X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברשות אומרים כי רוב הארגונים מחוייבים לרגיעה ומתנערים מהטרור אבל מאשימים את ישראל: "הפיגוע הוא תוצאה של החיסולים, הסגר, הרחבת ההתנחלויות והמשך הקמת הגדר"
▪  ▪  ▪

הפיגוע שבוצע אתמול בחדרה על-ידי הג'יהאד האיסלאמי אירע שעות בודדות לאחר נאומו של יו"ר הרשות הפלשתינית בפרלמנט, בו הדגיש את החשיבות להפסיק את הירי אל ישראל. "כולנו יודעים שרקטות הקסאם פוגעות בעיקר בפלשתינים", אמר אבו מאזן. היו"ר חש מעודד מהרוח הגבית שהעניק לו ג'ורג' בוש בפגישתו בוושינגטון, ודרש מהארגונים לנצור את נשקם.
בג'יהאד האיסלאמי מתכוונים להמשיך בדרך הטרור והאלימות. בהודעה שפרסם הארגון לאחר הפיגוע בחדרה נאמר: "אנחנו בג'האד האיסלאמי לא נפריע ליו"ר הרשות לקיים מגעים ומשא-ומתן עם ישראל אך במקביל אנחנו דורשים שהתהדייה, הסכם הרגיעה, יחול גם על שטחי הגדה. לא ניתן לצה"ל ולשב"כ לפעול בגדה ללא תגובה מצידנו".
שלא כמו החמאס, לג'יהאד האיסלאמי אין לוח זמנים צפוף. הג'יהאד לא ישתתף בבחירות ולכן תאריך ה-25 בינואר 2006 לא מגביל אותו בפעולות הטרור.
בארגון ציינו כי הפיגוע הוא תגובה על חיסול בכיר התנועה לואי סעדי, וכן לציון עשר שנים לחיסול מנהיג התנועה, פתחי שקאקי על-ידי השב"כ במלטה.
אי אמון באבו מאזן
הרשות הפלשתינית ואבו מאזן הוציאו מכתב גינוי לפיגוע. מכתב כזה יצא כמעט באופן שגרתי לאחר כל אירוע שכזה. אין בו התייחסות למבצעי הפיגוע אלא אמירה בנוסח: "דרך הטרור פוגעת באינטרס הפלשתיני".
סאאיב עריקאת, השר לענייני משא-ומתן ברשות, אמר: "אנחנו מגנים את ההתקפה בחדרה, כמו שתמיד גינינו התקפות טרור נגד אזרחים ישראלים. אנחנו מקווים כי התקפה זו או כל התקפה אחרת לא יערערו את הפסקת האש בין הצדדים. רוב הארגונים מחויבים לרגיעה".
יו"ר הרשות הובך לאחר הודעתו החגיגית בפרלמנט כי ישנה הסכמה רחבה מטעם הארגונים להשתלב בתוך מנגנוני הביטחון. הפיגוע הגיע לפתע ואחריו הודעה של הפלגים כי הם תומכים בפעולת הטרור של ארגון הג'יהאד האיסלאמי.
הפלשתינים הפנו את האשמה אל ישראל. מוסטפא ברגותי אמר לרשת "אל-ג'אזירה" כי חוסר התיאום ואי קיום המגעים בין שרון לאבו מאזן גורם לערעור היציבות הביטחונית וכי הוא צופה שישראל תנצל את הפיגוע בחדרה להסלים את המצב בשטח.
הקשר הסורי
במערכת הביטחון מעריכים כי ההוראה לבצע את הפיגוע בחדרה, כמו גם ההוראה לשגר קסאמים מהרצועה לישראל התקבלה על-ידי מפקדת ארגון הג'יהאד האיסלאמי בדמשק, בראשותו של רמדאן עבדאללה שלח.
מפקדות אלה נשלטות על-ידי אנשי המודיעין הסורי אך הנשיא אסד, שמצבו קשה בעיקר לאחר פרסום דוח חיקרת רצח אל חרירי, אינו יכול ואלי גם אינו מסוגל להורות למפקדות להפסיק את הלוחמה.
בינתיים הולכת הטבעת ומתהדקת סביב צווארו של אסד. אתמול דרשו האמריקנים ממועצת הביטחון להעמיד לחקירה גם את הנשיא הסורי. "אם יש לו זמן להתראיין לתקשורת", אמרו, "יש לו זמן להתראיין גם לחוקר מיליס".

תאריך:  27/10/2005   |   עודכן:  27/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר ויוסי עבדי
דוח המתפרסם היום מטעם האו"ם חושף סדרת שחיתויות בינלאומיות במסגרת התוכנית "נפט תמורת מזון". אלפי חברות חשודות בעסקים בלתי חוקיים עם ממשלו של סדאם חוסיין. הרווח של הרודן העירקי: 1.8 מיליארד דולר בתשלומים לא-חוקיים. המסקנה: האו"ם זקוק לרפורמה דחופה.
עידן יוסף
עבודות השיקום של בית העלמין העתיק בעיירה טולטשיין שבאוקראינה, בו קבורים גדולי תורה וחסידות, כבר החלו
יפעת גדות
למרות דיווחים על תמותה של עופות ביישוב חורה בדרום, משרד החקלאות מרגיע: "אין סיבה לדאגה"    תוצאות בדיקה של פגרי עופות יתקבלו היום בלילה
יפעת גדות
חוקרים הגיעו למסקנה כי ילדים הנולדים במשקל לידה נמוך אך מעלים במשקל במהירות גבוהה לאחר השנתיים הראשונות נמצאים בסיכון לפתח מחלות לב בגיל מאוחר יותר
שלומי דיאז
הכוחות תוגברו    מחסומים וסיורים מוגברים בערים    עשרות התרעות על פיגועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il