X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
בישראל מכינים את התשובה לאיום האירני

הבוקר נערך ניסוי מוצלח בטיל החץ

החץ שוגר לעבר טיל מטרה אשר מדמה מעופו של טיל מדגם שיהאב 3 הנמצא בידי אירן גורמים במערכת הביטחון מדווחים כי הניסוי הצליח
▪  ▪  ▪

מערכת הביטחון קיימה הבוקר (שישי, 2.12.05) ניסוי נוסף במערכת החץ. לדברי גורמי ביטחון, הניסוי עבר בהצלחה. במסגרת הניסוי בשעה 10:28 שוגר לעבר ישראל, מלב הים התיכון, "אנקור שחור" - טיל המדמה טיל מטרה הדומה לטיל האירני ה'שיהאב 3' המסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני.
לאחר השיגור זיהתה מערכת ה"אורן ירוק" - מכ"מ רב עוצמה, המוצבת בבסיס במרכז הארץ, את הטיל הנע לעבר ישראל, וזו העבירה פקודת שיגור למערכת החץ. טיל חץ שוגר לעבר הטיל המדמה ונמסר כי פגע במטרה. במערכת הביטחון מבצעים בשעות אלה פעולות לניתוח הממצאים.
ראש פרויקט מערכת נשק "חץ" במפעל מל"מ של התעשיה האווירית (תע"א), בועז לוי, אמר בתום הניסוי המוצלח היום כי "היתה הצלחה גדולה ונוספת של מערכת נשק 'חץ' כנגד מטרה המדמה את האיומים באזורינו, ומהווה תרחיש קיצון ליכולות המערכת".
עד כה קיימה מערכת הביטחון 14 ניסויים בטיל, אשר חלקם נכשלו בשל סיבות שונות. החץ הינו פרויקט משותף לישראל ולארה"ב והוא נועד לספק לישראל הגנה מפני טילים בליסטיים. בפרויקט מושקעים מיליארדי דולרים. הפרויקט מנוהל על-ידי מינהלת "חומה" במינהל פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון תוך שיתוף פעולה עם מינהלת ההגנה בפני טילים בליסטיים במשרד ההגנה האמריקני.
לפני מספר חודשים קיימה מערכת הביטחון תרגיל רחב היקף, יחד עם כוחות של צבא ארה"ב, אשר דימה שיגור טילים לעבר ישראל. במסגרת התרגיל בוצע שיגור "וירטואלי" של טילי החץ לעבר המטרות וכן שוגרו בפועל טילי פטריוט.
במערכת הביטחון מציינים, כי למכ"מ ה"אורן ירוק" יכולות של גילוי שיגור טילים בליסטיים לעבר מדינת ישראל ממרחק רב עוד בשלב מוקדם של שיגורם, ומעקב אחריהם במהלך מעופם תוך-כדי הנחיית טילי ה"חץ" אליהם, דבר המאפשר השמדה של הטיל המאיים בגובה רב והרחק מגבולותיה של מדינת ישראל.
המערכת מסוגלת לאתר ולעקוב, בו-זמנית, אחרי מספר רב של מטרות הנורות מזירות שונות לעבר ישראל, ולדווח עליהן למרכז השליטה והבקרה של מערכת ה"חץ". לאחר שהמכ"מ זיהה שיגור של טיל לעבר ישראל מתבצעת מיידית הערכת-איום, בשיתוף עם מרכז השליטה והבקרה של מערכת ה"חץ", כדי לקבוע את רמת האיום של כל טיל ולהשמיד את המטרות לפי תיעדוף הדחיפות.
מערכת ה"חץ" הינה חלק ממערך הנ"מ של חיל האוויר הישראלי וחלק ממעגלי ההגנה של מדינת ישראל לאיום הטק"ק. ה"חץ" הינה מבצעית מאז שנת 2000 ונמצאת בפיתוח מתמשך ומתמיד, שמטרתו להתאים את ביצועי המערכת לאיומים הרלוונטיים.
הקבלן הראשי לפיתוח המערכת הינו מפעל מל"מ של התעשיה האוירית. המערכת כוללת: מכ"מ התראה ובקרת-אש "אורן ירוק" תוצרת אלתא, מערכת ניהול הירי "אתרוג-זהב" תוצרת תדיראן מערכות, מרכז בקרת משגרים "אגוז-חום", משגר מבצעי וטילים תוצרת תע"א/מל"מ. כמו כן השתתפו בניסוי מרכיבים מתוצרת התע"א, תע"ש (מנוע שלב ראשון), רפאל, מטרת "אנקור שחור" ומנוע שלב שני ועוד. מערכת נשק "חץ" מבצעית בחיל האוויר והופעלה על-ידי חיילי 'חרב מגן' במערך הנ"מ.
אתמול התייחס ראש הממשלה, אריאל שרון, לאיום הגרעיני האירני, ואמר: "העולם אינו יכול לקבל מצב שבו אירן תהיה בעלת נשק גרעיני. הדבר הזה ברור לנו, ידוע לנו, וגם אנחנו עושים את כל ההכנות הדרושות כדי להיות מוכנים למצב מסוג זה. ישראל איננה חוד-החנית של המאבק הזה. הסכנה אינה רק לישראל, אלא גם למדינות רבות בעולם".
ראש אמ"ן, האלוף אהרן זאבי-פרקש, ציין השבוע בדיון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי בתוך כמה חודשים עד חצי שנה אירן תגיע למצב בו היא מחדשת את העשרת האורניום ובכך היא מתקרבת בצעדי ענק לעבר השלמת ההכנות לייצור פצצת גרעינית.

תאריך:  02/12/2005   |   עודכן:  02/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
איך קורה ששר בממשלה ממשיך להפעיל מיליציות חמושות כנגד מתנגדיו    היום צפוי להתחדש הפריימריז בפת"ח בכמה איזורי בחירה בהם טרם נערך
אלעזר לוין
הקבוצה מסבירה מדוע לא השתתפה במשאל נבחרי השנה בענף הביטוח    נתנה חסות - דרך מקפת החדשה
עומר שיקלר
יו"ר מר"צ לשעבר הודיע במסיבת עיתונאים על פרישתו מהחיים הפוליטיים    מאחורי שריד 32 שנות פעילות פוליטית וחברתית
מחלקה ראשונה
לדבריהם, מהליס יגיש את הדוח ויילך הביתה    בשבועות האחרונים ידע הצוות של מהליס אי שיתוף פעולה מצד הסורים וניסיונות חוזרים ונשנים לסכל משימתו
מחלקה ראשונה
עשרות פצועים מירי ושאיפת גז מדמיע באחד המחוזות במצרים    השלטון הפעיל מאמץ אחרון בניסיון למנוע מהאחים המוסלמים להשתלט על מושבים נוספים בפרלמנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il