X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"לקיצונים הפלשתינים יש שם וכתובת"

שר החוץ: גם אל-אקצה פסולים לבחירות

בהתבטאות מפתיעה בנאומו בטולוז, הזכיר שר החוץ גם את "גדודי אל אקצא" במסגרת התייחסותו לארגוני הטרור הפלשתינים אשר יש למנוע מהם כל השתתפות בבחירות הקרובות לפרלמנט. הגדודים אמורים לרוץ לבחירות במסגרת רשימת תנועת האם, הפת"ח, אשר טרם שינתה את מצעה משנת 1989 הקורא לשחרורה של כל פלשתין באמצעות המאבק המזוין.
▪  ▪  ▪
שלום. "לקיצונים יש שם וכתובת".

   יואב יצחק
שר החוץ מאשר: מויאל מועמד לשגריר צרפת

יוסי עבדי
סקר: רבע מהפלשתינים רוצים את ברגותי כנשיא

שר החוץ, סילבן שלום, נאם אמש (מוצ"ש, 29.10.05) בפני חברי ה-CRIF, ארגון הגג של יהדות צרפת, במסגרת אירוע שהתקיים בעיר טולוז, והתייחס לדברי נשיא אירן, לרצונו של ארגון חמאס להשתתף בבחירות למועצה המחוקקת, ולתרומתה של צרפת למדיניות החוץ הישראלית.
סילבן שלום נדרש בנאומו לעמדתה של ישראל ביחס לפועלו של יו"ר הרשות הפלשתינית, ואמר כי ישראל רואה באבו-מאזן שותף דרך. באותה נשימה, הבהיר שר החוץ כי בכדי לחזק את אבו מאזן "יש לפרק את ארגוני הטרור המאיימים להוביל את הרשות הפלשתינית ואת האזור כולו למציאות אחרת".
לשיטתו, "פינוי חבל עזה מחיילים וממתיישבים אומנם סיפק לרשות הפלשתינית מרחב מחיה עצמאי וללא התערבות ישראלית, אבל אם הרשות לא תנצל את שליטתה בשטח כדי לעצור את האלימות, לא נוכל להתקדם לשלבים הבאים".
"עצירת האלימות - נקודת מוצא למפת הדרכים"
שלום הדגיש בנאומו, כי עצירת האלימות הפלשתינית היא הנקודה הראשונה במפת הדרכים. לדבריו, צרפת בעלת השפעה גדולה על הרשות, ובכוחה לדרבן את אבו מאזן לעשות את הנדרש ממנו כדי להחזיר את התהליך למסלולו התקין.
שר החוץ לא מקבל את ההתחמקות הפלשתינית מעצירתם של חברי ארגוני הטרור. שלום הבהיר כי "לקיצוניים הללו יש שם וכתובת - קוראים להם חמאס וג'יהאד איסלאמי. קוראים להם גדודי עז אל-דין אל-קסאם וגדודי אל-אקצה".
שלום הפנה דבריו היישר ליו"ר הרשות וקרא לו לפעול במהרה, שמא יהיה מאוחר. הוא הדגיש, כי כל עיכוב נוסף בפירוק הטרור רק מביא את הארגונים הפלשתינים להתחמש ולהתחזק. "זה הזמן. אבו מאזן חייב עכשיו להילחם בטרור ולא רק לשלם מס שפתיים לקהילה הבינלאומית. אין מקום למשא-ומתן עם ארגוני טרור. אין מקום להבנות או להסכמות או להפסקות אש", אמר שלום.
"הרשות מפירה הסכמים עם ישראל"
שר החוץ קרא בנאומו בטולוז למנוע מארגוני הטרור להשתתף בבחירות לפרלמנט הפלשתיני אשר עתידות להתקיים בינואר 2006. לצד אזכור מפורש של ארגון החמאס והג'יהאד האיסלאמי, ציין שר החוץ, לראשונה, גם את גדודי אל-אקצה, כ"גורם קיצוני העושה הכל, בכדי לחבל בכל תהליך מדיני ומאמץ לשלום".
מדבריו של השר שלום משתמע כי הוא מתנגד גם להשתתפותם של גדודי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של הפת"ח, בבחירות הקרובות. גדודי אל-אקצה, שהוכרזו על-ידי ישראל בפרואר 2002 כארגון טרור, אמורים ליטול חלק בבחירות הקרובות במסגרת רשימת הפת"ח, תנועת האם של הגדודים.
גדודי אל-אקצה מנסים "להריץ" בבחירות לפרלמנט את אסירי הפת"ח הבכירים ובראשם: מייסד הגדודים מרוואן ברגותי, נאסר עוויס שפעל תחת פיקודו הישיר של ברגותי והיה אחראי לשילוח מחבלים מתאבדים, יאסר אבו בכר שנידון לשלושה מאסרי עולם ועוד 40 שנה, וג'מאל חוויל מבכירי הפעילים של גדודי אל-אקצה באזור ג'נין האחראי לפיגועים רבים נגד יעדים ישראלים. עד כה, שללה ממשלת ישראל בפומבי רק את השתתפות ארגון החמאס בבחירות למועצה הפלשתינית.
שר החוץ הדגיש בנאומו, כי השתתפות של החמאס בכל מערכת בחירות, מוניציפאלית, פרלמנטרית או נשיאותית, נוגדת את ההסכמים שבין ישראל לבין הרשות הפלשתינית. שלום הבהיר כי "הרשות התחייבה בפנינו, כבר בהסכמי אוסלו, לא לאפשר השתתפות בבחירות לארגונים הקוראים להשמדתה של מדינת ישראל".
"על צרפת להוביל את ההתנגדות לגרעין האירני"
שר החוץ התייחס לאירן, ואמר כי על-רקע קריאתו של נשיאה לפני שלושה ימים להשמדתה של מדינת ישראל - ניסיונותיה של אירן להשיג נשק גרעיני מקבלים משמעות עמוקה יותר. "בעוד חודש, כאשר תתכנס מועצת הנגידים לדון בסוגיה האם להעביר את התחמשותה הגרעינית של אירן לדיון במועצת הביטחון אם לאו, צרפת צריכה להיות המובילה, כפי שהיא גם היום, בהעברה מהירה של הסוגיה למועצת הביטחון", אמר שלום לחברי הכנס.
"הלחץ הבינלאומי על סוריה - תודות לצרפת"
בתוך כך אמר שר החוץ כי הלחץ הבינלאומי על סוריה כדי שזו תסלק את כוחותיה מלבנון "נתן פרי והצליח, כמעט אך ורק הודות לנחישותה של צרפת". לדבריו, צרפת אשר הייתה מאז ומתמיד ידידתם של עמי המזרח התיכון.

תאריך:  30/10/2005   |   עודכן:  31/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
הסיבה: משרד החינוך לא מספק הסעות לגני הילדים, זאת בניגוד להבטחותיו בעבר    עתירה שלישית בעניין הוגשה בשבוע שעבר
אסף גדות
חברת Samsung חושפת שני טלפונים סלולריים חדשים    האחד בעיצוב חדשני משותף לה ול-Bang & Olufsen, והשני "טלפון המולטימדיה הראשון בעולם"
אסף גדות
סקר שפורסם לאחרונה על-ידי לשכת מפקד התושבים בארה"ב מראה כי תושבי אמריקה אומנם משתמשים באינטרנט יותר מבעבר, אך גם מודעים ונרתעים יותר מהסכנות האורבות בה
הדר פרבר
עשרות אמנים מסרבים להתפנות מהכיכר, לאחר שעבדו 40 שנה במקום    הרשויות: הכיכר נעשתה צפופה מדי
אלעזר לוין
שילמה כ-1.2 מיליון דולר    קנתה מגרש וקומה מסחרית ביהוד תמורת פירעון חוב לטפחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il