
שימרית פשוט החלה להתעקש שעלי למסור את תעודת הזהות שלי, אחרת, הפנייה שלי לא תועבר. לאחר ויכוח ממושך (בלי עצבים, הכל בנינוחות), הודעתי לה שברצוני לכתוב על ההתנסות שלי איתם ואני מבקש תגובה ממנהל השירות, אך גם זה לא עזר. היא רק אמרה שיש לה מנהלת ולא מנהל (שכרגע היא בטלפון) וההוראות שלה אומרות לבדוק את תלונתי ולרשום את כל הפרטים שלי כולל תעודת זהות לפני שהיא מעבירה אותי הלאה. הזדהיתי בשמי והצעתי להשאיר לה את מספר הטלפון שלי כדי שהמנהלת תשוב אלי לכשתתפנה, אך גם זה לא שכנע והיא נותרה בשלה. "ללא תעודת הזהות, לא אעביר את הפנייה שלך אל מנהלת השירות" ומכיוון שעד לכך לא הסכמתי, נפרדנו איש אישה לדרכו/ה, כשאני תוהה אם השלב הבא יהיה פוליגרף.
השעה כבר היתה 14:45 ואלה העובדות! שעה וחצי של נסיונות עיקשים הכוללים שלוש שיחות עם שירות הלקוחות, שלוש שיחות עם שתי מעבדות (לחולון התקשרתי פעמיים) ושיחה עם חנות הדגל, ומהן כמה עשרות דקות המתנה לחייגן ולאחר מכן לצלילי מנגינת ההמתנה, הסתיימו בלא תשובה ועם דרישה מדהימה: סקאל לא מגיבים לתלונות כל עוד המלין אינו מוסר להם את תעודת הזהות שלו. אגב, יש להם תחרות שם בדיוטי או שהם בלעדיים?