X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרמטכ"ל התייחס היום לאיום הגרעיני מאירן "מאמצי אירופה לא יצליחו" נתניהו: יש לפעול כפי שבגין פעל נגד הכור העירקי גורמים פוליטיים: מדובר בספין
▪  ▪  ▪

במערכת הפוליטית ובמערכת הביטחון החלו בשבועיים האחרונים לחזור ולדון באיום הגרעיני המתפתח באירן. הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, אמר (א', 4.12.05) כי להערכתו ייכשלו המגעים הדיפלומטיים שמקיימות מדינות אירופה עם האירנים, והאירנים ימשיכו בפיתוח היכולת הגרעינית שלהם.
"העובדה כי האירנים הצליחו פעם אחר פעם להתחמק מלחץ בינלאומי... מעודדת אותם להמשיך במאמציהם... אני מאמין כי המאמצים הפוליטיים שנעשים על-ידי האירופים וארה"ב לשכנע את אירן לעצור את הפרויקט לא יצליחו". אמר חלוץ והדגיש, כי ייתכן ואף ברשות האירנים ראש נפץ גרעיני.
חלוץ התייחס לבלבול וחוסר המידע האופף מכירת חומרים גרעיניים בתקופה שלאחר קריסת ברית המועצות וציין כי ברור שאירן במסע לפיתוח ראש נפץ גרעיני ויתכן וכבר רכשו ראש נפץ. סוכנות הידיעות AP מצטטת תוספת של חלוץ לדבריו: "לולא יש להם כבר ראש נפץ... אולי יש להם משהו. איש לא יודע". הדברים נאמרו בפגישה עם עיתונאים זרים.
הרמטכ"ל חלוץ ציין כי ישנן אופציות צבאיות בהן ניתן לנקוט, אך סירב להתייחס לאפשרויות אלו. הוא הוסיף כי זה "2,000 קילומטר". גם ח"כ בנימין נתניהו התייחס לאיום האירני, ובראיון לקול ישראל אמר כי ישראל צריכה לפעול כפי שפעל רה"מ מנחם בגין כלפי עירק.
חשוב להדגיש, כי המצב באירן שונה לחלוטין מהמצב אשר היה בעירק. בעוד שלעירק היה כור גרעיני אחד בו בוצע כל התהליך, לאירן אין כור אחד בו מתבצע התהליך. האירנים למדו את לקח פעולת ישראל בעירק והפרידו את תהליכי הייצור למספר רב של אתרים, רבים מהם נסתרים. פגיעה חלקית בלבד במתקנים לא תימנע את הייצור - היא לכל היותר תעכב את תהליך בעוד כמה חודשים.
גורמים במערכת הפוליטית ציינו, כי חלק מהתעוררות הנושא האירני הוא ספין פוליטי של גורמים המעוניינים להסיט את הדיון הציבורי מהנושא החברתי-כלכלי לנושא הביטחוני.
הבוקר הודיע יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הפרלמנט הטהרני, עלא א-דין בורוג'רדי, כי סוכנות האירנית לאנרגיה אטומית אישרה את בנייתם של 20 כורים גרעיניים, שניים מהם יחלו להיבנות כבר במרס 2006. את הכור הראשון בונה רוסיה, והוא יפעל מאמצע 2006.
ראש הממשלה, אריאל שרון, התייחס גם הוא לנושא ובמסיבת עיתונאים שקיים חזר על דברים דומים שאמר כבר בשבוע שעבר. שרון הדגיש: "אנו רואים באירן סכנה גדולה. מדובר בבעיית העולם, הסכנה היא לא רק לנו. אבל הסכנה היא היום סכנה עולמית, ואני חושב שברור שלא נוכל שיווצר מצב שאירן תהפוך למעצמה גרעינית. ישראל אינה זו שמובילה את התהליך אבל היא שותפה למדינות שמודאגות היום מההתקדמות המסוכנת הזאת".
ביום שישי ערכה מערכת הביטחון ניסוי נוסף במערכת ההגנה מפני טילים בליסטיים - ה"חץ". גורמי ביטחון הגדירו את הניסוי כמוצלח וטענו כי הוא מקדם את מעטפת ההגנה של ישראל.

תאריך:  04/12/2005   |   עודכן:  04/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
פלשתינים נעצרו בשער שכם עם מספר בקבוקי תבערה    מטען הושלך לעבר כוח מג"ב ליד בית לחם
יואב יצחק
מזוז מדגיש כי בכוונתו להקפיד על אכיפת הוראות החוק, הן במישור הפלילי והן במישור המשמעתי    נאסר על שרון לעשות שימוש במסוקי המדינה לצורכי בחירות
אסף גדות
חברת ביונד סקיוריטי השיקה מערכת חדשה למציאת פרצות אבטחת מידע באתרי אינטרנט מסחריים
ברוך לוי
עמותת "מעלה" מפעילת המיזם: הסקטור הנשי הוא המקופח ביותר כלכלית ותעסוקתית. אנו עוזרות לנשים לעזור לעצמן, ומציעות להן תקווה לעתיד כלכלי טוב יותר
עומר שיקלר
שרעבי, יו"ר דירקטוריון דן לשעבר, הורשע היום בבית הדין בביצוע מעשה סדום, מעשה מגונה ובבעילת קטינה    המעשים היו במהלך השנים 1997-1999, בעת שהייתה המתלוננת בת 13- 16 שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il