X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכותב רואה את שני חניכיו לשעבר במעו"ז בית"ר תל אביב נעמדים זה מול זה בראש המחנות הקרבים להתנגשות על דמות המדינה ואופייה. התחושה מעורבת: גאווה סתורה וחרדה גלוייה
▪  ▪  ▪

המאבק ההולך ומסלים בין ציבור תושבי יש"ע לבין מערכות השלטון, שביטוייו האחרונים הם העצומות הקוראות לסרבנות מחד והחקירה המשטרתית שנפתחה מנגד, העמידו בחוד החנית, משני צידי המתרס, את נעם לבנת וציפי לבני. שני אנשים שבעבר היה קשה להעלות על הדעת שיעמדו זה מול זה.
כל כך דומים וכל כך שונים. הוא בראש מטה "חומת מגן" שמנצח על עצומות הסרבנות. היא - שרת המשפטים בראש המערכת שמנסה לדכא בכוח את איום הסרבנות המתפשטת.
שניהם היו חניכים, בעת שהדרכתי בתנועת בית"ר בתל אביב. בשכבות גיל שונות. הכרתי היטב את אבותיהם, וגם שיתפנו פעולה בשירות המחנה הלאומי. את איתן המנוח ואת עזריאל יבל"א. הילדים יצאו במידה רבה בתבנית אבותיהם. שניהם ג'ינג'ים, גם באופי, אבל באופנים שונים.
עזריאל הסוער והבלתי מתפשר לוחם הלח"י ויד ימינו של ד"ר ישראל אלדד, מחד. ומאידך איתן לבני, קצין המבצעים של האצ"ל; מאופק עם חוש הומור יבש לעיתים סרקסטי ועוקצני, ובעיקר פרגמטי. תכליתי. איש של ביצוע. תכונה חיונית בין בכירי תנועת החרות דאז שרגליהם לא תמיד היו צמודות לקרקע.
נעם, מוכשר כשד עם מנת משכל של יחידי סגולה, נפגע קשה במהלך שירותו הצבאי. תושיה של חבר הצילה את חייו והוא החלים מפציעה שעל פי הספר היתה עלולה להסתיים בשיתוק מוחלט. אולי בהשפעת הנס הרפואי, בחר להקדיש את חיו לארץ ישראל וללימוד תורה במקומות שצדיקים חששו להלך בם. אני יודע שאימת הדין לא תרתיע אותו, כמו גם את מרבית חבריו, מלהמשיך במאבק. המחשבה שיוצאי תנועת החרות עלולים לשלול את חרותו בגלל אהבת ארץ ישראל שלו היא בלתי נתפסת. ואני גאה בו, למרות הסתייגותי מסרבנות המאורגנת, מראש ומלמעלה.
ציפי פנתה בכלל לכיוונים אחרים. עבדה בשירות המוסד ובמגזר הפרטי. היא נכנסה לפעילות פוליטית בגיל מאוחר יחסית. בודדים זוכרים שנכנסה לראשונה לכנסת בזכות השיריון לנשים עם 146 קולות. אני מכבד את דעתה (המנוגדת לדעתי), ואת העובדה שמהרגע הראשון התייצבה לצד אריאל שרון באופן חד-משמעי, בלי "לזגזג" כמו יתר עמיתיה ועמיתותיה חברי הליכוד בממשלה. אני מוכן להמר שלו אביה המעשי היה עוד עימנו, הוא היה מקבל את בחירתה.
ואני חרד לה. כי היא הולכת ומצטיירת כדמות המזוהה בליכוד יותר מכל עם תוכנית ההינתקות אחרי אריאל שרון. זאת, בשילוב תפקידה הנוכחי והעובדה שהיא מרכזת את תגובת מערכות החוק להתנגדות, עלולים להפוך אותה ליעד אפשרי.
ואת העימות ההולך וקרב בין שני האנשים הטובים האלה מלבה האיש ההוא, שאת מלאכת הבנייה וההרס למד בשדמות מפא"י ואת התחבולות שבהן הוא מכה פעם אחר פעם את יריביו הרבים ממנו ראש בראש עד שהם צונחים מסביבו מותשים ומובשים, למד בשדה הקרב. והוא משסה את הצעירים ממנו אלה באלה בבחינת "ישחקו הנערים לפנינו".
והוא יכול לעצור את המחנות רגע לפני שהם אוחזים איש בכנף בגדו של רעהו. בחירות או משאל עם. משהו שינתב את הלהט לאפיקים הדמוקרטיים המקובלים. אבל לא. הוא לא יעשה זאת. לא מרצונו. כי הוא איש מלחמות. והכוחנות טבועה בדמו. היא חלק ממנו.
והשאלה היא איך אוכפים בחירות בטרם פורענות. אולי תנועה ציבורית על-מפלגתית שתצא לרחובות כמו אחרי מלחמת יום כיפור, שתציף את הכיכרות במתנגדי ההינתקות, יד ביד, עם תומכיה, בדרישה למיצוי ההליך הדמוקרטי במלואו. כזה שלאחריו לא יהיה ספק מה העם באמת רוצה.

תאריך:  07/01/2005   |   עודכן:  07/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה מכנס
על היעילות הרבה שמגלים ראשי השלטון בטיפולם ב"סרבנים", כשאלה באים מהימין
עו"ד אברהם פכטר
הפור נפל - המתנחלים חצו את "הרוביקון". היריה הראשונה במאבק שמידרדר לקראת התנגשות פיזית וחמה כבר נורתה באוויר; אנו נכנסים לשלב ב' - שלב ההכנות המעשיות והמחנות מתחילים להיערך בהתאם. לסרבנים ולמתנחלים - "אל תשלח ידך אל הנער הזה" - הוא צה"ל, מקור גאוותנו ומבטחינו; את קציני המילואים ששלחו מכתב למפקדם על סירובם לפינוי - יש להדיח מצה"ל על אתר
אפרי הלפרין
ואם מסורת ישראל ורבניה ימנעו פיוס ופשרה בינינו ובין אויבינו ויביאו עלינו מלחמת אחים - אולי חובה עלינו להתנתק ממסורת ישראל ומרבניה.
נפתלי רז
עו"ד ארי סירקין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il