X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
הפלשתינים מאשימים: "הם הוצאו להורג"

מלחמת גירסאות בין צה"ל והפלשתינים

העימות עכשיו: כיצד נהרגו שני אנשי הג'יהאד בטולכרם אין זו הפעם הראשונה שהפלשתינים מציגים עמדה הפוכה לזו שבהודעות הרשמיות של צה"ל הפעם הם יוצאים בהאשמות חדשות: "פעיל גדודי חללי אל-אקצה, מאג'ד אל-אשקר, הוצא להורג על-ידי חיילי צה"ל ולא נהרג בחילופי האש כפי שנטען"
▪  ▪  ▪
המחבל. נתפס כשעליו נשק

מותם של שני פעילי הג'יהאד האיסלאמי במהלך פעילות צה"ל בטול-כרם (יום א'), גרר קריאות נקמה מוכרות מצד ארגוני הטרור. במערכת הביטחון הוחלט על הגברת הכוננות בעקבות האיומים, אך ברור כי אין הם זרים לראשי הצבא. מותם של 5 פלשתינים במחנה הפליטים טול-כרם בעת פעילות מעצר ב- 24 באוגוסט 2005, הובילה גם היא את ארגוני הטרור לשיגור איומים דומים, ובסופו של דבר לירי טילי קסאם לשטחה של ישראל.
המרכז הפלשתיני לזכויות אדם מפרסם עדויות של תושבי טול-כרם, ולפיהן מאג'ד אל-אשקר, בן 26, פעיל גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של הפת"ח, "הוצא להורג על-ידי חיילי צה"ל - ולא נהרג במסגרת חילופי אש, כפי שדווח".
צה"ל החל בפעילות מבצעית למעצר חשודים במהלך ליל יום ראשון. לטענת הפלשתינים, עם כניסתו למחנה הפליטים הורה צה"ל על עוצר כללי, ולאחר מכן מיקם רכב צבאי מזרחית לטול-כרם. בדומה לטענת צה"ל, גם הפלשתינים מספרים כי סמוך לשעה 22:00 התקרב "רכב אזרחי לבן" לכיוון החיילים. אך כאן נגמר הדמיון ומתחילה מלחמת הגרסאות.
"עצרו אותו וירו בלא כל סיבה על המושב האחורי"
בעוד בצה"ל טוענים כי החיילים ירו לכיוון הרכב לאחר שהחל בירי על הכוחות, טוענים "עדי ראיה פלשתינים" כי צה"ל החל יורה על הרכב האזרחי "בלא כל הודעה מוקדמת". המרכז הפלשתיני לזכויות אדם מפרסם בהודעתו הרשמית עדויותיהם של אזרחים, הטוענים כי הכוחות הפועלים "הורו לרכב לעצור, הוציאו את הנהג לבידוק, וירו, ללא כל הודעה מוקדמת, על מי שישב בחלק האחורי של הרכב". לדבריהם, "הוא נהרג במקום". הפלשתיני זוהה ע"י תושבי המקום כמאג'ד אל-אשקר, פעיל גדודי חללי אל-אקצה.
על-פי הדוח הפלשתיני, לאחר שמיעת קולות הירי יצא פלשתיני חמוש לזירת האירוע "במטרה לברר את נסיבות המקרה".
לדבריהם, "צה"ל ערב לחמוש, וירה 2 כדורים לרגליו וידיו בלא שהיווה כל סכנה מוקדמת". החמוש השיב באש והתבצר באחד הבתים הקרובים. עדי הראייה טוענים כי צה"ל שלח לבית המסתור "כלבים מהיחידה המיוחדת", ומשאיתר את מיקום החשוד, ירה לכיוון הקומה השלישית.
"לאחר שנראה הפלשתיני נס על חייו במדרגות הבניין ירו כוחות צה"ל לכיוונו והרגוהו במקום", אמרו עדי הראיה. החשוד זוהה כלואי גהאד פתחאללה סעדי, בן 26, מי שהיה ראש הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בגדה ואחראי לרציחתם של יותר מ- 10 ישראלים.
צה"ל - הגירסה הרשמית
הגירסה הרשמית של צה"ל שונה בתכלית. על-פי הודעת דובר צה"ל (יום ב'), עולה כי "במהלך כיתור הבית נפתחה אש לעבר הכוח מרכב חולף. מהירי נפצע חייל צה"ל באורח קל. החייל הפצוע וחייל נוסף פתחו באש לעבר המכונית" והרגו את החשוד. צה"ל מדגיש בהודעתו, בשונה מעמדת הפלשתינים, כי טרם ירי הכוחות נורתה אש לכיוון החיילים ופצעה שניים מהם.
בהתייחסו לאירוע השני, מדגיש צה"ל, כי הכוחות הפועלים "זיהו מחבל חמוש בורח מתוך הבית עליו סגרו הכוחות כשהוא מכוון את נשקו לעבר הכוח". על-פי הודעת דובר צה"ל, "הכוח פתח באש לעבר החמוש, ומחילופי האש שהתפתחו במקום נפצע קצין צה"ל באורח קל והחמוש נהרג". גורמי צבא הדגישו כי בסיום הפעולה נתגלו על גופת המחבלים רובה מסוג קלאצ'ניקוב, 5 מחסניות, אפוד, מטען נפץ ואקדח.
את המרכז הפלשתיני לזכויות אדם גירסת צה"ל לא מטרידה. בהודעתם הם קוראים לקהילה הבינלאומית "לשבור שתיקה" ולצאת נגד "מעשי הפשע הישראלים". הם קוראים לחתומי אמנת ז'נבה לחקור את האירוע, ומדגישים את הצורך בהגנה מיידית על חיי האזרחים הפלשתינים. עד אז, תמשיך התקשורת הבינלאומית לבחור באיזו גירסה להתמקד.

תאריך:  25/10/2005   |   עודכן:  25/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
חברת Intel הודיעה כי היא דוחה את השקתו של שבב השרתים החדש שלה, Itanium Montecito, לשנת 2007 מפאת בעיות באיכות המוצר
מיכאל דבורין
מאז שנכנסה ארה"ב לבוץ העירקי בחודש מארס 2003 נהרגו 2000 חיילים אמריקנים והאופק איננו נראה    סקר של "הוול סטריט ג'ורנל": לראשונה מזה זמן רב רוב הציבור האמריקני סבור שהפלישה לעירק הייתה טעות
אסף גדות
תושב הונג-קונג הורשע בהפצת חומר פיראטי ברשת שיתוף הקבצים BitTorrent
נמרוד דוויק
יום העיון יתקיים בחיפה ובמסגרתו יעסקו באחריות של העוסקים בז'אנר כלפי הציבור
עדי גלסקה
כפי שפורסם לראשונה בטלספורט ברקוביץ' הגיע הבוקר לאימון מכבי ת"א    סוף טוב לפרשת ברקוביץ'- מכבי - לבינתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il