X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות הלחץ האמריקני ישראל והרשות ניסו לסכם את הפרטים האחרונים לקראת הפעלת השיירות הראשונות של "המעבר הבטוח" מעזה לגדה כבר אתמול היה קיים חשש שישראל תנסה למוסס את ההסכם
▪  ▪  ▪

ישראל הודיעה כי היא דוחה את הפעלת תוכנית ה"מעבר הבטוח" מרצועת עזה לגדה וזאת עקב בעיות ביטחון וכן ההסלמה בלחימה ברצועת עזה, כך מדווחת סוכנות הידיעות AP. אתמול הודיעה ישראל כי בשבוע הבא יתקיימו כמספר שיירות ניסיון כדי לבחון את פעולת המערכת. ישראל לא ציינה מתי בכוונתה לאפשר את פתיחת המעבר הבטוח.
ישראל והרשות ניסו בשעות הבוקר ךסכם את הפרטים האחרונים של תוכנית "המעבר הבטוח" בין שטחי עזה לשטחי יהודה ושומרון. הצדדים היו צפויים לסכם במהלך היום (ה', 15.12.05) את עיקרי התוכנית ולהגישם לעיון גורמי ממשל ארה"ב אשר לוחצים מאוד לסכם את הנושא ואף דרשו מהצדדים לסכם את הפרטים היום. כאמור, הצדדים לא הגיעו לסיכום ופתיחת המעבר נדחתה לתאריך לא ידוע.
גורמים מדיניים בישראל אישרו כי בשבוע הבא יתחילו לנוע כמה שיירות מרצועת עזה לגדה. ברשות ובארה"ב חוששים, כי ישראל תאשר בסופו של דבר רק מספר מצומצם של שיירות וזאת כדי למוסס את ההסכם, אך לייצר מראית עין כאילו איפשרה את קיימו של ההסכם.
ישראל גם עיכבה את הדיונים עם הפלשתינים על הפעלת המעבר הבטוח כחלק מהתגובה הישראלית לפיגוע בקניון בנתניה בתחילת החודש, פיגוע בו נרצחו חמישה ישראלים. הדיונים התחדשו במתכונת רחבה רק אתמול.
גורמי ממשל בארה"ב ובאיחוד האירופי מפעילים לחץ רב על שני הצדדים כדי להוציא לפועל את ההסכם. עקרונות הסכם זה גובשו בחודש הקודם כאשר מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, ביקרה בישראל וברשות. באותה העת סוכמו עקרונות פתיחת מעבר רפיח.
ישראל הודיעה לארה"ב (ד') כי שיירות ניסוי יחלו כבר בשבוע הבא, אך הן יהיו כפופות לשיקולי ביטחון ישראלים. גורמי ביטחון שדיברו תחת מעטה אנונימיות אמרו לסוכנות הידיעות AP, כי הנתיב המדוייק בו ינועו האוטובוסים טרם סוכם באופן סופי. בשיירה הראשונה ינועו חמישה אוטובוסים אשר יובילו כ-250 פלשתינים אשר יצאו מעזה ויגיעו לשטחי יהודה ושומרון. המרחק בין שני האיזורים הוא 40 קילומטר העוברים בשטח מדינת ישראל. כאשר המעבר הבטוח הופשעל במתקונתו הקודמת, האוטובוסים הגיעו למחסום צבאי באיזור דרום הר חברון.
דיוויד וולש, עוזר מזכירת המדינה רייס התייחס להתפתחויות ואמר: "אנחנו מצפים שישראל והפלשתינים יישמו את כל עקרונות ההסכם על-פי לוח הזמנים שנקבע. אנחנו מקווים שהם יעשו כן".
הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, התייחס ביום ג' במהלך דיון ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לנוסע השיירות ואמר כי ישראל לא תאפשר הפעלת השיירות כל עוד הצרכים הביטחוניים של ישראל במעבר רפיח לא יענו וכן ירי הקסאמים לישראל יימשך. דבריו עוררו ביקורת בקרב אישי ציבור ישראלים אשר ציינו כי אין צורך לקשר את הפעלת השיירות למתרחש במעבר רפיח שהוא מעבר בינלאומי בין הרשות למצרים הפעול ללא כל נוכחות ישראלית.
בסוף השבוע האחרון הנחה שר הביטחון, שאול מופז, את מערכת הביטחון שלא לאפשר הפעלת השיירות במידה והצרכים הביטחוניים במעבר רפיח לא ייענו וירי הקסאמים לעבר ישראל יימשך.

תאריך:  15/12/2005   |   עודכן:  15/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
על-פי כתב האישום פנה תושב אילת לתובע המשטרתי בבקשה כי יסייע לו במחיקת רישום פלילי    לאחר שקיבל התובע את מחצית הסכום, התחרט והשיב את הכסף
יואב יצחק
המשטרה מסרה רשמית: החקירה אינה נגד השר דני נוה    הפרקליטות הנחתה את המשטרה לפתוח בבדיקה/חקירה ראשונית    היועמ"ש מבהיר: "אין מדובר בחקירה נגד שר הבריאות עצמו"
עומר שיקלר
הרקע לפרישה: החלטת הנהלת הארגון, בראשות ועד פז, להתנגד למיזוג בין סונול לבין דור-אלון
אור אריה
קפטן מכבי ת"א, נשמע פיוטי אחרי שהקבוצה סיימה את האימון המסכם שלה לקראת המשחק מול ברצלונה    הספרדים, שהפכו את הסגל העונה במטרה לחזור לצמרת הכדורסל באירופה נמצאים במאזן זהה לזה של מכבי 3-3 וגם עבורם המשחק הוא צומת דרכים
מחלקה ראשונה
"מנהיג ארגון אל-קאעידה, אוסאמה בן-לאדן, הוא מהעשירים ביותר", הסביר הנסיך הסעודי; לדבריו אין להאשים את מערכת החינוך בהיווצרות הטרור: "לטרור יש מערכת חינוך משלו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il