X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
איומים על חייו של דטלף מהליס, חוקר רצח חרירי:

גורמים בסוריה: "נרצח את החוקר הגרמני"

כחודש לאחר שפרש מתפקידו כחוקר רצח רפיק אל חרירי – חוזרים האיומים על חייו של החוקר הגרמני ארגון פרו-סורי: "התפטרת דקה אחת מוקדם מידי. אם לא היית מבין את המסר בזמן - היית פוגש את המוות" הממשל הסורי: "בואו נשכח ממסקנות הוועדה ונפתח דף חדש"
▪  ▪  ▪

נקמה סורית? כאשר הודיע החוקר הגרמני, דטלף מהליס, על פרישה מתפקידו, כראש הוועדה הבינלאומית לרצח רפיק אל-חרירי, רבים סברו כי היה זה בשל חששו מפעולת נקם סורית. "הוא חושש לחייו", אמר אז מקורבים. עתה נראה, כי חששותיו מתאמתים: ארגון פרו-סורי אשר נטל אחריות על רציחתו של חבר הפרלמנט הלבנוני, ג'ובראן תוויני, מאיים עתה לרצוח את החוקר הגרמני, דטלף מהליס, בעקבות "המסקנות האנטי סוריות", שהגיש למועצת הביטחון של האו"ם.
"מכתב איום" שהגיע למערכת העיתון הלבנוני, "א-נהאר", התריע, כי "הלוחמים למען האיחוד והחופש באל- שעם", אותם הפעילים שרצחו את עורך העיתון, מאיימים על חייו של מהליס. "יש לחוק הגרמני מזל גדול", איימו חברי הארגון. "הוא נשמט מידינו דקה אחת לפני שהגיע לפגוש את המוות. יש לו מזל שהוא התפטר דקה אחת מוקדם מידי ושהבין את המסר, כי אם לא היה עושה כך הוא היה מסיים את חייו בדומה לשאר המתנגדים לאיסלאם".
מסקנות הדוח קשות - אסד "ניצל", בינתיים
העיתון הלבנוני פרסם את טקסט האיום במלואו, אך לא הרחיב באשר לאמינותו או באשר לדרך קבלתו. הרצח של ג'ובראן תוויני, עורך העיתון הלבנוני, התרחש, באופן אירוני, באותו היום בו הגיש החוקר הגרמני, דטלף מהליס, את מסקנות דוח ועדת החקירה לרצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, לידי מזכ"ל האו"ם.
הדוח שהגיש החוקר הגרמני לאו"ם הציב את הממשל הסורי עמוק בתוך המלכודת הבינלאומית ונראה, כי היה חמור יותר ממה שציפו בתחילה, הגם שטרם הפנה אצבע מאשימה כלפי אסד עצמו. הדוח, בן ה- 25 עמודים קבע, כי סוריה חייבת לעצור את קציני המודיעין הבכירים החשודים במעורבות רציחתו של ראש ממשלת לבנון לשעבר. בין הדרישות: "לחקור גם את שר החוץ הסורי". בעקבות התנגדותו של אסד לחקור את קציניו מחוץ לשטח סוריה, קבעו מחברי הדוח, כי "על החקירות להתקיים בלי כל תנאים מוקדמים", ועל-פי צרכי החוקרים.
שרפו מסמכים; הפחידו עדים
החוקר הגרמני, דטלף מהליס, האשים את הסורים בכך ששרפו את מסמכי המודיעין אשר תיעדו את ההכנות לרצח חרירי. מהליס האשים את שלטונות דמשק בהפחדה שיטתית של עדים חיוניים למהלך החקירה.
בתוך כך, טענו מחברי הדוח, כי הממשל הסורי "דאג להעלים גורם פלשתיני", אשר הואשם בתחילה כאחראי לרצח חרירי. מהליס טען: "הסורים מונעים מהוועדה גישה לגורמים אשר יודעים היכן הוא מסתתר, ובכך מונעים מידע חיוני".
הדוח הדגיש באופן ברור, כי יש בידי חוקרי הוועדה הבינלאומית, עדים חדשים אשר מוסרים בימים אלה עדויות מפורטות על מערכת המעקב והציטוט של המודיעין הסורי בלבנון, ומתעדים באוזני החוקרים כיצד ניהלו הסורים את המעקב בתקופה שקדמה לרצח.
שר החוץ הסורי: "בואו נפתח דף חדש"
הממשל הסורי קורא היום (רביעי, 28.12.05) לקהילה הבינלאומית "לשכוח ממסקנות הוועדה הבינלאומית לבדיקת נסיבות מותו של רפיק אל חרירי". שר החוץ הסורי, פארוק א-שרע מציע "לנסח כללי עבודה חדשים בנוגע לשיתוף הפעולה עם ראש צוות החקירה החדש בפרשת חרירי", ואומר כי "סוריה מעוניינת להגיע להסכמה באשר לפרוטוקול אחיד שינסח את כללי שיתוף הפעולה".
קריאותיה של סוריה מצביעות על חשש רב מפני סנקציות עתידיות מצידה של הקהילה הבינלאומית, ומאידך על "ניצול" פתח ההזדמנות שנוצר בעקבות פרישתו של ראש הצוות הבינלאומי שהוביל את החקירה עד לאחרונה.
עתידה של סוריה - בסימן שאלה
עתידה של סוריה, אם כן, נותר בגדר תעלומה. הבידוד הבינלאומי ממשיך ורובץ על כתפיו הלא רחבים של אסד, אך אינו בבחינת הסכנה הבלעדית. האופוזיציה הסורית כבר "מריחה את הדם". מנהיג האחים המוסלמים, עלי סדר א-דין אל-ביאנובי, סבור כי ההתפתחויות האחרונות בסוריה, ובעיקר התאבדותו או חיסולו של שר הפנים ראזי כנעאן ומסמלי השליטה הסורית בלבנון, מסמנות את תחילת הסוף של המשטר העלאווי. אל-ביאנובי קרא לא מכבר לצבא הסורי לקחת אחריות ולפעול לסילוק המשטר הנוכחי.
בראיון לתחנת הטלוויזיה אל-ג'זירה תמך אל-ביאנובי בהטלת משטר צבאי זמני בסוריה שיאפשר תקופת מעבר לביצוע רפורמות פוליטיות על בסיס שיתוף כל הגורמים במערכת הפוליטית, ובמשתמע - ביטול שלטון המיעוט העלאווי.

תאריך:  28/12/2005   |   עודכן:  28/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
הרקע, ככל הנראה, "חילול כבוד המשפחה"    צוות חקירה מיוחד של המשטרה עוסק באיתור חשודים בפרשה
מחלקה ראשונה
מפלגתו של שרון מפרסמת עקרוניתה המדיניים לראשונה    מבקשת לייצר "שתי מדינות לאום"    תפעל בנחישות ליישום של מפת הדרכים
מחלקה ראשונה
צה"ל הזהיר את הפלשתינים שלא להיכנס לאזור רצועת הביטחון    אבו מאזן אמר כי לישראל אין זכות לחזור לעזה    קסאם שוגר לפני תחילת המבצע אל שדרות - אין נפגעים
מחלקה ראשונה
החתימה היום שחקנית חיזוק נוספת למשחקי גביע אירופה: הסנטרית הסרבית דליבורקה ויליפיץ' שגובהה - 1.95 מ'
אסף גדות
וירוס חדש מפיץ עצמו ברשת ומתחזה לגירסת בטא מיוחדת של תוכנת המסרים המידיים של רשת אתרי האינטרנט MSN של מיקרוסופט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il