X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המאבק הפוליטי בשיאו: בפת"ח טוענים כי בכירי החמאס "ויתרו על ירושלים" בארגון מגיבים: "ויתור על ירושלים פירושו ויתור על הקוראן" א-זהאר: "נגיע לשלטון כדי למחוק את זכר אוסלו" עוד 8 ימים לבחירות
▪  ▪  ▪

בדרך לשלטון: שמונה ימים נותרו עד הבחירות הפלשתיניות למועצה המחוקקת, ובארגון החמאס מתאמצים להבהיר כי "ירושלים היא בירת הנצח". הרקע: התבטאויות בכירים בפת"ח אשר טענו כי "בחמאס ויתרו על ירושלים מבחינה מדינית".
המועמד מטעם רשימת החמאס, אסמאעיל הניה, אמר אמש כי "התנועה לא ויתרה בעבר ולא תוותר בעתיד על ירושלים". הניה הדגיש: "ויתור על ירושלים פירושו מחיקת פסוק מהקוראן".
הניה, שאמר את הדברים במהלך כנס בחירות שהתקיים בעיר עזה, חזר והדגיש כי ארגונו אינו מתכוון לנהל משא-ומתן עם ישראל. בכירי החמאס, כך נראה, התאמצו השבוע להדגיש את התנגדותם לכל מו"מ מדיני. מנהיג החמאס ברצועת עזה, מחמוד א-זהאר, הדגיש במהלך עצרת בחירות שקיים בח'אן יונס ביום שישי האחרון, כי "החמאס לא ישא וייתן עם ישראל", והבהיר כי הארגון יוסיף לשלול כל שיתוף פעולה, בכל היבט, עם "הכיבוש הציוני" אותו הגדיר "אויב ולא שכן, ידיד או שותף".
"באנו כדי למחוק את שאריות הסכם אוסלו"
בראיון שהעניק אמש לאתר החמאס באינטרנט, אמר א-זהאר כי מטרתו הראשונה היא "למחוק את שאריותיו של הסכם אוסלו", וכן "להחליף את תוכנית מפת הדרכים בהצעה חדשה לשחרור לאומי". דבריו של מנהיג החמאס באים כיממה אחת בלבד לאחר שהבהיר יו"ר הרשות, אבו מאזן, כי מבחינתו הסכם אוסלו "חי, קיים, ועודנו תקף".
א-זהאר העריך כי הבחירות למועצה המחוקקת תתקיימנה במועדן. הוא הזהיר את הרשות הפלשתינית מפני חוסר הסדר, וקרא לבכירים לדאוג לסדר התקין ביום ההצבעה. "ישנם גורמים אשר חושיים מתבוסתם בבחירות, ואשר מעוניינים לפגוע ולסכל את יום הדמוקרטיה", אמר.
למרות איומיו של א-זהאר "להגיב לכל הפרה", גדודי חללי אל-אקצה בשכם מוכיחים לו כי אין בהם פחד. ראשי הגדודים מאיימים עתה למנוע בכוח הנשק את עריכת הבחירות לפרלמנט, וכן "לפגוע במי שיעז ללכת להצביע". מפקד אל-אקצה במחנה הפליטים בלאטה, עלא סנאכרה, יצא במתקפה חריפה נגד החמאס ותנועת האם שלו ה'פתח' כאחת, והאשימן באופורטוניזם פוליטי וברדיפה אחר השררה והכיסאות במקום לייצג נאמנה את העניין הפלשתיני. "שתי התנועות נכשלו", לדבריו, "ביעד המרכזי והוא להגן על העם הפלשתיני מפני פעולות הצבא הישראלי הנמשכות מדי יום גם באזור שכם ואשר אמש גרמו למותם של שני אזרחים".
"נילחם בשחיתות ונבצע רפורמות"
בכיר החמאס, ממשיך ודבק בהצהרותיו, לפיהן התנועה "איננה מעוניינת לפגוע בפלגים פלשתינים אחרים". בראיונו לאתר הארגון, טוען א-זהאר כי "החמאס מתכוון לשתף פעולה עם גורמי הפת"ח על-מנת לשפר את איכות החיים לעם הפלשתיני".
בעוד בתנועת הפת"ח חוששים מ"יום הדיון", בכירי החמאס ממשיכים ומשדרים ביטחון. בעוד שמונה ימים עתיד הארגון להביא למהפך בפוליטיקה הפלשתינית. גם אם לא יזכה לרוב הקולות, ויותיר את ההגה המדיני בידי ראשי הפת"ח, בחמאס מודיעים לשינוי ההיסטורי. זו הפעם הראשונה שהארגון משתתף בבחירות, ועתיד לשים ידו במנגנוני השליטה הרשמיים. לאחר שמחצו את הפת"ח בבחירות לרשויות המקומיות, מקווים עתה בכירי התנועה, לחזור על ההישג גם בבחירות הכלליות. בישראל כבר החלו להיערך.

תאריך:  17/01/2006   |   עודכן:  17/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
מכה קשה לאירן: פוטין אומר הערב כי "עמדתה של רוסיה ביחס לאירן קרובה מאוד לזו של ארה"ב"    הידידה הקרובה של טהרן מתחילה להתרחק, והדרך למועצת הביטחון מתקרבת    האיחוד החליט: כינוס וועידת חירום של הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית
יהונתן דחוח-הלוי
גדודי חללי אל-אקצה בשכם מאיימים למנוע בכוח הנשק את עריכת הבחירות לפרלמנט נוכח אוזלת היד של הרשות הפלשתינית והחמאס למנוע את המשך פעילות הסיכול של צה"ל באזור - הגדודים איימו לרצוח כל מי שילך להצביע בבחירות, אותן תארו כ"בזבוז זמן" ו"סם להמונים" - את אבו מאזן הם מאשימים כמי ש"שכח זה מכבר את ערפאת ואת עקרונותיו"
יוסי עבדי
צרפת החליטה סופית: רשת הטלוויזיה "אל-מנאר", השייכת לארגון החיזבאללה, "לא תוכל להמשיך את שידורי ההסתה והאנטישמיות משטחנו"    ההחלטה מאמצת את פסיקת בית המשפט הצרפתי מה-13 בדצמבר 2004
שי פאוזנר
ההערכות בשוק הן, כי חלק מהסניפים יוסבו למסעדות של ממש, במקום סניפי פאסט-פוד    המנכ"ל הפורש, שמוליק שלח נכנס לתפקיד רק לפני שנתיים, אך החלפת הבעלים הותירה אותו בחוץ
עידן יוסף, בועז גולן
שש בנות התעלפו בעת מהומה רבתי שפרצה בעת דוחק בקריון לפני הופעת להקת גיים בויז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il