X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

מוחמד דחלאן, במשפט קצר אחד, הוכיח כושר אבחנה מדויק ומעולה בכל הקשור לישראל:
"בישראל אין דבר כזה שנקרא התנגדות קבועה או הסכמה קבועה", הוא אומר בהקשר להתנגדותה הנחרצת של ממשלת ישראל לשחרורו של מרוואן ברגותי. "הדבר כרוך בלחץ הבינלאומי שיופעל עליה ובסיוע הערבי בעניין זה".
זוהי האמת. לישראלים אין שום קו אדום. כל מה שהיה עד אתמול בחזקת יהרג ולא יעבור, נרמס על-ידנו ברגל גסה תמורת חיוך של נשיא ארה"ב, קריצה של מנהיג ערבי כלשהו או מלמולי "שלום" של מי ששתי דקות לאחר-מכן כינה אותנו "האויב הציוני".
אדרבה, מי יציג קו אדום שלא הפך לגדר-תיל רמוסה?. שלמות הארץ? הקו הירוק? שלמות ירושלים? לא לשוחח עם אש"ף? לא לשחרר "רוצחים עם דם על הידיים" (ברגותי כבר אורז את חפציו בדרך החוצה)?. לא למדינה פלשתינית?. לא לזכות השיבה (הרי גם ברק הראה תחילת נכונות לקלוט פליטים, וגם זה רק צעד ראשון בדרך להתקפלות הסופית)?.
מעטים עוד זוכרים כיצד אהוד ברק ושמעון פרס נעלבו עד עומק נשמתם, כאשר מישהו מהימין אמר שהם יחלקו את ירושלים. אהוד אולמרט, באיצטלה של ראש עיריית ירושלים, נשבע שברק לא יחלק את ירושלים. בינתיים הוכיחו לא רק ברק ופרס, אלא גם אולמרט, שהם ימכרו לא רק על ירושלים אלא גם את הסבתא שלהם, על-פי גחמה של הרגע ולמען צורכי פופולריות הנראים להם באותו רגע. שום רעיון אינו קדוש, שום אידיאולוגיה אינה ראויה להיאבק עליה עד כלות. מה שהיה אתמול מקודש, כיום שיא מאוויי הציונות הוא לוותר עליו. כמובן, ללא דיון ציבורי מעמיק, בלא שהחרב מונחת על צווארנו, אלא סתם כך בגחמת הרגע, כמו זו שאריאל שרון דורס בה ברגל גסה כל כלל מוסרי, דמוקרטי, ציוני ואפילו חברתי.
ולכן לא יפלא שבריון שכונתי כמוחמד דחלאן שולף בקלילות אבחנה כה מדויקת. היהודים יעשו כל מה שתרצו. רק קצת לחץ בינלאומי פה ושם, קצת לחץ ערבי, ומה שדחלאן לא אמר - היהודים לא רק ילכו אלא אף ירוצו, אם שונאי-ישראל מובהקים כמובארק או כאסד יחייכו אליהם.

תאריך:  07/01/2005   |   עודכן:  07/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל אדירעם
הכותב רואה את שני חניכיו לשעבר במעו"ז בית"ר תל אביב נעמדים זה מול זה בראש המחנות הקרבים להתנגשות על דמות המדינה ואופייה. התחושה מעורבת: גאווה סתורה וחרדה גלוייה
משה מכנס
על היעילות הרבה שמגלים ראשי השלטון בטיפולם ב"סרבנים", כשאלה באים מהימין
עו"ד אברהם פכטר
הפור נפל - המתנחלים חצו את "הרוביקון". היריה הראשונה במאבק שמידרדר לקראת התנגשות פיזית וחמה כבר נורתה באוויר; אנו נכנסים לשלב ב' - שלב ההכנות המעשיות והמחנות מתחילים להיערך בהתאם. לסרבנים ולמתנחלים - "אל תשלח ידך אל הנער הזה" - הוא צה"ל, מקור גאוותנו ומבטחינו; את קציני המילואים ששלחו מכתב למפקדם על סירובם לפינוי - יש להדיח מצה"ל על אתר
אפרי הלפרין
ואם מסורת ישראל ורבניה ימנעו פיוס ופשרה בינינו ובין אויבינו ויביאו עלינו מלחמת אחים - אולי חובה עלינו להתנתק ממסורת ישראל ומרבניה.
נפתלי רז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il