X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במערכת הפוליטית לא הופתעו מהפיגוע מופז: עוד הבוקר הזהרתי את מובארק מפני פיגועים ח"כ יהלום: נפתור את הטרור רק במלחמה נחושה
▪  ▪  ▪
דליה איציק

איתם: ההינתקות הפיחה רוח חיים בארגוני הטרור

אבו מאזן: לאיש אסור לקחת את החוק לידיו

כתבי מחלקה ראשונה
חמישה נרצחו בפיגוע התאבדות בחדרה

   ענבל אביב
מופז לפלשתינים: טפלו בתשתיות הטרור

שר הביטחון שאול מופז אמר לפנות ערב, לאחר הפיגוע בחדרה, כי מערכת הביטחון מקיימת הערכת מצב כדי להבין מה קרה "ונעשה כל מה שדרוש כדי להגן על אזרחי ישראל". במהלך הדיון שהתקיים, בו השתתפו ראש השב"כ, יובל דיסקין, והרמטכ"ל דן חלוץ, אישר מופז, בתיאום עם ראש הממשלה אריאל שרון, הפעלת לחץ מאסיבי על הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. מופז התיר לגורמי הביטחון לחזור למדיניות של סיכולים ממוקדים, כולל פגיעה בראשי ארגוני הטרור הן ברצועת עזה והן בשטחי הגדה.
הפיגוע בחדרה בו נהרגו חמישה ישראלים לא הפתיע את המערכת הפוליטית בישראל. שר הביטחון, שאול מופז, התייחס לפיגוע מיד עם נחיתתו בארץ לאחר פגישה שקיים בקהיר עם הנשיא מובארק, ואמר, כי רק הבוקר (יום ד') הודיע לנשיא מצרים, חוסני מובארק, כי הג'יהאד והחמאס מתכננים לבצע פיגועים. בבוקר, קודם ליציאתו למצרים, קרא מופז לפלשתינים לטפל בתשתיות הטרור. אחרת, הזהיר, ישראל לא תוכל להמשיך ולקיים תהליך מדיני.
שרת התקשורת, דליה איציק, ביטלה את פגישתה עם שר התקשורת הפלשתיני, סאברי סאיידם, בתגובה לפיגוע, פגישה שהייתה שאמורה להתקיים הערב בתל אביב. השרה איציק הסבירה: "איננו יכולים לשבת ולדון עם ההנהגה הפלשתינית בענייני דיומא, בשעה שאזרחים ישראלים תמימים, נרצחים בידי פלשתינים. אנחנו מצפים מהרשות להתחיל לפעול, לפרוק את הארגונים הקיצוניים מנשקם ולמנוע ביצוע פיגועים נפשעים".
ח"כ אורלב: הבריחה מגוש קטיף נתנה זריקת עידוד למחבלים
יו"ר סיעת המפד"ל, ח"כ שאול יהלום אמר: "הפיגוע מוכיח שאת בעיית הטרור ניתן לפתור רק במלחמה נחושה במקומות המסתור של הטרוריסטים. מי שסומך על פתרון כמו גדר, האשליה מתפוצצת לו בפנים".
חברו למפלגה, ח"כ זבולון אורלב אמר, כי "תושבי חדרה משלמים את מחיר הבריחה מגוש קטיף ואזרחי ישראל קוצרים בדם את זרעי הפורענות של ההינתקות. הבריחה מגוש קטיף נתנה זריקת עידוד למחבלים וממשלת ישראל מוסיפה חטא על פשע כשהיא משליכה את יהבה על אבו מאזן וחבר מרעיו במקום לנהל מלחמת חורמה חסרת פשרות בטרור".
ח"כ אלדד: שרון מופז צריכים להתפטר
ח"כ אריה אלדד מהאיחוד הלאומי אמר: "אני קורא לראש הממשלה ולשר הביטחון, שהבטיחו לעם ישראל שאחרי ההינתקות המצב הביטחוני ישתפר, להסיק מסקנות אישיות ולהתפטר". הוא המשיך וציין, כי "מדובר בפיגוע 'נקם' על חיסול מחבל רוצח שהיה בידי ישראל ושוחרר כיוון שלא היה לו דם על הידיים".
ח"כ אפי איתם הגיב ואמר, כי "ההינתקות הפיחה רוח חיים בארגוני הטרור והחזירה את המתאבדים ללב ערי ישראל, כפי שהסכמי אוסלו הובילו למאות הרוגים ופצועים לאחר תקופה של שקט". הוא הוסיף, כי "ממשלת שרון צועדת בדרכה של ממשלת אוסלו אל תהום ביטחונית בעיניים פקוחות".
אדלשטיין: אנשי הג'יהאד האיסלאמי קוצרים את פירות ההינתקות
ח"כ יולי אדלשטיין מהליכוד אמר, כי "אנשי הג'יהאד האיסלאמי קוצרים את פירות ההינתקות. לצערי, הטרור הפלשתיני מוכיח את הזהרותינו החוזרות ונשנות כי ההינתקות תביא טרור. לא נוכל להשלים עם המראות המזעזעים והקולות הקשים". ח"כ אדלשטיין קרא לממשלה לעשות כל אשר לאל ידה כדי להחזיר את השקט לרחובות ישראל, בחדרה, בגוש עציון ובשדרות רדופת רקטות הקסאם.
ח"כ אבשלום וילן ממר"צ-יח"ד גינה את הפיגוע ואמר כי "יש להילחם בטרור כאילו אין תהליך מדיני, אבל יש להבין שללא תהליך מדיני לא תפטר בעיית הטרור".
יו"ר רע"מ, ח"כ עבד-אלמאלכ דהאמשה, אמר: "מאז ומתמיד גינינו את הפגיעה באזרחים משני הצדדים ופיללנו לקץ שפיכות הדמים, אך למרבה הצער הרוב המוחלט של הקורבנות משני הצדדים הם אזרחים. כאשר החליט שרון על הנסיגה מעזה הייתה לנו תקווה שאכן הוא משנה קו ולא ידגול יותר במדיניות 'מה שלא יושג בכוח יושג ביותר כוח' וממשיך במדיניות הכוחנות והסיכולים. המוצא ממעגל שפיכות הדמים הוא בנסיגת הכיבוש וההתנחלויות מהאדמה הפלשתינית- כולל פתיחת המעברים בים, באוויר וביבשה בעזה, ושימת קץ לחניקת העם הפלשתיני והשפלתו גם בעזה וגם בגדה המערבית - והכרה הדדית בשתי מדינות לשני העמים עם הגבול של 1967 ביניהן".
אבו מאזן: הפיגוע פוגע באינטרסים
יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) גינה את הפיגוע בחדרה ואמר כי הוא מזיק לאינטרסים הפלשתינים. אבו מאזן "הביע את כעסו מהפיגוע", נמסר ממשרדו בהודעה כתובה.
עוד נאמר בהודעה: "היו"ר עבאס מגנה את הפיגוע בחדרה. הוא מזיק לאינטרסים הפלשתינים ויכול לחזור ולהניע את גלילי האלימות, הכאוס, הקיצוניות ושפיכות הדמים". "לאיש אסור לקחת את החוק לידיו", נכתב עוד.
האחראי על המשא-ומתן ברשות הפלשתינית, סעיב עריאקת הודיע כי הרשות מגנה את בשוק בחדרה. "אנחנו מגנים את ההתקפה בחדרה. כמו שתמיד גיננו התקפות טרור נגד אזרחים ישראלים. אנחנו מקווים כי התקפה זו או כל התקפה אחרת לא יערערו הפסקת האש בין הצדדים".
עריקאת הוסיף: "בסופו של יום, אלימות מולידה עוד אלימות ואנחנו לא מעוניינים לחזור למעגל האלימות".

תאריך:  26/10/2005   |   עודכן:  26/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
עמד בשמונת החודשים הראשונים של השנה על 41.2 מיליארד דולר    סין וארה"ב הובילו את הגידול בהיקפי הסחר של ישראל
ברוך לוי
נתונים מאכזבים בתעשיה בחודשים אפריל - יוני: כ-1,000 עובדים פוטרו, חל גידול מתון של 0.5% בלבד בתפוקת התעשיה    שרגא ברוש: על הממשלה לפעול לצמצום הפערים החברתיים, תוך האצת הצמיחה ויצירת עשרות אלפי מקומות עבודה במשק
נוה יוסף
בין התיקונים המרכזיים: הליך גישור ללא הגשת כתב אישום, חקירת קטינים בנוכחות הוריהם, איסור חקירת קטין בשעות הלילה ודיונים בדלתיים סגורות
ברוך לוי
מכירות הרביף, המתחרה בקופקסון, זינקו ב-32.6% ל-102.5 מיליון דולר וחצו לראשונה את קו 100 מיליון דולר    מכירות הרביף מחוץ לארה"ב צמחו ב-14.5% ל-213.2 מיליון דולר
יוסי עבדי
מחמוד אחמדי-נג'אד, הידוע בשל עמדותיו הקיצוניות, קרא לעולם המוסלמי "למחוק את ישראל מהמפה"    לדבריו, הכרה בקיומה של מדינת ישראל כמוה כ"כניעת האיסלאם לאויב הציוני"    העריך: "הטרור הפלשתיני יביא להשמדת המדינה היהודית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il