X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרקע: ביקורת גוברת מצד הדור הצעיר על הקו הפוליטי המתון של הנהגת התנועה האיסלאמית הדרישה: רפורמה מיידית בשיטת מינוי נציגי המוסלמים בספרד, תוך הצגת קו תקיף ועצמאי "אשר ייתן ביטוי אמיתי לכלל האוכלוסיה המוסלמית במדינה"
▪  ▪  ▪

האזרחים המוסלמים בספרד דורשים "רפורמה" מיידית: "הוועדה האיסלאמית העליונה בספרד חייבת לעבור שינוי קיצוני ולהתמודד עם המציאות החדשה בה חיים מאות אלפי אזרחים מוסלמים במדינה" - הדגיש מוחמד אל-סעיב, חבר בפרלמנט הקטלוני.
ספרד נאבקת בשנים האחרונות בגלי הגירה של אלפי מוסלמים מצפון אפריקה, בהם גם חברים בארגונים קיצוניים. אחת מקבוצות המהגרים הייתה אחראית לפיגועי מדריד.
"הוועדה המוסלמית פועלת על-פי קריטריונים עתיקים שהתקבלו עוד בשנת 1992, כאשר הממשלה גיבשה לראשונה קבוצה שתפעל לייצג את המיעוט המוסלמי במדינה", אמר מוחמד אל-סעיב. לדבריו, "אנו חיים במציאות חדשה עמה מתמודד העולם המוסלמי ברחבי אירופה. האזרחים המוסלמים שחיים בספרד עומדים בפני מציאות שונה בתכלית מזו שידענו לפני כ- 15 שנה". לטענתו של אל-סעיב, "יש לפעול לשינוי הרכב הוועדה המוסלמית העליונה בספרד אשר אינה מיוצגת ע"י רוב מוסלמי".
השנים האחרונות היו אלה שנותיו של האיסלאם ברחבי אירופה, הן לטוב והן לרע. פיגועי הטרור בבריטניה וספרד הקשיחו את עמדות הממשלות כלפי חוקי ההגירה, אך בד-בבד ידעו עלייה תלולה במספר המהגרים ממדינות מוסלמיות שכנות.
ספרד - ממרכזי האיסלאם האירופאי
ספרד, לצד בריטניה, מהווה כיום את אחד המוקדים המרכזיים של האיסלאם האירופאי. אזרחי מרוקו, אשר מצויה כעשרה קילומטרים מעבר למצר גיברלטר, מהווים את קבוצת ההגירה המרכזית בדרומה של ספרד. בשנים האחרונות פתחה ספרד את שעריה להגירה, והיא נחשבת היום למדינה סובלנית יותר משכנותיה האירופיות בתחום זה. ב-2002 היו בספרד 1.5 מיליון מהגרים, כשליש מהם מוסלמים. ע"פ הערכות שונות, כיום חיים בספרד כ- 600,000 מוסלמים.
"הוועדה צריכה לעבור ניעור קיצוני שיעיר אותה מתרדמתה. היא צריכה להיות יעילה, ייצוגית וכך לזכות באמינות מצד הציבור המוסלמי במדינה", אמר המחוקק הקטלוני. מוחמד אל-סעיב, ממוצא מרוקאי, הינו המחוקק המוסלמי הראשון בפרלמנט הקטלוני בספרד. ספרד הכירה באיסלאם דרך חוקים רבים ובניהם "חוק חופש הדת למוסלמים", שחוקק ואושר בשנת 1967.
"אנו רוצים עצמאות במינוי נציגינו המוסלמים"
אל-סעיב, החבר בארגונים חברתיים למען המוסלמים בספרד, יצא בדרישה מנשיא הוועדה המוסלמית העליונה לשנות את מדיניותה ולהיות יותר "דמוקרטית", תוך בחירת חבריה באמצעות בחירות חופשיות. "לא מתקבל על הדעת כי במציאות של היום, חברי הוועדה המוסלמית עודם מתמנים ע"י נציגי הממשלה", אמר אל-סעיב. "האזרחים צריכים להחליט בעצמם מי מראשי המוסלמים במדינה ייטיב לייצגם כראוי", הוא הוסיף.
אל-סעיב, הקורא לשיתוף פעולה בין הארגונים האיסלאמיים במדינה, סבור כי "פתיחות דמוקרטית בחוקת הוועדה תביא ארגונים מוסלמים נוספים לקחת חלק בפעילות הציבורית השוטפת". הוא מציין את "המועצה האיסלאמית בקטלוניה" כגוף העשוי להצטרף ל"נבחרת הנציגים המוסלמים בספרד". בה בעת, דורש אל-סעיב כי הממשלה הספרדית תחל בחקיקת משנה, אשר תגבה את הצעדים הדרושים ותהפכם לקונקרטיים ויישומיים.
"אוסמה בן-לאדן וארגון אל-קאעידה - אויבי האיסלאם"
בעקבות רצף הפיגועים במדריד והתחזקות הרדיקאליזם האיסלאמי ברחבי אירופה, החל הדור הצעיר בספרד לחשוש מהתנכרות אפשרית מצד הממשלה והקהילה הספרדית במדינה. וותיקי הקהילות המוסלמיות בספרד חוזרים ומגנים כל קריאת תמיכה בטרור, ורואות בבן-לאדן ואל-קאעידה כ"אויבי האיסלם" העולמי.
בחודש מרס האחרון פרסם מנסור אסקודרו, נשיא הוועדה המוסלמית העליונה, 'פתוואה' (פסק הלכה) נגד אוסאמה בן-לאדן, וקרא להחרים כל גוף המצדד בפעולותיו ואנשיו. ראשי הוועדה העליונה חוזרים ומדגישים, בעיקר בחודשים האחרונים, את האיסור לפעולות אלימות בשם הדת והאיסלאם. לדבריהם, "חברי ארגון אל-קאעידה אינם יכולים להגדיר עצמם כמוסלמים. הם חוטאי האל", נכתב באחד הכרוזים שהפיצה הוועדה.
במקביל, ניכר כי בספרד ישנה כיום התעוררות מצד קבוצות איסלאם קיצוני אשר הגיעו מצפון אפריקה. הללו היוו בסיס מרכזי לחוליות שביצעו את פיגועי הטרור במדריד. בעיני הארגונים הקיצוניים, נתפסת אנדלוסיה, בדומה לשיטחה של ישראל, כ"אדמה מוסלמית שנכבשה ע"י כופרים, אויבי האל, בשנת 1942", ועל כן הם קוראים לפעול ולשחררה.
מוחמד אל-סעיב, המחוקק מקטלוניה, משקף בביקורתו נגד הוועדה האיסלאמית העליונה, את המחאה נגד הקו המתון שמתווים כיום ראשי הארגונים המוסלמים בספרד. הדור הצעיר, המתבטא דרך קולו של אל-סעיד, דורש איפוא ארגון בעל עמדות עצמאיות יותר.

תאריך:  17/10/2005   |   עודכן:  18/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
במלאת ארבע שנים לרצח השר זאבי, מפרסם ארגון החזית העממית פוסטר בו הוא מעלה על נס את חולית הרצח ומבטיח גורל דומה להנהגה הישראלית    מנהיג הארגון, אחמד סעדאת, הכלוא ביריחו מתכוון לעמוד בראש רשימת הארגון בבחירות הקרובות לפרלמנט הפלשתיני
מחלקה ראשונה
שרי החוץ של האיחוד האירופי עומדים להיפגש (יום ג') כדי לדון במשבר שפעת העופות    שר הבריאות דני נוה מבקש תקציב נוסף לרכישת חיסונים ותרופות אנטי-ויראליות
מחלקה ראשונה
יו"ר הרשות: כל הפלגים גינו את הפיגועים    החמאס: "מוקירים את הגיבורים שביצעו את הפעולה"    סאיב עריקאת: ישראל והמחבלים חותרים להרס השלום
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
שר החוץ הודיע כי המדינה תתרום להקטנת השוני הכלכלי והחברתי בין מדינות שונות באירופה
עומר שיקלר
צבא ארה"ב דיווח כי כל ההרוגים הם מחבלים חמושים    עדי ראייה סיפקו גרסאות אחרות למה שהתרחש והדגישו שחלק מההרוגים הם אזרחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il