X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אירן מציעה: "לפתור בעיות בדרכי שלום"

טוני בלייר ממשיך ללחוץ על אירן

ראש ממשלת בריטניה אמר היום כי "תמיכתה של אירן בפעילות טרור מונעת ממנה כל התקדמות בזירה המדינית" בלייר האשים את סוריה ואירן בכך שמנסות לסכל את שלטון הדמוקרטיה בעירק, מתוך חשש כי יביא את אזרחי משטרם "לתהליך התעוררות" בתוך כך, פנתה אירן לאיחוד האירופי והציעה: "בואו וננסה למצוא פתרון בדרכי שלום"
▪  ▪  ▪
נשיא אירן. הלחץ נמשך.

יוסי עבדי
"אירן וסוריה - ידידות אמת"

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, אמר (ב', 07.11.05), כי "תמיכתה של אירן בטרור האיסלאמי מונעת ממנה כל התקדמות מדינית בזירה הבינלאומית". בלייר, שאמר את הדברים במסגרת מסיבת העיתונאים החודשית, אמר כי "יש לנו עדויות לכך שאירן תומכת בטרור ברחבי המזרח תיכון והיא חייבת להביא לכך סוף". בלייר הדגיש, כי "כל עוד אירן לא תחדל ממדיניות זו, היא תפגע ביחסיה עם מדינות אחרות". "הם פשוט צריכים לקבל זאת", הוא הוסיף.
בלייר המשיך לבטא את צלילי ה'קול האמריקני' והפנה חיצי ביקורת חדים לכיוון ממשלו של אחמדינג'אד. בדומה לארה"ב, גם בלייר הדגיש כי בלא נטישה של דרכי הטרור "לא תהא כל התקדמות מדינית ביחס לאירן".
בשבוע שעבר, הבהיר בלייר כי "בריטניה לא שוקלת כל פלישה צבאית לשטח לטהרן", אך באותה נשימה הזהיר, כי "הקהילה הבינלאומית לא תמשיך לקבל את ההפרות החוזרות מצד הממשל האירני".
הבהרתו של בלייר כי אין כל כוונה לתקוף את טהרן, באה לאחר ששבוע קודם לכן, רבים פרשו את הדברים שנשא בפני האיחוד האירופי - כ"איום ממשי". בתגובה להתבטאותו של נשיא אירן כי "יש למחוק את ישראל מהמפה", אמר ראש ממשלת בריטניה: "אם הם ימשכו כך, הרבה אנשים יתחילו לשאול אותנו : מה אתם מתכוונים לעשות בנדון?".
בלייר: "סוריה ואירן מפחדות מהדמוקרטיה בעירק"
טוני בלייר אמר במסיבת העיתונאים שקיים כי רק הטמעת תהליך הדמוקרטיזציה בעירק, אירן וסוריה, יכול ויביא לשינוי ביציבות המזרח תיכונית. בלייר ניסה להסביר מדוע אירן וסוריה פועלת לסיכול כל ניסיון להשליט דמוקרטיה בעירק, ואמר: "אם נצליח להשליט בעירק מדינה מוסלמית בעלת מסורת דמוקרטית יציבה, אזרחי המדינות השכנות יתחילו לשאול עצמם מדוע הם אינם יכולים לפעול על-פי אותה שיטה ומדוע אין גם הם זוכים לזכויות אדם בסיסיות".
בלייר קרא לקהילה הבינלאומית לשלב ידיים, להציג עמדה אחידה ורשמית, אשר תטיל לחץ על כתפי המדינות הלא דמוקרטיות במזרח התיכון. "אין זה מופנה רק לאירן או לאנשיה, אלא לכל מדינות האזור אשר תומכות בטרור, מסייעות לפעיליו, וממשיכות בפיתוח תוכניות גרעין בניגוד להחלטות בינלאומיות".
"אירן מעוניינת לחזור לשולחן הדיונים"
האיחוד האירופי בוחן בימים אלה הצעה אירנית הקוראת לחזור ולדון בשאלת תוכנית הגרעין תוך הניסיון "למצוא פתרון בדרכי שלום". ההצעה, הוגשה לאיחוד האירופי על-ידי משרד החוץ האירני. בהמשך לרוח הפייסנות שהציגה טהרן, הצהיר היום (ב', 07.11.05) שר החוץ האירני, מנושר מוטאקי, כי בכוונת ממשלתו להגיש לאו"ם תוכנית גלובלית אשר תביא "לשלום במזרח התיכון".
לצד זאת, נראה כי אירופה אינה מייחסת רצינות יתרה לדברי הממשל האירני. שר החוץ הבריטי טען הבוקר (ב') כי למרות ההצעה, "האיחוד עודנו דורש הפסקתה המיידית של התוכנית להעשרת האורניום". "אנו בחנו את המכתב האירני בקפידות יתרה. האירנים נמצאים תחת החובה ליישם את החלטת מועצת הביטחון ובתוך כך את החלטת המועצה לאנרגיה אטומית. אנחנו עדיין ממתינים לכך", אמר השר הבריטי בטרם נכנס לפגישתו עם שרי האיחוד.
הממונה על קשרי החוץ באיחוד האירופי, חאבייר סולאנה, אמר בהמשך לדברי הנציג הבריטי כי "האיחוד עוד עתיד להגיב על הדברים. נכון לעכשיו, אנו לא מעוניינים לרוץ מעבר לכך".

תאריך:  07/11/2005   |   עודכן:  07/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
11 שנה אחרי שבנו נרצח בידי החמאס, התכבד יצחק פרנקנטל בצילום משותף עם מפקד גדודי חללי אל-אקצה בג'נין והעביר לו איגרת של פיוס
עומר שיקלר
אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה משיק אתר אינטרנט חדש
נוה יוסף
במקום הראשון נמצאת האוניברסיטה העברית עם 100% מעבר בציון ממוצע של 85.6    אחריה אוניברסיטת תל אביב, המרכז הבינתחומי, אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת בר-אילן
נוה יוסף
חברת גוגל העולמית הסירה את הקישור הפרסומי למילות החיפוש "חנה קורן", זאת לאחר שהגרפולוגית הגישה נגדם ונגד חברת "סלע" כתב תביעה בגין שימוש ללא הסכמה וידיעתה בשמה
עומר שיקלר
הכנס יתקיים ביום ג' בהיכל התרבות    יעניקו לרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ תעודת הוקרה מיוחדת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il