X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

קראתי היום ב"מעריב" על פציעתך ונכותך מהפינוי במצפה יצהר במאי שעבר, ואני מאחל לך רפואה שלמה - שתוכל להרים את ילדיך על הידיים, שתוכל ללכת ללא מקל, שייפסקו כאבי הגב הנוראים.
איחולי החלמה והשתתפות בכאבך מצידנו - בהחלט. התנצלות או הכאה על חטא - לא ולא ושלא תהיה אי-הבנה - מי שאשם בנכותך ובכאביך הוא לא מתנחל מהשומרון, אלא ה"מתנחל" מחוות השיקמים.
מי ששלח אותך להרוס את הפחון הריק על הגבעה הטרשית במצפה יצהר, הוא אריאל שרון, לא המתנחלים. איש כנראה לא אמר לך את זה עד היום, אך שרון ומופז שלחו אותך להרביץ למתנחלים ולהרוס את ביתם מול מצלמות הטלוויזיה מסיבה פשוטה עד כאב - בגלל התבוסה שהם ספגו במשאל המתפקדים בליכוד שלושה שבועות קודם לכן. תבוסה שהם ייחסו, ובצדק, למתנחלים ולמאות אלפי תומכיהם בכל רחבי הארץ. אתה וחבריך הייתם ועדיין הינכם, בסך הכל, פיונים במלחמות השליטה על מרכז הליכוד.
עוד מהדהדות באוזני בקשותיו החוזרות ונישנות של כבוד השופט אדמונד לוי בבג"ץ יום קודם לפינוי מנציג הפרקליטות הצבאית - "אל תהרסו את המבנה. המתנחלים הסכימו לפנות אותו - תנו להם זמן להגיש בקשה להיתר. עשו הכל למנוע את האלימות. "בקשותיו של כבוד השופט לשמור על בריאות החיילים, השוטרים והמתנחלים נפלו על אוזניהן הערלות והאטומות של הפוליטיקאים. הם רצו לראות דם. דם של מתנחלים. דם של חיילים. דם של שוטרים.
איננו יודעים בדיוק ממה נפצעת. קרוב לוודאי שניסית למשוך מתנחל שישב על הארץ בידו וכשהיא נשמטה מידך נפלת אחורנית על סלע ושברת את הגב. במדינה דמוקרטית, מפגין היושב על האדמה במחאה על ניסיון להריסת בתים ורכוש של אזרחים ממניעים פוליטיים, לא רק שאינו עובר על כל חוק, אלא המשטרה היתה אמורה להגן על זכותו למחות כך. בטח ובטח אסור היה לכם להכותו או לדרוס אותו מתחת פרסות סוסי המשטרה, כמו שעשיתם במצפה יצהר.
נכון, למרות בקשותיו של כבוד השופט לוי, בג"ץ אישר למדינה להרוס את הפחון במצפה יצהר. מפקדיך לא ספרו לך שעל-פי החוק הייתם רשאים להרוס אותו רק אם תושביו לא פינו אותו בתוך 7 ימים ממתן פסק הדין.
הם שלחו אותך כבר למחרת להרוס, לשבור, לנתץ. על-כך אתם, השוטרים ובמיוחד קציני המשטרה, שלא בדקתם את ההרשאה החוקית לפני ההריסה, תשלמו פיצויים מכיסכם בבית המשפט. מפקדיך גם לא סיפרו לכם שאסור היה לכם להשמיד את שדה החיטה ואת כרם הענבים בדרך לפחון. גם על אלה תשלמו בבית המשפט. גם על האלימות החריגה, הבלתי מוצדקת והבלתי חוקית שהפעלתם.
כולנו אסירי תודה לתקשורת שפרסמה את ספורך. אנחנו מקווים שתעבור בין יחידות המשטרה ותספר לחבריך השוטרים על הסבל הנורא שעברת. כך יוכלו חבריך ובני משפחותיהם להיות ערים לסכנות הצפויות להם במידה ושרון ימשיך בתוכנית הטרנספר ההזויה שלו לאלפי תושבי גוש קטיף.

תאריך:  19/01/2005   |   עודכן:  19/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רעי לוי
מחול הדה לגיטימציה איננו אקראי
בועז מושקוביץ
אורי נטע
מנחם ברוד
ט"ו בשבט הוא זמן ראוי להתעלות מעל כל חילוקי הדעות ולעורר את אהבת ארץ ישראל; הערך הבסיסי של קשר לארץ ישראל אינו אמור להיות שנוי במחלוקת
טל רבינוביץ'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il