X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ואם מסורת ישראל ורבניה ימנעו פיוס ופשרה בינינו ובין אויבינו ויביאו עלינו מלחמת אחים - אולי חובה עלינו להתנתק ממסורת ישראל ומרבניה.
▪  ▪  ▪

הקדמה
"בהקשר של עזיבת שטחים - על-פי החלטות הממשלה והכנסת - אני נגד סרבנות, לא של אזרחים וודאי לא של חיילים".
ומיד תבינו מה לי ולהקדמה הזו.
הסרבנות
בימים אלה כאשר כולנו מאיימים על כולנו, וכל צד מאשים את הצד השני כגורם מרכזי לתופעת הסרבנות, בואו נעצור לרגע ונשנה את כללי המשחק.
בואו לא נחפש את האשמה בצד השני, בואו נחליט שכל איש או אישה, מראשי העם ועד לאספסוף, יפתח את דבריו באמירה "בהקשר של עזיבת שטחים - על-פי החלטות הממשלה והכנסת - אני נגד סרבנות, לא של אזרחים וודאי לא של חיילים" מי שבעד סרבנות - לא צריך לומר כלום.
לא מאמץ גדול, רק מבהיר לכולנו מה דעתו של הדובר, בלי פרשנויות ובלי הסברים.
כל אחד מאתנו שהוא נגד סרבנות יעמוד מול הראי ויתרגל "בהקשר של עזיבת שטחים - על-פי החלטות הממשלה והכנסת - אני נגד סרבנות" או "הוראה לנטישת שטח מיושב, על-פי החלטות הממשלה והכנסת היא הוראה חוקית לגמרי מותר למחות נגדה אך חובה למלא אותה" וכך נחזור ונאמר בכל הזדמנות בה נביע דעתנו, וכך יידעו אלה המקשיבים לנו האם אנו מצד המסיתים או מהצד השני, ולא נצטרך להתעסק בהשערות או בהאשמות הדדיות.
ושתיקה כהודאה דמיא.
לדעתי, לא צריך יותר משבוע שבועיים ונדע בוודאות מיהם המסיתים, מי אלה אשר גורמים לקרע הענק הזה, מיהם אלה אשר פועלים השכם והערב להרוס את צבא הגנה לישראל, להרוס את מדינת ישראל, ולהרוס את עם ישראל.
לא קשה, רק בכל פעם שפותחים בשיחה או בראיון אומרים: "בהקשר של עזיבת שטחים - על-פי החלטות הממשלה והכנסת - אני נגד סרבנות, לא של אזרחים וודאי לא של חיילים" - או שותקים.
האם נצח ישראל התחיל לשקר?
במשך שנים הצלחנו לשמור על איזון עדין בין מסורת ישראל ובין חוקי המדינה, הן הצד הדתי והן הצד החילוני לא מבסוטים מהתוצאה, ואולי זוהי העדות הטובה ביותר לשיווי המשקל הנשמר בין הצדדים.
מפלגת שינוי ניסתה להפר ברגל גסה את האיזון הזה, והפכה לא מכבר לצל של עצמה - הציבור הישראלי דחה את השתל, שינוי - על-אף שחלק מהשינויים אותם יזמה רצויים וחיוניים, הרי שאלמנטים גזעניים בתוכה, שיגעון הגדלות, התיאבון הגדול, ותאבת הפרסום גברו אצלה על השכל הישר - שינוי לא ויתרה על כלום ולכן קיבלה אפס בריבוע.
שינוי התנהגה כאילו אין לה מה להפסיד - והפסידה את כל הקופה.
מנהיגי הציונות הדתית, רבנים, מנהיגים רוחניים ופוליטיים, אשר על פניו נראה שהם מנהיגים את המרד האלים הזה, חושבים שאין להם מה להפסיד, וחובתם להבין שיפסידו הכל.
אין כל טעם בהמשך קיומם של דיני אישות על-פי תורת ישראל, אם בשם תורת ישראל יקומו תושבים או חיילי צה"ל ויכוונו את הנשק (הקר או החם) כלפי אזרחי המדינה, חייליה או שוטריה.
אין כל מקום לשמור על חוקי החזיר, והשבת, והחמץ - אם בשם מצוות התורה ישא י' אל י' חרב ונדע כולנו מלחמת אחים מהי.
אין שום סיבה שבעולם, שאני, שאינני אדם מאמין, אכביד על עצמי בנישואין רבניים, בברית מילה על-פי התורה ובעוד ועוד מצוות - אלא למען הדו קיום עם אחיי, ואם אלה, אחיי, קמים עלי להרגני - אין לי שיג ושיח אתם - אין לי כל רצון בדו קיום אתם - ולכן למה לי כל הפשרות האלה?.
עוד לא מאוחר, החרב עדיין לא נשלפה מנדנה, אך הציבור המערער על שלטון החוק חייב לדעת כי אם לא תיווצר הסכמה, ככל שתכאב, על קיום החלטות הממשלה והכנסת, תוך התחשבות מרבית בצרכים וברצונות של הנעקרים מבתיהם, תצורף שינוי לממשלה - ותינתן לה יד חופשית לחלוטין לבצע מהפכה רבתי בכל הקשור לתחיקה הדתית ודיני אישות בישראל.
מי שלא מקבל את סמכות החוק, לא יהיה חלק מספר החוקים - לא תהיה לו השפעה על החוקים, הוא לא יגויס לצבא מחשש לביטחון המדינה, ואם הוא כבר שם הוא יחזיר את הדרגות והנשק וילך חזרה לגבעות שלו.
ממשלת ליכוד, עבודה, שינוי, "ממשלת אחדות חילונית" - היא החלום הרטוב של טומי לפיד ויצחק יוסף פריצקי, היא החלום הרע של כל השוחרים לדו קיום בתוך העם היהודי - אך אם יהודים המכנים עצמם לשווא שומרי מצוות, קמים על הדמוקרטיה והשלום הפנימי להשמידם, לא תהיה לדמוקרטיה כל ברירה אלא להתגונן בתקיפות ובנחרצות - ואם לא תיוותר כל ברירה, אז לפיד ופריצקי יהיו הפתרון, ואנו, עם הרבה בלאגן בבטן, נסתום את האף.

תאריך:  05/01/2005   |   עודכן:  05/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפתלי רז
עו"ד ארי סירקין
ד"ר שלמה כהן
דברים שנשא ראש לשכת עורכי הדין בטקס פרידה מהמשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט אליהו מצא, שפרש אמש (4.1.05) לגמלאות
שוש מיימון
רק ביפו: הדרך למשכן החדש של התזמורת הקאמרית ביפו ברחוב שארית ישראל נחסמה בגלל המשחק באצטדיון בלומפילד; שוש מיימון כתבה וצילמה
עו"ד אברהם פכטר
עו"ד דוד וינר, סגן הסניגורית הציבורית הראשית, התאבד ביריה. הוא נכנס למצוקה נפשית לאחר ששורבב, שלא בידיעתו, לפרשת רצח השופט אזר. להיות עורך דין פלילי - זה מקצוע מסוכן אכזרי וכפוי טובה. עורך דין פלילי, משחק ב"אש" וההיסטוריה המשפטית מראה שהוא גם נפגע פיזית מכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il