X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
אומר רס"ר בית הספר לטיסה בראיון מיוחד ל- Nfc השבוע הסתיים קורס טיס ועשרות טייסים, בינהם שלוש טייסות זכו לצעוד על מגרש המסדרים ולקבל את הכנפיים
▪  ▪  ▪
הרמטכ"ל מעניק את כנפי הטיס לטייסת נ'

"הדרישות בבית הספר לטיסה הם בשמיים. הם מקבלים מטוס שהוא כלי מלחמה יקר מאוד ואנחנו רוצים לוודא שזה ניתן לאדם הנכון". את הדברים אומר רנ"ג צ'רלי סוויסה, רס"ר בית הספר לטיסה (ביס"ט) של צה"ל, בראיון מיוחד ל- Nfc.
השבוע התקיימו טקסי הענקת הדרגות וענידת ה"כנפיים" לבוגרי קורס טיס. את הכנפיים העניקו לבוגרים הטריים הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, ומפקד חיל-האוויר האלוף אליעזר שקדי.
טייסות מצויינות
בין עשרות המסיימים נמצאות גם שלוש טייסות המצטרפות לשורות חיל האוויר. סגן נ', טייסת קרב שנייה בחיל-האוויר, סגן ג', טייסת תובלה שנייה בחיל-האוויר וסגן א', טייסת מסוקי סער שנייה בחיל.
ביחס לטייסות מספר רנ"ג סוויסה, כי אין שום בעיה איתן ובחיל האוויר מיישמים את פקודות "השילוב הראוי". "לחיילות יש מגורים נפרדים, מקלחות נפרדות ושירותים נפרדים. מעבר לכך לא עושים להן הנחות בגלל שהן בנות", הוא אומר.
"הן בנות מצויינות. הן עברו את כל שלבי הקורס. הן נבחנות תחת אותה זכוכית מגדלת - מי שעובר את כל זה זוכה לעמוד על מגרש המסדרים בלי קשר למין".
גם לפרחי הטייס יש מועצת תלמידים
הוא מספר כי פרחי הטיס, כמו כל חיילי צה"ל, מבצעים עבודות ניקיון ומטבח. "הם אחראים על הניקיון, יש להם חדר אוכל שהם אחראים עליו, הם מנקים את החדרים והמגורים שלהם. הם עושים את זה בעצמם. כחלק מהחיים פה הם מנהלים בעצמם את כל הדברים שקשורים אליהם". רנ"ג סוויסה מסביר, כי לחניכי קורס הטיס החיים כשלוש שנים בבית הספר לטיסה יש "מיפקדת חניכים" שהיא מעין מועצת תלמידים. לדבריו, זהו הוועד שלהם שמטפל בהם ויש להם מנדט לדבר איתנו על אורח ניהול החיים שלהם.
והוא מסביר את פעילות מועצת ה"טייסים": "הם מזמינים לעצמם את ההסעות שלהם, הם מארגנים את רשימות השמירה, הכוננות ושאר התורנויות. אנחנו רוצים שהם ילמדו לנהל ולפקד בזעיר אנפין. הכול נעשה תחת חניכה ופיקוח שלנו. זה חלק מהחניכה והלימוד לפקד".
הוא מדגיש גם כי פרחי הטיס מעורבים בפעילות רבה למען הקהילה כדי שהחניכים שלרוב באים מסביבה מסויימת ילמדו להכיר "את ישראל השנייה והשלישית". רנ"ג סוויסה מספר על תוכניות רבות ללימוד בקרב הקהילה באופקים ובמקומות נוספים וכן אימוץ מחלקות ילדים חולי סרטן בבית החולים.
מרבית הטייסים - עירוניים
בצה"ל מספקים מעט נתונים סטטיסטיים על דמותו של הטייס הישראלי. מהנתונים עולה, כי שני שליש מבוגרים הקורס השנה הם עירוניים, 17% מהם מתגוררים ביישובים קהילתיים, 11% מהם מתגוררים במושבים ואילו רק 9% מהם קיבוצניקים. בנוסף, שני שלישים מהבוגרים גרים במרכז הארץ.
28% מהבוגרים באים ממשפחות בנות שלושה ילדים. 39% הם אחים בכורים, 28% הם האחים האמצעיים ו-33% הם האחים הצעירים במשפחה. וההורים? 35% מאמהות הבוגרים עוסקות בהוראה, ו- 17% מהאבות הינם מהנדסים.
טייס וסטודנט
בוגרי הקורס הינם המחזור השני המסיים את קורס הטייס במתכונתו החדשה. הקורס אורך 3 שנים שבמהלכם שילבו פרחי הטייס לימודים לתואר ראשון לצד לימודי הטיסה.
במהלך הלימודים יכלו פרחי הטייס לבחור בין ארבע תוכניות לימודים שונות באוניברסיטה: מתמטיקה ומדעי המחשב, ניהול טכנולוגיות מידע ובחטיבת מדעים וטכנולוגיה, כלכלה בחטיבה לניהול ובחטיבת מדעים וטכנולוגיה או פוליטיקה וממשל, בחטיבה לניהול ובחטיבת מדעים וטכנולוגיה.
בתחילת השבוע, כחלק משבוע הטקסים, קיבלו החניכים את תעודות הזכאות לתואר ראשון מידי רקטור אוניברסיטת בן-גוריון והסגל האקדמי.

תאריך:  30/12/2005   |   עודכן:  31/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אשר גולדברג, עדי גלסקה
הבעלים של קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים פנה לפני מספר חודשים למי שנחשב לאחד השחקנים האיכותים באירופה    גורם בירושלים: יתכן ושוב נפנה אליו
אשר גולדברג
איל ברקוביץ′ הוא הכדורגלן הנבחר של טון קאנן    שחקן בקבוצה: "קאנן מחזיר את הכדורגל הישן ושיטת האגפים, אולי זה מתאים לנו"    נמני מאחור
עומר שיקלר
תותחי צה"ל ממשיכים להפגיז ברצועת עזה    מופז בסיור באשקלון: אל-קאעידה ניסה בשנתיים האחרונות לפעול בישראל ובשטחי הרשות אך עד עתה בלי הצלחה
עומר שיקלר
שר הביטחון הורה על הקמת צוות מיוחד לחקירת הפגיעה בעצי הזית    בחודש האחרון נכרתו כ- 1,000 עצי זית    מופז: זו שערוריה
עומר שיקלר
סקרי סוף השבוע חוזים צניחה במנדטים של העבודה    הליכוד בראשות נתניהו מתחילה להשתקם ועולה ל- 16 מנדטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il