X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הסכם שנחתם יעניק (מ-2004) לרשויות המס האמריקניות גישה למסמכי חשבונות הבנק באיי קיימן, שהיו סודיים עד עתה גם בפני חוקרי הפשע
▪  ▪  ▪

הסכם להחלפת מידע מיסוי בין ארה"ב לאיי קיימן

בחודש נובמבר 2001 חתמה בריטניה, בשם איי קיימן, על הסכם להחלפת מידע מיסוי בין ארה"ב ואיי קיימן. הסכם זה מסיר את מעטה הסודיות הבנקאית מעל נכסים המוחזקים באיי קיימן. יישום ההסכם במלואו, בשנת 2004, יעניק לרשויות המס האמריקניות גישה למסמכי חשבונות הבנק, שהיו סודיים עד עתה.
ההסכם מתייחס לבקשות לקבלת מידע הקשור לעברות על חוקי מס ההכנסה הפדרלי בארה"ב. אולם, בניגוד למצב הנוהג כיום, ההסכם אינו מוגבל לעבירות פליליות. בהסכם אין התייחסות מפורשת לחוקי מס הכנסה מדינתי או לחוקי מיסוי עיזבון ומתנה, כך שהמשקיעים האמריקנים יכולים עדיין ליהנות מהגנה מסוימת מפני רשויות המס האמריקניות.
השינוי הגדול בהסכם זה, לעומת המצב הקיים, הינו שהסכם זה מבטל את עיקרון ה-Dual Criminality, על-פיו מדינה תמסור מידע למדינה אחרת רק אם המעשה הנדון מוכר כפשע בשתי המדינות.
מכוח עיקרון הDual Criminality נמנעו עד כה מדינות "מקלט מס", בהן העלמת מס אינה מוכרות כפשע (מהסיבה הפשוטה - שכלל אין בהן מיסוי) מלמסור מידע למדינות אחרות. עתה, מכוח ההסכם, ידרשו רשויות איי קיימן להעביר מידע לרשויות המס בארה"ב אודות משקיעים החשודים בעברה על חוקי המס בארה"ב.
על-פי ההסכם ניתן לסרב לבקשה לקבלת מידע, במידה והמדינה המבקשת לא נקטה בכל האמצעים הסבירים להשגת המידע בתחומה או במידה ומסירת המידע נוגדת את תקנת הציבור.

השלכות

אימוץ ההסכם על-ידי איי קיימן, אשר כלכלתה תלויה בהכנסות הנובעות מפעילות המשקיעים הזרים בתחומה, מדגים את הלחץ האדיר המופעל על מדינות "מקלטי המס" על-ידי המדינות המתועשות.
המדינות המתועשות (הכוונה היא בעיקר למדינות מערב אירופה וארה"ב) המנהיגות שיעורי מס גבוהים, רואות במדינות "מקלטי המס" תופעה שלילית שיש למגרה. דרישת המדינות המתועשות, באמצעות ארגון ה-OECD, כי מדינות "מקלטי המס" ימסרו מידע אודות המשקיעים הזרים הפועלים בתחומן, הינה בגדר "הצעה שאי אפשר לסרב לה".
ארגון ה-OECD מאיים לנקוט בסנקציות כלכליות כנגד מדינות "מקלטי המס", אשר יסרבו לשתף פעולה עם יוזמות הארגון. סנקציות כלכליות אלו עלולות להביא לקריסת כלכלות מדינות "מקלטי המס" אשר מבוססות ברובן על הכנסות מפעילותם הכלכלית של המשקיעים הזרים.
בין המבקרים את ההסכם יש הטוענים, כי אימוץ ההסכם על-ידי איי קיימן יוביל לקריסה כלכלית, מאחר והמשקיעים הזרים, החוששים מפני חשיפת פרטיהם בפני רשויות המס האמריקניות, יעבירו את נכסיהם למדינות "מקלט מס" אחרות ובכך ימוטטו את כלכלת איי קיימן.
כדי לדעת האם יש אמת בתחזיות קודרות אלו לגבי עתיד כלכלת איי קיימן, נאלץ להמתין לכניסת ההסכם לתוקף בראשון בינואר 2004.

רקע כללי

איי קיימן (מושבה בריטית בים הקאריבי המונה כ-40,000 תושבים). היא נחשבת לאחת ממדינות "מקלט המס" (Heaven) הגדולות והמבוססות בעולם.
העדר מיסוי ישיר באיי קיימן (לדוגמא, אין מיסוי על הכנסה, על רווחי הון, על רכוש או על עזבונות) מושך אליה הן משקיעים פרטיים והן חברות בינלאומיות, אשר הפכו את שרשרת איי קיימן למרכז הבנקאי החמישי בגודלו בעולם. כיום, רשומים באיי קיימן למעלה מ-600 בנקים, כ-400 חברות ביטוח וקרוב ל-40,000 חברות.
חובת הסודיות הבנקאית הקפדנית הקבועה בחוקי איי קיימן, המבטיחה את שמירת זהות המשקיעים בסוד, מאפשרת למשקיעים הזרים להימנע מעול המיסוי הכבד במדינות מושבם.
יש לציין, כי חובת הסודיות הבנקאית באיי קיימן, כמו ברוב העולם, אינה מוחלטת. הרשויות באיי קיימן ימסרו מידע אודות המשקיעים הזרים למדינות שיבקשו זאת, במידה ויצגו ראיות מספקות לכך שמקור נכסי המשקיע הינו בפשע (כגון: סחר בסמים).

תאריך:  09/03/2002   |   עודכן:  14/03/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
למה בעצם להחליף עכשיו מנכ"ל? שואלים דירקטורים בחברת סלקום,
במיוחד עכשיו - נוכח התוצאות המצויינות של סלקום ל-2001
עמוס באר
ד"ר רון בריימן
אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון
דברים בטקס לציון שלושים שנה להקמת נציבות תלונות הציבור (7.3.2002)
נאוה בת-צור (שטראוס), סמנכ"ל לענייני רדיו
זו היתה תשובתה של המגישה למאזין שסיפר לה על מצבו הכלכלי עקב הימורים כפייתיים. "קחי שלושה עלי גפן, תכתשי אותם עם קצת עפר ומים, תקברי את התערובת תחת עץ, תבקשי מהבן שלך להקיף את העץ שבע פעמים, ואת תגידי בינתיים את הפסוקים הבאים..." - זו היתה עצתו של מגיש תכנית המיסטיקה, לאם שהתלוננה על בעיות ההיפר-אקטיביות של בנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il