X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הדגיש, כי בתוך 15 שנה יצרוך העולם 100 מיליון חביות ביום תקרית כמעט אלימה בין צוות "בולדוזר מערוץ 2 ליו"ר החברה לישראל בוועידת ישראל לעסקים
▪  ▪  ▪

דודי ויסמן, נשיא קבוצת דור-אלון, אמר היום (א') בפאנל בנושא "הבהלה לזהב השחור" בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס", כי "משק האנרגיה בארץ נמצא בתהליך של מהפכה ושינוי. יש לנו את הגז הטבעי שהחל להיות מסופק לחברת חשמל, בתי הזיקוק ובעתיד גם למפעלים אחרים".
ויסמן אף הוא התייחס לעניין הפרטת בתי הזיקוק ואמר: "בניגוד לדעתו של מודי בן-שך, אני חושב שדווקא כן יגיעו לארץ חברות זרות להתמודד על בתי הזיקוק. פיצול בתי הזיקוק והפרטתם מחזירים את החברות לגודלן האמיתי".
"נשאלת השאלה אם יהיו שתי קבוצות גדולות, או שבאופן טבעי יהיו גופים שיהיו מחוברים לאשדוד או לחיפה. להערכתי, בסופו של דבר יווצרו שני גופים גדולים ואני מקווה שיווצר גם גוף שלישי, שיילחם בבתי הזיקוק ויגביר את התחרות על-ידי יבוא מחו"ל".
ויסמן התייחס לעניין המיזוגים והרכישות בשוק: "מיזוג דור-אלון וסונול אינו האחרון, אני רואה גם את דלק וגם את פז ממשיכות לגדול ולמזג לתוכן חברות נוספות. על-מנת לחזק אותנו בארץ עלינו לצאת גם לחו"ל ואנחנו היינו הראשונים שהצליחו לעשות זאת בצורה טובה עם רכישת בתי זיקוק בחו"ל וגם בחנויות נוחות. הידע שצברנו בחו"ל, הכוח הכלכלי הוא זה שמחזק את מעמדנו בארץ. היציאה לחו"ל הכרחית לכל חברה שרוצה להתפתח והיא גם מחזקת את הכלכלה בארץ".
עידן עופר, יו"ר החברה לישראל, שסיכמה באחרונה על מכירת אחזקותיה בבז"ן למדינה לצורך הפרטתם מחדש, אמר: "עידן הנפט הזול נגמר, אני לא רואה מצב שמחיר הנפט יחזור לרמות 20-30 דולר. בתוך 15-20 השנה הקרובות נגיע לצריכה של 100 מיליון חביות נפט בעולם כולו".
עופר התייחס גם לטרנד האנרגיות החלופיות, "אני מתחיל לשים לב לנושא של אנרגיות חלופיות. דבר נוסף שחוזר לאופנה הוא אנרגיה גרעינית, אנחנו נראה את זה יותר ויותר. קיים היום בשוק מגוון רחב של שיטות להפקת אנרגיה ממקורות חלופיים, ואנחנו מתחילים לראות את חברות הדלק הגדולות משקיעות בביו-פיולס. בי.פי, למשל, הודיעה כי תשקיע בשנים הקרובות 8 מיליארד דולר באנרגיה חלופית".
בסיום הפאנל נרשמה תקרית כמעט אלימה, כאשר צוות מהתוכנית "בולדוזר" של ערוץ 2 ניסה לראיין את עידן עופר, נתקל בסירוב, אך התעקש. בשלב זה גלשו העניינים כמעט לתגרה, אך באי פאנל אחרים הפרידו בין הצדדים.
לדברי גורמים מצוות "בולדוזר", הם מכינים כבר שבועות תוכנית שעניינה משפחת עופר. התוכנית כוללת התייחסות גם לעסקת בז"ן, תוך התמקדות בשאלת המחיר ששילמה המדינה. על-רקע זה ניסו אנשי התוכנית לראיין היום את עידן עופר, אך הוא סירב לעשות זאת בוועידת ישראל.

תאריך:  04/12/2005   |   עודכן:  04/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
מאיים דובר משרד החוץ האירני, חמיד רזה אספי    הוסיף: ההצהרות הישראליות נובעות מלחץ ותוך רצון לגייס את העולם נגדם    חלוץ: "יתכן שבידי אירן ראש נשק גרעיני"
רועי ברגמן
עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר, בפאנל מנהיגות עסקית בוועידת ישראל לעסקים: "מהיום הראשון לפעילותנו, החזון שלנו היה להוביל את השוק"
רועי ברגמן
יו"ר מפלגת העבודה לאנשי העסקים בוועידה: "אני מבקש שלא תעשו לכלכלה את מה שעשו לתהליך השלום, למה להתפכח אחרי שהמדינה תקרוס"
שלומי דיאז
ההערכה: הוחבא במקום כדי לשמש אחר כך עבריינים    טרם נעצרו חשודים
יפעת גדות
דוד בן-גוריון: "ערכה של ירושלים לא ניתן להימדד, להישקל ולהיספר, כי אם יש לארץ נשמה, הרי ירושלים היא נשמתה של ארץ ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il