X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דובר הבית הלבן הודיע (יום ו') כי לואיס ליבי, יועץ סגן נשיא ארה"ב, התפטר מתפקידו ליבי, אשר עתיד לעמוד לדין על מעורבותו בפרשת הדלפת זהותה של סוכנת ה- CIA, הגיש מכתב התפטרות עם הגשת כתב האישום נגדו
▪  ▪  ▪

דרמה בממשל האמריקני: לואיס ליבי, יועצו הבכיר של סגן נשיא ארה"ב, דיק צ'ייני, התפטר מתפקידו, לאחר שצוות התביעה בפרשת הדלפת שמה של סוכנת ה-CIA, ואלרי פליים, החליט להעמידו לדין בגין עבירה של שבועת שקר ועדות שקר.
במכתב ששיגר לבית הלבן הודיע ליבי, כי בעקבות האישומים הוא נאלץ להתפטר מתפקידו. בתגובה להתפטרות יצא סגן הנשיא דיק צ'ייני להגנת יועצו, ואמר: "ליבי חף מפשע כל עוד לא הוכח אחרת". צ'ייני שיבח את פועלו של לואיס והביע צער על החלטתו של ליבי לעזוב את תפקידו כיועץ.
הודעתו של התובע בדבר הגשת כתב האישום כנגד לואיס, מסיימת שנתיים של חקירות אינטנסיביות שנועדו לחשוף את מקור ההדלפה לעיתונאית ה"ניו-יורק טיימס", ג'ודית מילר. אם יורשע ליבי, הוא צפוי לקבל עד 30 שנות מאסר וכן קנס של יותר ממיליון דולרים.
ליבי, המוגדר כבכיר יועציו של סגן נשיא ארה"ב, שימש יד ימינו של צ'ייני בכל הקשור למעורבות האמריקנית בעירק. העמדתו לדין תחזיר ותכוון את זרקורי התקשורת לבחינת סדרת ההחלטות שהביאה את האמריקנים לפעול בעירק. לצד זאת, היא עשויה לחזק את מתנגדי מדיניות ארה"ב, ואת אלה הטוענים כי עירק מעולם לא החזיקה בנשק כימי.
סנטורים מהמפלגה הדמוקרטית מנצלים את האירוע כדי לייצור עננה שחורה מעל אנשי הבית הלבן. בראיון לטלוויזיה האמריקנית אמרו כמה מהם: יש לבדוק עד כמה ידם של נשיא ארה"ב וסגנו, הייתה מעורבת במעשיו של לואיס ליבי.
בכירים במפלגה הדמוקרטית קוראים לבוש "לבטל את תוכניותיו לבקר באחוזת הנופש שבבעלותו, ולחזור לבירה על-מנת להתמודד פנים-אל-פנים עם האשמות כנגד בכירי ממשלו".
האישומים: שבועת שקר ועדות שקר
יועצו של צ'ייני מואשם, כי במסגרת תפקידו שיקר בשנת 2003 בנוגע לנסיבות בהן הדליף את שמה של הסוכנת ואלרי פליים לעיתונאית הניו-יורק טיימס. עיקר האישומים: שבועת שקר ועדות שקר. כתב האישום מעלה סדרת טענות, ולפיהן הטעה לואיס את צוות החקירה. כתב האישום נגד לואיס משקף שיא שלילי חדש לבוש, שכן זו הפעם הראשונה בהיסטוריה האמריקנית בה מחליטים על העמדתו לדין של בכיר בממשל.
הפרשה פרצה בשנת 2003, כאשר הודלף שמה של סוכנת חשאית של ה-CIA, ולרי פלאם, ביולי 2003. בעלה של פלאם, היה השגריר בפועל בעירק - הידוע כמתנגד של המלחמה, ג'וזף ווילסון. הוא יצא בשליחות ה-CIA כדי לחקור האם עירק מנסה לרוכש אורניום מניז'ר. זמן קצר לאחר שובו האשים את ממשלו של ג'ורג' בוש בהפרזה בסכנה מצד עירק, כל זאת במטרה לקבל גושפנקה ולצאת למלחמה.
את הדברים פרסם במאמר בניו-יורק טיימס. בתקשורת האמריקנית הפנו אצבע מאשימה כלפי מקורות בבית הלבן. נטען כי חשיפתה של פלאם נעשתה כדי לפגוע בבעלה ולאותת למתנגדים ליציאה למלחמה, ולמדיניות של בוש, להיזהר. למרות זאת, פעל הפרסום נגד הנשיא, אשר נאלץ בסופו של דבר להצהיר כי הוא תומך בחקירה לחשיפת זהות המדליפים.

תאריך:  28/10/2005   |   עודכן:  28/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
הפובליציסט הפלשתיני הבכיר, חסן אל-כאשף, לועג בטורו הקבוע לדפוסי הלחימה החדשים של מטוסי חיל האוויר ברצועת עזה השוברים את מהירות הקול וגורמים לבומים על קוליים    אל-כאשף מתריס בנימה צינית כלפי ישראל באומרו, כי הפלשתינים הולכים ומתרגלים גם לשיטה זו    הם פיתחו נשק חדש שהוכיח את יעילותו מול חיל האוויר הישראלי והוא: צמר הגפן האוטם את האוזניים מהרעש ומאפשר את ניהול חיי השיגרה ללא פחד
מחלקה ראשונה
מאחורי מחיצת זכוכית ממוגנת ירי שיגר חסן נסראללה, חיצים לעבר הקהילה הבינלאומית והעולם הערבי    "את חוות שבעא", הבהיר, "נשחרר בדמנו"
יוסי עבדי
סוריה נמצאת היום בדילמה קשה. ראשיה תוהים כיצד מתמודדים עם סכנת הבידוד הבינלאומי הרובץ על כתפיו של אסד    באופן מפתיע, ישנם חוגים סוריים שכבר נקטו יוזמה והחליטו: "יש לחדש את הדיאלוג עם האמריקנים"    הכירו את פניה המתונות של סוריה
עידן יוסף
יוצאי אתיופיה בישראל יפגינו נגד אי יישום החלטות הממשלה וועדת העלייה והקליטה להעלות את הפלשמורה    למארגני ההפגנה שכבר זכתה לכינוי "אם כל ההפגנות" נראה כי הממשלה עושה אפליה עדתית לאתיופים
עומר שיקלר
תחליף את דרור שטרום המסיים תפקידו בקרוב    ועדת האיתור המליצה על שתי מועמדות    קן משמשת סמנכ"ל סחר חוץ במשרד התמ"ת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il