X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שופט בית המשפט העליון בדימוס יצחק זמיר נאם בכנס בנושא "שחיתות ציבורית ומינויים פוליטיים". בשלב השאלות הפניתי אליו את השאלה "האם הנפוטיזם בפוליטיקה חמור מהנפוטיזם במערכת המשפט?". זמיר סרב לענות ונטש את האולם.
▪  ▪  ▪

לאחרונה התפקדתי למפלגת שינוי. לפני מספר ימים, קיבלתי הודעה כי ביום 26.12.04, יתקיים בבית חיל האוויר בהרצליה כנס מטעם מפלגת שינוי בנושא: "שחיתות ציבורית ומינויים פוליטיים". הלכתי. טומי לפיד פתח את הכנס ואחריו דיברו השופט בדימוס יצחק זמיר, ח"כ רוני בראון (ליכוד) המכהן כיו"ר ועדת הכנסת והעיתונאי דן מרגלית. את הכנס הנחתה ח"כ אתי ליבני והמגיבים היו הח"כים אילן שלגי, מלי פולישוק-בלוך ואהוד רצאבי (מלבד בראון, כולם משינוי).
עוד בטרם החלו הדוברים לנאום, ביקשתי מהמנחה ח"כ אתי ליבני לפתוח בשאלה שתוצג לדוברים, אך בקשתי נדחתה בנימוק שבתום הדיבורים יינתן זמן לשאלות. כיבדתי איפה את הסירוב ואף נמנעתי מקריאות ביניים במהלך כל הנאומים.
הסכמתי למדי לדברי רוב המשתתפים לגבי חומרת התופעה ונזקיה. לא אתייחס לנאומיהם, לסיפוריהם ולוויכוחים שהתנהלו באולם, אך ארצה להתייחס לדבריו של השופט זמיר. למען הדיוק, זמיר היה הסיבה האמיתית והעיקרית להגעתי לכנס. לאחרונה, זמיר מרבה לכתוב כנגד מינויים פוליטיים ואף הפך למעין נושא דגל בעניין זה. אין לי כל בעיה שאנשים שונים מותחים ביקורת על עניין מסוים, אך אני מצפה שמי שמטיף כנגד תופעה שלילית כלשהי, יהיה הוא עצמו טהור כפיים ויש לי לא מעט ספיקות במקרה שלו.
ובכן, זמיר בדבריו, התקיף למשל את התארים המזוייפים של חבר כנסת מסוים. במהלך דבריו הרהרתי בשופטת מסוימת המכהנת בבית משפט עליון, שלפי קורות החיים שלה כפי שהתפרסמו באתר החדשות NFC יש לה תואר שני, אך בדיקה העלתה שהדבר לא נכון. אותה שופטת ממשיכה ומכהנת בתפקידה וזמיר בוודאי שאינו דורש להעמיד אותה לדין משמעתי או אחר. חשבתי גם על שופט בכיר בישראל שהתהדר בתואר דוקטור, עד שהתברר שמדובר ב"דוקטור ג'וריס" שאינו זהה כלל לתואר שלישי. כשהתלונה הגיעה לשולחנה של פרקליטת המדינה היא קבעה שמדובר בתום לב ולא נקטה באמצעים כנגד האיש.
זמיר דיבר לאחר מכן גם על מינויים של מקורבים ועל ועדת רביבי, האמורה לבחון מינויים כאלה. לא יכולתי להימנע מהשוואה לנפוטיזם הנפוץ במערכת המשפט.
וכך, זמיר הזכיר עוד ועוד תופעות פסולות של שחיתות ציבורית ומינויים פוליטיים שאת חלקם אני מכיר מתוכן רשימותיו בעיתונות ואני תמה בכל פעם מחדש, מהיכן שואב האיש את האומץ למתוח כזו ביקורת על אחרים בשעה שבביתו ממש מתרחשים מעשים דומים ואף חמורים לא פחות?
את נאום הסיכום נשא לפיד שבין השאר תקף את אלה שבנוסף לשחיתות שהם מנסים להפיץ בשירות הציבורי הם עוד פועלים במקביל לפגוע במערכת המשפט ובמיוחד בבית המשפט העליון והגיע שלב השאלות.
לנוכח הרושם של דברי לפיד, אזי לאחר שהצגתי את עצמי, ציינתי ששימשתי כיו"ר עמותת נפגעי מס רכוש, הובלתי את המאבק הציבורי לביטול המס ובמסגרת תפקידי ייצגתי את קורבנות המערכת השלטונית. אשר על כן, בוודאי שאין להגדיר אותי כאילו אני בעל אינטרס לפגוע בשלטון החוק.
לאחר מכן פניתי אל זמיר בשאלה: "האם הנפוטיזם בפוליטיקה חמור מהנפוטיזם במערכת המשפט?" ראיתי שזמיר כותב משהו על הדפים שלפניו, אך הוא לא קם להשיב. בתום השאלות, במקום להשיב לי, הוא פשוט קם ועזב במהירות, ללא אמירות שלום ולחיצות ידיים כמקובל במקרים כאלה. אחריו החלו לקום ולעזוב גם אחרים. ניגשתי למיקרופון והכרזתי שזמיר לא השיב לשאלה שלי, אך זה כמובן לא עזר. פניתי איפה למנחה ח"כ אתי לבני והתרעמתי שלא קיבלתי תשובה (וכאילו שזה היה גמולי על שהמתנתי בסבלנות). לבני השיבה שהיא שאלה את זמיר אם הוא מוכן להגיב והוא השיב בסירוב.
לא אביע את דעתי על העניין ואת זאת אני משאיר לקוראים. מצד שני, אני מבקש לנצל את הבמה הזו וכחבר בשינוי להפנות שאלה פומבית לחברי הכנסת של שינוי: "אני מברך על המאבק שאסרתם על שחיתות ציבורית ומינויים פוליטיים ושואל, האם תהיו מוכנים לפעול במקביל למאבק זה גם למען שקיפות וכנגד הנפוטיזם במערכת המשפט?"

תאריך:  27/12/2004   |   עודכן:  27/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
העובדה שהרמטכ"ל והמפכ"ל מודאגים מהמצב ומתופעת הסרבנות צריך להדאיג גם אותנו האזרחים; הם משדרים חוסר ביטחון ויכולת להתמודד עם המצב החדש המתקרב; המתנחלים "חצו את הרוביקון" וההכנות למרי אזרחי בעיצומן
יובל ברנדשטטר MD
מה אנו יכולים ללמוד מגורל הדהימי הנוצרי תחת שלטון הכובש המוסלמי
אבי גולדרייך
עו"ד יצחק בם
בעקבות פסק דין ביטון שניתן לאחרונה בבית המשפט העליון, בו בוטל צו המעכב את יציאתו מן הארץ של בעל סרבן-גט, מאשים עו"ד יצחק בם כי בית המשפט החילוני והנאור הוא שקיבע את עגינותה של האישה, בעוד שדווקא בית הדין הרבני היה נכון לבוא לקראתה ולפתור את בעייתה; האם הכל כשר במלחמה בין הערכאות?
יואב יצחק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il