X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אחר-הצהריים קיים קצין רפואה ראשי מסיבת עיתונאים בה עידכן על היקף המחלה ופרט את דרכי הטיפול 2 חיילים מאושפזים במצב קשה בבית החולים
▪  ▪  ▪

בצה"ל קיימו במהלך כל הבוקר והצהריים דיוני הערכות מצב בעקבות מגפת דליקת הריאות בבסיס "צוקי עובדה" של חיל ההנסה. אחת ההחלטות שהתקבלה היא כי מערך הרפואה הצה"לי יחל בחיסון כל הטירונים שהיו בבסיס - כ-500 במספר. בנוסף, כל חיילי הבסיס, מעל ל- 1,000, יקבלו אנטיביוטיקה כטיפול מונע.
קצין רפואה ראשי, תת-אלוף ד"ר חזי לוי, קיים אחר-הצהריים מסיבת עיתונאים מיוחדת בה עידכן על היקף המחלה ועל דרכי ההתמודדות. לדבריו, בצה"ל הוחלט לטפל באנטיביוטיקה, כבר ממחר בכאלף חיילים ששהו בבסיס מאז התפרצות המחלה ולחסן כחמש מאות אחרים ששוחררו לבתיהם בסוף השבוע. "הוחלט לתת אנטיביוטיקה לכל חיילי הבסיס - גם אלו שהושארו בו וגם אלו שנשלחו הביתה, בשני מינונים - האחד מחר והאחד בעוד שבוע. למעלה מ- 1,000 חיילים יקבלו את האנטיביוטיקה".
"בנוסף, יינתן חיסון מיוחד לכל החיילים שהיו במעגל הקרוב להתפרצות - בעיקר החיילים שנשלחו לבתיהם והסגל של החיילים הללו. מספר גדול מאוד של חיילים יקבלו את החיסון", הוסיף תא"ל ד"ר לוי.
"אנחנו יודעים שהחיידק נמצא באופן טבעי בדרכי הנשימה של האוכלוסיה, כאשר ילדים רגישים לזה במיוחד", אמר הקרפ"ר והוסיף, כי "ידוע בוודאות שהחיידק פרימוקוק, וידוע מהו הזן של החיידק, זהו חיידק שרגיש כמעט לכל סוגי האנטיביוטיקה".
כמו כן הוא העריך כי המחלה התחילה לפני כשלושה שבועות אצל חייל אחד ובהמשך התפשטה בקרב מספר חיילים נוספים. "ברגע שזוהתה התפרצות - היא טופלה מייד", אמר קרפ"ר.
בבתי החולים עדיין מאושפזים מספר חיילים כאשר שניים מהם, חייל וחיילת מאושפזים במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ. במהלך היום חל שיפור במצבו של החייל המאושפז בבית החולים "הדסה עין כרם". מצבה של החיילת המאושפזת בבית החולים סורוקה בבאר שבע ממשיך להיות קשה. היא מונשמת ומורדמת ומקבלת אנטיביוטיקה והרופאים אמרו שהיא נאבקת על חייה.
בשבוע שעבר שוחררו כ- 500 חיילים מהבסיס בעקבות גילוי המחלה. החיילים צפויים לחזור לבסיס בשבוע הבא. במסיבת עיתונאים שקיים אתמול קצין רפואה ראשי הוא אמר כי להערכת גורמי הרפואה מדובר בחיידק הגורם לדלקת ריאות וכי ניתן להתמודד עימו באמצעות אנטיביוטיקה.
הוא ציין, כי מדובר בחיידק שכיח והוא זה שגרם להתפשטות דלקת הריאות בקרב החיילים בבסיס. הוא הוסיף, כי ייתכן ובימים הקרובים יתגלו חיילים נוספים שחלו, זאת בעקבות תקופת הדגירה של החיידק.

תאריך:  02/01/2006   |   עודכן:  02/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
החשוד, בן 18 וחצי, נפגש עם ילדים ונערים לאחר שהכיר אותם באמצעות צ'אט    שילם להם כספים כדי שלא יתלוננו    תושב רחובות חשוד בתקיפת ילדים    צעיר מאור יהודה תקף נערות
הדר פרבר
נוסע שיכור הורד לאי לאחר שהפך בלתי נסבל
עידן יוסף
תא"ל ישראל וייס ממשיך לספוג עוד ועוד ביקורת על השתתפותו בהינתקות    ההתקפה האחרונה באה בצורת מאמר חריף בעיתון הצופה    כתב הצופה טוען שהוא ראוי שיכאיבו לו
שלומי דיאז
טוענות: ניצל את זמן העיסוי ונגע במקומות אינטימיים    מעצרו הוארך ביממה
עומר שיקלר
לרמטכ"ל הוצג דוח ועדת החקירה לבדיקת האירועים בהם סירבו שלושה חיילים וקצין לצאת לפעילות מבצעית    החיילים הודחו מהיחידה אך ישארו לוחמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il