X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נפתלי רז איש חינוך, מורה דרך, עיתונאי על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

ראשי "מועצת יש"ע" אמרו לרמטכ"ל השבוע, לפי הדלפותיהם הם לעיתונות, שהם חוששים שלא יצליחו לבלום את סחף הסרבנות והאלימות של המתנחלים. בכך המשיכו מנהיגי המתנחלים באסטרטגיית האיומים שלהם, בניסיון נוסף לעצור את ההינתקות - הנתמכת על-ידי רוב הציבור.
בפינוי הקרוואנים מיצהר - ראשי המתנחלים אפילו לא ניסו "לבלום את הסחף". והאלימות והסרבנות, ראה זה פלא, אכן הגיעו.
ואני מבקש להזכיר למנהיגות הרופסת הזו, כיצד נהגנו אנחנו, ראשי "שלום עכשיו", כאשר עמדנו לפני מבחן דומה. בשנת 1982 מלאו העיתונים בפרטים על תוכניות מלחמה בלבנון שמכין שר הביטחון אריאל שרון. "תוכנית אורנים הגדולה" ו"תוכנית אורנים הקטנה". בדיוני "פורום על" (כך קראנו לישיבות הדו-שבועיות של הנהגת "שלום עכשיו") ניתחנו את התסריטים האפשריים השונים, וגיבשנו עמדה חד משמעית נגד המלחמה הצפויה, בשל הנזקים הביטחוניים והמדיניים שתביא לישראל. אז יצאנו בסדרת פרסומים והפגנות נגד מלחמת לבנון המתוכננת. כמרכז "ועדת המבצעים" של "שלום עכשיו" ארגנתי 3 הפגנות גדולות נגד המלחמה שבשער.
גם אז נשמעו טענות ששרון חותר למטרה באמצעי רמייה - וכדאי לזכור שההתנקשות בשגרירנו בבריטניה, ארגוב, ששימשה לממשלה עילה לפתיחה במלחמה - באה מחוגי אבו-נידל, ולא מאש"ף. אז איך הגבנו עם פרוץ המלחמה? בסרבנות? באלימות? בהסתה?
כאשר הגיעו "צווי השמונה" לבתינו, לקחנו את התרמיל הארוז ואת נעלי הצנחנים - והתגייסנו מיד. התגייסנו להלחם במלחמה ששללנו מן היסוד. לי היתה זו המלחמה השלישית, וכחלק מ"המערך המוצנח" הייתי שוב בקידמת החזית - אך זו הפעם הראשונה שלחמתי במלחמה שהייתי משוכנע באוולתה. לחמנו, וכמה מאיתנו גם לא שבו.
ואחרי המלחמה עצמה, החלו תקופות המילואים המצמררות בלבנון. ועמם החלו קריאות אצלנו לסרב לשרת ב"מלחמה הארורה". וחברי ואני, הנהגת "שלום עכשיו" של אז, גייסנו את עצמנו גם למלחמה בסרבנות. אבשלום (אבו) וילן (היום ח"כ) ועומרי פדן (היום מקדונלד), בוגרי סיירת מטכ"ל, יוסי בן-ארצי (אז מג"ד והיום פרופסור), צלי רשף ודדי צוקר (לימים ח"כים) - כולנו עברנו בין "סניפי" התנועה בערים ובקיבוצים, וקראנו לסרב לסרבנות.
חד-משמעית, בלי גמגומים ובלי קריצות - קראנו להמשיך ולשרת בלבנון, ובין מילואים למילואים להמשיך ולהפגין נגד אותה מלחמה. לא חששנו "שלא נצליח לבלום את הסחף". בלמנו אותו.
וכדאי לשים לב: קראנו לפעילינו להשלים עם הכרעה דמוקרטית לא של הינתקות - אלא של התגייסות למלחמה. קראנו להם לסכן לא את הבית - אלא את החיים. והרוב הגדול - נענה.
כך נהגנו במשך כל 18 שנות הלחימה בלבנון, כך נהגנו בשנות האינתיפאדה הראשונה, וכך נוהגים ממשיכינו עד היום. אז שימו לב, ראשי מועצת יש"ע - כך בונים חומה!
ואם בקרב המתנחלים מתפשטות המגיפות של הסרבנות והבריונות - אין זה בשל חוסר ההצלחה שלכם בבלימה. כל שתמטן בצבא משנן: "המפקד, זה לא שאני לא רוצה, אני לא יכול". אלא שכמעט תמיד זה "לא שאני לא יכול, אני לא רוצה". וכל העם שומעים את הקולות.

תאריך:  05/01/2005   |   עודכן:  05/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ארי סירקין
ד"ר שלמה כהן
דברים שנשא ראש לשכת עורכי הדין בטקס פרידה מהמשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט אליהו מצא, שפרש אמש (4.1.05) לגמלאות
שוש מיימון
רק ביפו: הדרך למשכן החדש של התזמורת הקאמרית ביפו ברחוב שארית ישראל נחסמה בגלל המשחק באצטדיון בלומפילד; שוש מיימון כתבה וצילמה
עו"ד אברהם פכטר
עו"ד דוד וינר, סגן הסניגורית הציבורית הראשית, התאבד ביריה. הוא נכנס למצוקה נפשית לאחר ששורבב, שלא בידיעתו, לפרשת רצח השופט אזר. להיות עורך דין פלילי - זה מקצוע מסוכן אכזרי וכפוי טובה. עורך דין פלילי, משחק ב"אש" וההיסטוריה המשפטית מראה שהוא גם נפגע פיזית מכך
ד"ר עתליה בן-מאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il