X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צה"ל ממשיך לגייס לשירות גם מתנדבים שקיבלו פטור משירות בשל בעיות בריאותיות אוריה בן שטרית מספר ל-Nfc על שירותו כמתנדב "לקח הרבה זמן לשכנע את הצבא אך בסוף הם אישרו לי להתגייס כמתנדב"
▪  ▪  ▪

"המסר שלי הוא שאין דבר העומד בפני הרצון ואני ממליץ לכל מי ששוקל להתנדב לצה"ל - להתנדב. הצבא נותן, רק צריך לדעת לקחת". את הדברים אומר בראיון מיוחד ל-Nfc אוריה בן שטרית. חייל שהתנדב לשירות צבאי והשתחרר השבוע אחרי שנתיים של שירות.
בן שטרית התנדב לשירות בצה"ל לאחר שקיבל פטור משירות צבאי בגין בעיות בריאות. הוא סובל מסוכרת נעורים וכן מצליאק. "יש לי סוכרת נעורים וצליאק, שתי מחלות שנותנות פטור משירות. בשל הסוכרת אני צריך דיאטה קפדנית ולהזריק אינסולין. מחלת הצליאק הינה רגישות לגלוטן - רכיב של חיטה הקיים במאכלים שונים", הוא מספר.
"בשנת 2001 אחרי הצו הראשון קיבלתי תעודת פטור", הוא מציין וממשיך, "ידעתי שאני רוצה להתגייס ולכן התחלתי להילחם. לקח הרבה זמן לשכנע את הצבא אך בסוף הם אישרו לי להתגייס כמתנדב".
בן שטרית מסביר, כי צה"ל אינו מגייס לשירות חולי סוכרת שאינם מאוזנים ברמות הסוכר שלהם. "כדי להתגייס נכנסתי למשטר קפדני והצלחתי להגיע לאיזון".
בחודש נובמבר 2003 הוא החל שירות התנדבותי בן שנתיים. לאחר הגיוס עוברים המתנדבים "השתלמות התנדבותית" - קורס המחליף את הטירונות ובא להקנות למתגייסים החדשים את ערכי ורוח צה"ל וכן להסביר את הכללים ואורח החיים הצבאי.
"אני בחרתי לשרת בחיל האוויר כמש"ק מחשוב ותחקור, אבל אחרי חודש החלטתי שאני לא ממצא את עצמי בתפקיד וביקשתי לעבור", מספר בן שטרית. "היעד החדש שרציתי זה קורס מדריכי אימון גופני - לשם רציתי להגיע". בן שטרית מציין כי המאבק על המעבר לקורס ולתפקיד החדש לא היה קל וכמעט שנה הוא נאלץ להתעמת עם הצבא.
"זה היה כרוך בהרבה נחישות. נפגשתי הרבה פעמים עם הרופאים והצבא הלך איתי ראש בראש עד שבסוף נתן לי לצאת לקורס. זה היה כמעט שנה של מאבק שבנתיים שירתתי בחיל האוויר".
בן שטרית מסביר כי כל חייו עסק בפעילות גופנית ולכן החליט שברצונו למצות את שירותו בתפקיד הדורש פעילות גופנית.
"אחרי שהם אישרו לי את המעבר, עשיתי את הקורס וסיימתי אותו כ'חניך למופת' וביקשתי להישאר בבה"ד כמדריך - והבקשה אושרה. נשארתי שם כל השנה השנייה של התפקיד".
בתפריט הצבאי ניתן למצוא מנות רבות הכוללות את מרכיבי הגלוטן. בן שטרית מסביר כי כדי לשמור על הדיאטה הקפדנית הוא נאלץ לברור את המאכלים אותם הוא אוכל. "רוב התפריט מורכב מתוספות כמו פסטה, קוסקוס ופתיתים, אבל מותר לי לאכול אורז או תפוחי אדמה ובבסיס תמיד היה מנה כזו בארוחת הצהריים אז היה בסדר".
הוא מציין, כי את ארוחות הבוקר והערב הוא היה מביא מביתו למשך כל השבוע. "לרוב האנשים כמוני נותנים פטור מלינה בבסיס ואז יוצאים כל יום הביתה ואוכלים בבית את ארוחת הבוקר והערב, אבל אני ביקשתי לבטל את הפטור שניתן לי ולהישאר כל השבוע בבסיס. אני הבאתי לי אוכל לכל השבוע לבסיס".
כשנשאל על השירות והאם היה עושה את אותו המסלול בשנית למרות הקשיים שנתקל בהם, עונה בן שטרית: "כדי להגיע לאן שהגעתי עבדתי מאוד קשה, אבל כל היתר זה היה כמו כל חייל. אחרי שהתחלתי לשרת בבה"ד התייחסו אליי כמו לכל חייל רגיל - אבל הדרך הייתה קשה. בלי ספק היתי עושה את כל המסלול הזה שוב. היה לי שירות מדהים".
הוא מסביר כי היה חושב לו שלשרת בצה"ל כמו כל אדם אחר בחברה מסיבות אידיאולוגיות. "כל אחד צריך לשרת בצה"ל. הצבא הוא חלק מהחיים שלנו והרגשתי שאני חייב לתרום".
"אחרי שהתגייסתי יכולת להמשיך בתפקיד הראשון שלי. זה היה קל יותר, כל יום יכולתי לצאת הביתה וכו', אבל הרגשתי שאני לא ממצא את היכולות שלי ולכן נלחמתי לשרת בצורה הטובה ביותר".
בן שטרית מדגיש כי השירות הצבאי שיפר את בריאותו. "הפעילות הגופנית סייע לי לשפר את המצב. האיזון שלי מבחינת הסוכרת הרבה יותר טוב. הצלחתי לשפר את הרמות שלי ואני כמעט ברמה של בן אדם בריא".
בסיום הוא מספר כי החליט בשנה הבאה להתחיל ללמוד לתואר ראשון באימון גופני ולעסוק בתחום בהמשך חייו.

תאריך:  13/11/2005   |   עודכן:  13/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
מתכנן להיות ממונה לראש הוועדה הקרואה של ירוחם    מצנע נבחר לראשות מפלגת העבודה זמן לא רב לפני הבחירות בשנת 2003 ולאחר הבחירות פרש מראשות המפלגה אך לא מהכנסת
מירב לוי
המכללה הופיעה בכ-39 כותרות וכותרות משנה    קצת יותר ממחציתן היו חיוביות והשאר שליליות    במקום השני - המכללה למינהל עם 24 איזכורים    עיתון הארץ הירבה להזכיר את המכללות המובילות
אלעזר לוין
חברת הביטוח השלישית בגודלה תשקיע 318 מיליון שקל תמורת 41% מאקסלנס    מצטרפת למסע הרכישות של חברות הביטוח בקופות גמל וקרנות נאמנות והשקעות
יפעת גדות
אנשים שהגיבו למצבים מלחיצים עם הבעות פנים כועסות נטו פחות לסבול מההשפעות החולות הנובעות כתוצאה מלחץ, כמו לחץ דם גבוה והפרשה רבה יותר של הורמוני הלחץ
יואב יצחק
לנדאו, הנחשב למקורבו של ראש הממשלה, הוא האיש המיועד לכהן בתפקיד יושב-ראש רשות השידור    היועמ"ש נאלץ לאשר דבר החקירה בעקבות הפרסום ב- Nfc
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il