X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
"למנוע פעילות עוינת משטח לבנון"

מועצת הביטחון נגד החיזבאללה

מועצת הביטחון התכנסה לדיון והצהירה: "מביעה דאגה עמוקה מהפעילות העוינת של ארגון חיזבאללה" בגבול ישראל-לבנון קופי אנאן: "יש לנהוג באיפוק מרבי"
▪  ▪  ▪

מועצת הביטחון של האו"ם הביעה (ד', 23.11.05) "דאגה עמוקה מהפעולות העוינות שביצע ארגון חיזבאללה מהצד הלבנוני של הגבול הצפוני".
זו הפעם הראשונה שחברי מועצת הביטחון מציינים את ארגון חיזבאללה כגורם להסלמה בגבול הצפון. בהודעה שהתפרסמה דורשים חברי מועצת הביטחון כי ממשלת לבנון תיפעל ותימנע את השימוש באמצעים עוינים משטחה.
מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, דרש את השבת השקט לאזור וביקש מהצדדים לנהוג באיפוק מרבי. "מזכ"ל האו"ם מבקש מהצדדים לכבד את קווי הגבול", אמר דוברו של אנאן. בכירים במסדרונות האו"ם בניו-יורק אמרו הערב, כי "ההתלקחות החלה מעבר לגבול הלבנוני", ובכך האשימו את חיזבאללה כמי שפתח במיתקפה על ישראל.
פעולת קומנדו מתוכננת?
פעולת החיזבאללה ביום ב' נושאת את כל הסימנים לפעולת קומנדו מתוכננת ומאורגנת מראש. כך עולה מהציוד הרב ומכלי הרכב עימם הגיעו לשטח אנשי החיזבאללה. הנשק האישי כלל מקלעים ומטולי RPG. לוחמי החיזבאללה הגיעו כשהם רכובים על ג'יפים, טרקטרונים ואופנועים.
בתזמון מדוייק החלו מוצבי החיזבאללה לירות לעבר עמדות צה"ל לכל רוחב גזרת הר דוב, מהקצה המזרחי של הגזרה, בסמוך לגבול הלבנוני-סורי ועד למטולה וקריית שמונה. ההרעשה הארטילרית נועדה, למעשה, לשמש פעולת הסחה למטרה האמיתית - חדירה לחלקו הישראלי של כפר רג'ר וכן למוצב צה"ל, תוך כוונה לבצע פיגוע רב-נפגעים, לחטוף חיילים ולהעבירם לשטח לבנון.
האלוף אודי אדם, מפקד פיקוד הצפון, סיפר בתדריך שקיים, כי "החיזבאללה התקיף אותנו עם כל הארסנל שלו - פצצות מרגמה, קטיושות, רובי צלפים ואש נגד טנקים. אנחנו מעריכים שמטרתם היתה לחטוף חיילים דרך הכפר רג'ר". לדבריו, "ניסיון החטיפה סוכל על-ידי כוחות צנחנים, גולני, טנקים, ארטילריה, חיל אוויר וכוחות אחרים".
האלוף אדם הדגיש: "זה אירוע שחיזבאללה תיכנן זמן רב, אך היקף ומורכבות כזו לא ראינו הרבה זמן". בפעולה נהרגו ארבעה מחבלים ליד הכפר רג'ר ומחבל נוסף ליד מוצב גלדיולה. 12 חיילים נפצעו, שניים באורח בינוני עד קשה והיתר באורח קל.

תאריך:  23/11/2005   |   עודכן:  23/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
שר הפנים הספרדי חשף היום כי עשרת החשודים שנעצרו הבוקר בספרד סייעו לפעילות הלוגיסטית של ארגון הטרור של אל-קאעידה    "אין בשטחנו תאי טרור פעילים", הוא מבהיר    באל-קאעידה ממשיכים לחפש מאמינים באירופה
אסף גדות
וואלה! שופס תשיק את וואלה! בָּיי (אתר 'איביי' ישראלי), זירת מסחר פתוחה למכירות בין צרכנים ועסקים לבין עצמם
יוסי עבדי
שר הפנים היוצא חתם על תקנות להקמת ועדת מינויים לבחינת כשירות נציגי עיריות בתאגידים    מזוז: צעד נוסף במלחמה בשחיתות הציבורית ברשויות מקומיות
אסף גדות
חברת המחשבים IBM תממן פרויקט חדש שירתום מאות-אלפי מחשבים רגילים ברחבי העולם וישתמש בכוח העיבוד המשותף שלהם לביצוע סימולציות ומחקרים אחרים בנוגע לנגיף האיידס
עידן יוסף
הענקת הפרס למנהלת בית הספר המעורב לדתיים ושאינם דתיים יוענק על-ידי "מכון שכטר למדעי היהדות"    המכון יחגוג באותו יום את טקס ההסמכה הראשון כמוסד ישראלי מוכר להשכלה גבוהה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il