X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בכיר בג'יהאד ועוד 6 חוסלו ברצועה

הג'יהאד מבטיח נקמה על הריגת השיבעה

צה"ל חוזר לשיטת החיסולים ההחלטה לפעול נגד הארגון התקבלה בעקבות הפיגוע אחר-הצהרים נעצר בכיר הג'יהאד בג'נין שרון: ישראל פתחה במערכה רחבה
▪  ▪  ▪

לפחות שיבעה הרוגים בתקיפה של מסוקי חיל האוויר אמש (יום ה', 27.10.05) מעט לפני השעה 20:00 במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה. הפלשתינים מציינים, כי לפחות שלושה מבין ההרוגים הם אזרחים, אחד מהם ילד בן 15.
עדי ראייה מספרים, כי המסוקים שיגרו טילים לעבר כלי רכב שנע במרכז המחנה, רכב בו נסע מפקד פלוגות אל-קודס של הג'יהאד האיסלאמי, שהדי מוהנא, יחד עם עוד מספר פעילי טרור, בינהם עוזרו מוחמד רזיינה, שאף הוא נהרג. הפלשתינים מדווחים, כי בנוסף לשיבעה שנהרגו ישנם פצועים נוספים שהועברו לבתי חולים.
בצה"ל מאשרים את המידע ומציינים, כי חיל האוויר תקף רכב בו נסע בכיר בג'יהאד האיסלאמי האחראי למספר פיגועים נגד ישראלים.
סמוך לחצות הפציץ חיל האוויר את שטחי שיגור רקטות הקסאם בצפון רצועת עזה וזאת במטרה להקשות על ארגוני הטרור לשגר משטחים אלו, הקרובים לגדר המערכת המקיפה את הרצועה, רקטות קסאם לעבר העיר שדרות ויישובי הסביבה.
מאיימים בנקמה על החיסול
סוכנות הידיעות AP דיווחה, כי גורמים בג'יהאד האיסלאמי שיגרו אליה הודעת טקסט, בה מסרו בתגובה לחיסול כי הם מגנים את ההתקפה האווירית הישראלית ואמרו: "הטבח יאיץ את הנקמה והתגובה לה יהיו, בעזרת אללה, כואבים ומיידים".
גם בגדודי חללי אל-אקצה של הפת"ח שיגרו איום בתגובה לחיסול והודיעו כי הם מכינים גל חדש פיגועים נגד ישראל. "נשגר את כל מה שבידינו ונבצע פיגועים בתגובה לפשע ההתנקשות".
עדי ראייה סיפרו, כי המבוקשים נסעו ברכב מסוג סובארו בצבע לבן עת פגעו בו שלושה טילים. הפלשתינים מדווחים, כי מוהנא היה המפקד הארגון איזור צפון רצועת עזה והיה אחראי על פיתוח ושיגור רקטות קסאם וכן פיגועי טרור בהם נהרגו ישראלים. התקיפה התרחשה בזמן שהוא חזר מתפילות סיום צום הרמדאן. כמה מההרוגים הם עוברי אורח.
תכנן ויזם פיגועים נגד ישראלים
במערכת הביטחון מספרים, כי מהנא, בן 25, החל את פעילותו במסגרת הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בראשית שנת 2001. כיום נמנה מהנא על פעיליה הבולטים של הזרוע הצבאית של הארגון בצפון רצועת עזה.
במסגרת תפקידו כראש חוליית פעילים של הג'יהאד בצפון הרצועה עסק מהנא בתכנון וייזום של פיגועים רבים הכוללים הנחה והפעלת מטענים כנגד רכבי צה"ל וכן ירי צליפה וירי טילים נגד טנקים כנגד כוחותינו.
עיקר פעילותו של מהנא הייתה אכוונה והנחייה ישירה בתחום ירי תלול המסלול (רקטות הקסאם, ע.ש) לעבר העיר שדרות ויישובים נוספים בנגב המערבי. מהנא מוכר כמי שיזם, הוביל ופיתח באופן אישי את יכולותיהם של פעילי הג'יהאד האיסלאמי בצפון רצועת עזה בתחום זה. במערכת הביטחון מציינים עוד, כי מהנא המשיך את פועלו בתחום זה גם בתקופה הרגיעה וכן במספר הזדמנויות לאחר יציאת כוחות צה"ל מרצועת עזה.
דיון הערכת מצב אצל שרון;
חשש מירי קסאמים לשדרות כתגובה
בעקבות ההסלמה שנוצרה הודיע ראש הממשלה, כי הוא יכנס הלילה התייעצות מיוחדת בה ישתתפו שר הביטחון, שאול מופז, וראשי מערכת הביטחון, זאת במטרה לקבל עידכונים נוספים על המתרחש בגדה וברצועה ולהחליט על המשך פעולות צה"ל. במערכת הביטחון חוששים כי גורמי הטרור ברצועה יחליטו להגיב כבר הלילה בירי קסאמים לעבר העיר שדרות וסביבתה והכוחות נערכים סביב הרצועה. כאמור, אחת הפעולות הייתה להפציץ את השטחים הידועים כמקומות מהם משוגרות הרקטות.
האחראי על המשא-ומתן ברשות הפלשתינית, סעיב עריקאת, אמר בתגובה לחיסול ברצועה: "אנו מבקשים לגנות את ההתקפה ואנו מזהירים מההשלכות של הסלמה זו".
מנהיג הג'יהאד בג'נין נעצר
אחר-הצהריים עצר כוח מיוחד של מג"ב מבוקש בכיר של הג'יהאד האיסלמי בג'נין. יחד עימו נעצרו עוד חמישה דרושים לחקירה. במבנה אליו הגיעו נמצא אקדח. כל השישה הועברו לחקירת כוחות הביטחון. לדברי הפלשתינים, מדובר בעבד אל-חלים עז-אדין חג'ה, ראש תשתית הג'יהאד בג'נין.
בצהריים שיחרר הג'יהאד קלטת ובה "ההצהרה" של המחבל-המתאבד שפוצץ את עצמו אתמול בשוק של חדרה. בקלטת מודיע המחבל-המתאבד, חסן אבו-זייד, בן 20, תושב העיירה קבטיה, כי ביצע את הפיגוע כנקמה על חיסולו של ראש הג'יהאד בגדה, לואיי סעדי, בידי כוחות הביטחון.
במהלך פעילות כוחות צה"ל הלילה נעצרו שלושה פעילי ג'יהאד איסלמי בכפר קבטיה, 2 פעילי ג´יהאד איסלמי בעיר טולכרם, שלושה פעילי חמאס בעיר חברון, ומבוקש נוסף בכפר יטא, דרומית לחברון.
במערכת הביטחון סימנו את ג'נין וטולכרם כמוקדי טרור בהם יש לטפל מיידית, ולכן כבר אמש נערכו בצה"ל לבידודן. כוחות גדולים של צה"ל הועברו הלילה והבוקר לאזורים אלה כדי ללחוץ על ארגוני הטרור ולאפשר ביצוע מעצרים נרחבים.
החשש הוא מפני פיגועים נוספים שיצאו אולי לדרך. אי לכך הוחלט, בין היתר, להגביר את הכוננות בקו התפר ולהגביר את הבדיקות במעברים שנקבעו באזורים שהוקמה גדר הפרדה.
מלחמת חורמה בג'יהאד
כבר בשעות הערב של יום ד' אישר שר הביטחון, שאול מופז, למערכת הביטחון לפתוח במבצע רחב היקף לחיסול תשתיות הטרור וחיסול פעילי טרור מקרב אנשי הג'יהאד האיסלמי הפועלים בצפון השומרון וברצועת עזה. ההחלטה התקבלה לאחר דיון הערכת מצב, וזאת בעקבות הפיגוע אתמול שבו נרצחו חמישה ישראלים.
ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר בוקר יום ה' כי הפעולות נגד הטרור יהיו רחבות וללא הפסקה. "לצערנו, הרשות לא נקטה בפעולה משמעותית כדי להילחם בטרור... לא נקבל בשום תנאי את המשך הטרור, ולכן פעולתינו יהיו רחבות וללא הפסקה, עד שהטרור ייעצר", אמר.
במהלך הלילה תקפו מטוסי צה"ל שני אתרים ברצועה, מהם שוגרו רקטות קסאם לעבר ישובי הדרום. צה"ל נערך במשך הלילה לפעולה קרקעית נרחבת. בנוסף, הופצצו מהאוויר נתיבי הגישה לאיזורי השיגור. לדברי גורמי צבא מטרת הפגיעה בציר הגישה היא להקשות על תנועת המחבלים אל מרחבי שיגור רקטות הקסאם.
במהלך הדיון שהתקיים בשעות הערב (ד'), בו השתתפו ראש השב"כ, יובל דיסקין, והרמטכ"ל דן חלוץ, אישר מופז, בתיאום עם ראש הממשלה אריאל שרון, הפעלת לחץ מאסיבי על הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. מופז התיר לגורמי הביטחון לחזור למדיניות של סיכולים ממוקדים, כולל פגיעה בראשי ארגוני הטרור הן ברצועת עזה והן בשטחי הגדה. המדובר עתה בשינוי מדיניות, שכן צה"ל נמנע בתקופה האחרונה מביצוע פעולות סיכול ממוקדות בשטחי הגדה.
בהערכת המצב הוחלט לסגור את המעברים קרני וארז, שנפתחו אתמול בבוקר לתנועת פלשתינים, ולמנוע, בשלב זה, כניסת פלשתינים לעבודה בישראל. במקביל הוחלט להעביר כוחות גדולים של חי"ר לאזור צפון השומרון, במטרה לבצע מעצרים נרחבים. המטרה המיידית היא למנוע מהג'יהאד האיסלמי ומארגון החמאס לבצע פיגועים נוספים. המבצע לא הוגבל בזמן.

תאריך:  27/10/2005   |   עודכן:  28/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אדמונד דה רוטשילד נחשב לאבי היישוב היהודי המתחדש בארץ ישראל בימי העלייה הראשונה    סייע למושבות הצעירות בארץ ישראל כאשר נקלעו למשבר כלכלי שאיים על המשך קיומן
יהונתן דחוח-הלוי
המונים יצאו לרחובות וקראו סיסמאות בזכות המאבק    אמו ברכה את בנה שייחל ל"מות מות קדושים למען אללה"    צה"ל עצר הלילה את אביו של המחבל-המתאבד
אבי בליזובסקי
השיגור של הלווין הנקרא "סינה 1" בוצע ב-09:53 (שעון ישראל)
שלומי דיאז
המעשים נמשכו כשנה    השניים בני 13-14 נעצרו    אחד מהם קשר עצמו למעשה
מתי טוכפלד
ריבלין ועוד כמה מקבוצת המורדים: לא נגיע למפגש האחדות, נלך לבקר את מפוני גוש קטיף באותו זמן    שרון קיים היום פגישות אישיות עם סער ויתום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il