X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרווח הנקי ברבעון צמח ל-144 מיליון דולר שיא ברווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה - גדל ב-101.6% והסתכם ב-340.2 מיליון דולר
▪  ▪  ▪

קבוצת כימיקלים לישראל (כי"ל) סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2005 ברווח נקי של 143.7 מיליון דולר לעומת רווח נקי של כ-61.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זהו גידול של כ-132.5%. הרווח הנקי לתשעת החודשים של השנה הסתכם ב-340.2 מיליון דולר לעומת 168.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-101.6%.
היקף המכירות של קבוצת כימיקלים לישראל הסתכם ברבעון השלישי של השנה ב-727 מיליון דולר לעומת מכירות של 677.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בגידול של כ-7.2%. מכירות קבוצת כי"ל בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-2.2 מיליארד דולר, לעומת מכירות של 1.968 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
בכי"ל מציינים כי הרווח התפעולי גדל אף הוא ברבעון השלישי לשנת 2005 והסתכם בכ-166.1 מיליון דולר לעומת 102.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול בשיעור של כ-62.8%. הרווח התפעולי בתשעת החודשים של השנה הסתכם ב-447.8 מיליון דולר - גידול של כ–76.7%.
בחברה מציינים, כי השיפור בריווחיות נובע בעיקרו מעליות מחירים במרבית מוצרי הקבוצה. הוזלת עלויות ההובלה הימית בצובר והמשך צעדי ההתייעלות בחברה תרמו אף הם לשיפור זה.
החברה הצליחה להשיג גידול ברווח התפעולי וברווח הנקי למרות עלויות ייצור גבוהות יותר הנובעות בעיקר מהתייקרות מחירי האנרגיה וחומרי גלם מרכזיים. בנוסף, נרשמה התייקרות במחירי ההובלה היבשתית.
בכל המגזרים העסקיים של כימיקלים לישראל נרשם גידול במחזורי הפעילות ברבעון השלישי ובתשעת החודשים של השנה בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד:
1) כי"ל דשנים – גידול של כ-12.8% במכירות המגזר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד כתוצאה מהמשך עליית מחירים ומגידול בביקושים בחלק משוקי היעד. היקף מכירות האשלג לרבעון נותר ברמה כמותית דומה לאשתקד למרות קיטון כמותי במכירות בברזיל הודות לגידול במכירות אשלג להודו.
2) כי"ל מוצרים תעשייתיים – גידול של 15.9% במכירות המגזר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד כתוצאה מעליות מחירים ושיפור בחלק משוקי היעד, ובפרט בביקושים לתמיסות צלולות בתעשיית קידוחי הנפט והגז בתקופת הדוח.
3) כי"ל מוצרי תכלית - גידול של 9.7% במכירות המגזר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הביקוש למוצרי המגזר הושפע לטובה מהשיפור בחלק משוקי היעד, שאיפשר עליות מחירים בחלק מהמוצרים, ובעיקר בחומצה הזרחתית באיכות מזון.
4) כי"ל מטלורגיה – גידול של 24.9% במכירות המגזר בהשוואה לתקופה המקבילה הנובע בעיקרו מעלייה במחירי המכירה של המגנזיום לסוגיו. ברבעון השלישי מחירי המגנזיום נמוכים מאשר ברבעון שקדם לו.
החברה ממשיכה ליהנות מתזרים מזומנים גדול
בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בכ–338.7 מיליון דולר בהשוואה ל-264.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-74.6 מיליון דולר. ברבעון השלישי של השנה הסתכם תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ב-95.6 מיליון דולר בהשוואה ל-58.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
מצבת ההתחייבויות הפיננסיות נטו קטנה בשיעור ניכר: ההתחייבויות הפיננסיות נטו של החברה ל-30.9.05 עמדו על כ- 462.8 מיליון דולר לעומת 568.8 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2004, קיטון של כ-106 מיליון דולר.
בנובמבר 2005 רכשה כימיקלים לישראל את מרבית הפעילות והנכסים של אסטאריס, יצרנית מלחי פוספט וחומצה זרחתית למזון ושימושים מיוחדים בצפון אמריקה ובברזיל, בתמורה ל-255 מיליון דולר בכפוף להתאמות בהון החוזר. בעקבות הרכישה תהפוך כי"ל מוצרי תכלית למובילה עולמית עם היקף מכירות של כמיליארד דולר לשנה ונוכחות חזקה בכל השווקים הגדולים.
מתחילת השנה חילקה החברה למשקיעים במניותיה דיבידנדים בסכום של 95.7 מיליון דולר. בתאריך 20 באפריל, 2005, חילקה החברה למשקיעים דיבידנד בסך כ-35.7 מיליון דולר. בתאריך 21 בספטמבר, 2005 חילקה החברה למשקיעים במניותיה דיבידנד נוסף בסך כ-60 מיליון דולר.

תאריך:  22/11/2005   |   עודכן:  22/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
רפאל ערכה ניסוי הדגמה של מיני מטוס ללא טייס טקטי חדש    מיני מל"ט לאיסוף מודיעין לדרגי שדה וכוחות מיוחדים
מירב לוי
מרבית הקיבוצניקים מרוצים ממצבם האישי וממצב קיבוצם, מהמצב החברתי וממוסר העבודה    רובם שוללים הפרטה טוטאלית של הקיבוץ
יפעת גדות
הפער אינו נובע מגורמים אקונומיים וסוציאליים    ההסבר ההגיוני ביותר הוא כי לפחות חלק מהתאומים היו זמן קצר יותר ברחם מאשר ילדים אחרים
מירב לוי
90 מיליון דולר יועברו לפיתוח המכון הלאומי לביוטכנולוגיה בנגב    פרופ' ברוורמן: הקמת המכון נועד לתת מענה לצרכים של הנגב להשקעות בתחומי התעשיות המתקדמות
עומר שיקלר
מחבלי הארגון פרצו ליישוב רג'ר רכובים על אופנועי שטח וטרקטרונים    מערכת הביטחון: המטרה - חטיפת חיילים    צה"ל הפציץ עמדות בלבנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il