X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר החוץ האירני חוזר ומצהיר כי אינו מקבל את הלחץ הבינלאומי המופעל על ממשל אסד, ומדגיש: ""סוריה היא ידידת אמת" האיחוד האירופי יבחן הבוקר את מדיניותו כלפי הממשל האירני, במסגרת פגישתו החודשית בבריסל. דובר האיחוד: "אנו מעוניינים לבחון "גישה שונה" בכל הקשור ליחסינו עם הרפובליקה האיסלאמית".
▪  ▪  ▪
הבדידות המזהירה של הנשיא אסד
יוסי עבדי
אסד הופתע: בניגוד למה שציפו אנשי ממשלו, הרחוב הערבי שותק ולא מתייצב לימינו * ההפגנות הפכו לקריאות לחץ הדורשות מסוריה שיתוף פעולה בינלאומי ומיד * שתיקתו של העולם הערבי ומנהיגיו מצביעה על חששם להצטייר כ"מערערי היציבות" בעיני ארה"ב
לרשימה המלאה

יוסי עבדי
האיחוד מעוניין לחדש מגעים עם אירן

יואב יצחק
מזכ"ל האו"ם דוחה ביקורו באירן

ממשיכים לעמוד לימינה של סוריה: "אירן הייתה ועודנה תומכת נלהבת של סוריה וכך היא מאמינה כי הלחץ הבינלאומי שמופעל על ממשלו של אסד מצד מועצת הביטחון של האו"ם, אינו מוצדק ואינו מקובל". כך אומר שר החוץ האירני במסיבת עיתונאים שקיים בבירה.
השר האירני התייחס בדבריו לדרישה הבינלאומית כי סוריה תפעל לשתף פעולה עם חוקרי מותו של נשיא לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי. יחד עם זאת, אומרים גורמים במשרד החוץ האירני כי ממשלו של אחמדינג'אד "מאמין כי יש להעמיד את האשמים במותו של חרירי לדין".
"סוריה היא אחת מידידותינו הטובות ביותר", אמר שר החוץ במסיבת העיתונאים השבועית שקיים. "הלחץ הרב שמופעל כנגד המדינה, ומונע על-ידי ממשלת ישראל - אינו מקובל לחלוטין", הצהיר. "ההחלטות צריכות להתקבל על בסיס מקצועי ולא מתוך נקמנות פוליטית", אמר השר האירני, תוך שהוא רומז כי לישראל עניין אישי בשאלת החקירה.
למרות התבטאותו של שר החוץ האירני נראה כי סוריה אינה זוכה לתמיכתו הנלהבת של העולם הערבי. שר החוץ הכוויתי, השיח' מוחמד אל-סאבא התייחס (ה', 3.11.05) להחלטת מועצת הביטחון ואמר כי "אנו עוסקים בהחלטה של גוף בינלאומי לגיטימי ומוכר על-ידי קהילות עולם, ולכן יש לכבד את הכרעותיו ללא כל סייג". גורם בכיר בממשל המצרי, שהעדיף לא להזדהות בשמו, הוסיף אמש כי מצרים מנסה ללחוץ על אסד לשתף פעולה מתוך חשש כי "התנגדות סורית להכרעת האו"ם תביא לחוסר יציבות אזורית".
אמש (א', 06.11.05) דיווחה סוכנות הידיעות האירנית על שיחת טלפון שהתקיימה בין נשיא סוריה ועמיתו האירני, במהלך ערב שישי. על-פי הדיווחים, השניים שוחחו בדבר "אויביהם המשותפים" תוך שאחמדינג'אד מדגיש באוזני אסד כי "יציבות ושלום במזרח התיכון יבואו רק לאחר שיתוף פעולה אמיתי בין מנהיגי העולם המוסלמי".
אירן פנתה לאיחוד: מעוניינים לדון בשאלת הגרעין
האיחוד האירופי בוחן בימים אלה הצעה אירנית הקוראת לחזור לדון בשאלת תוכנית הגרעין. שר החוץ הבריטי טוען הבוקר (07.11.05) כי למרות ההצעה "האיחוד עודנו דורש הפסקתה המדיינית של התוכנית להעשרת האורניום".
"אנו בחנו את המכתב האירני בקפידות יתרה. האירנים נמצאים תחת החובה ליישם את החלטת מועצת הביטחון ובתוך כך את החלטת המועצה לאנרגיה אטומית. אנחנו עדיין ממתינים לכך", אמר השר הבריטי בטרם נכנס לפגישתו עם שרי האיחוד. הממונה על קשרי החוץ באיחוד האירופי, חאבייר סולאנה, אמר בהמשך לדברי הנציג הבריטי כי "האיחוד עוד עתיד להגיב על הדברים. נכון לעכשיו, אנו לא מעוניינים לרוץ מעבר לכך".
הבוקר - האיחוד דן במעמדה של אירן
בתוך כך, האיחוד האירופי יבחן הבוקר (7.11.05) את מדיניותו כלפי הממשל האירני, במסגרת פגישתו החודשית בבריסל. דובר מטעם נציגות יחסי החוץ של האיחוד אמר לכתבים, כי 25 המדינות החברות במועצה מעוניינות לבחון "גישה שונה" בכל הקשור ליחסיה עם הרפובליקה האיסלאמית. הדובר הוסיף כי האיחוד שואף לשתף פעולה עם טהרן, כדי לקבוע את תפקידה של אירן במזרח התיכון.
שרי החוץ של האיחוד האירופי עתידים לדון בשלוש נקודות מרכזיות העוסקות במדיניות האירנית: תוכנית הגרעין, הצהרת הנשיא כי "יש למחוק את ישראל מהמפה", וכן בדבר "מחויבויותיה כלפי הקהילה הבינלאומית". לדברי בכיר באיחוד, "טרם נודעה כל התקדמות בנושא הגרעין האירני מאז חודש ספטמבר האחרון".

תאריך:  07/11/2005   |   עודכן:  07/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
ג'ולייט אבלינג ניסתה להתאבד בתליה בבית המעצר אבו-כביר, שם היתה עצורה בגין חשד להונאת עובדים זרים    היום נפטרה בבית החולים וולפסון בחולון
מירב לוי
התואר - מטעם אוניברסיטת בן-גוריון, יוענק במסגרת פסטיבל "העין היהודית"    הנימוק: סרטיו מדברים אל לב כל גבר ואישה ברחבי העולם
נמרוד דוויק
ארי גולדמן בחר אתמול את הבחורה שלו    מרי הקנדית הביסה את נטע המקומית    או במילים אחרות: 1:0 לפזורה היהודית בחו"ל
גלית יצחק
סלקום החלה להפעיל שירות בו לקוחותיה יוכלו לעבוד על כל מי שירצו    השירות מאפשר לעוות את הקול, כך שהצד השני לא יוכל לזהות אותך
שלומי דיאז
האנדרטה הוצבה בבית הספר אורט לזכר תלמידים שנהרגו    ההערכה: גנבי מתכת רצו את האותיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il