X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
מתיחות גוברת בצמרת הפלשתינית:

"אנחנו באים כדי לקבור את אוסלו"

אבו מאזן מודיע כי "הסכם אוסלו חי, קיים ועודנו תקף" בחמאס תוקפים ומבהירים: "אנחנו מגיעים לשלטון במטרה לקבור את כל שאריות הסכם אוסלו" א-זהאר מסביר: "לא תהיה ממשלת 'אבו מאזן', אלא ממשלת המועצה המחוקקת" המשמעות: ההחלטות הפלשתיניות - דרך צינור החמאס
▪  ▪  ▪

בצל הבחירות לפרלמנט: מחמוד א-זהאר, מבכירי מנהיגי תנועת החמאס, דוחה היום (ג',17.01.06) את העמדות האירופאיות, האמריקניות והפלשתיניות, המתנות את השתתפות הארגון בבחירות עם ההכרה בתוקפם של הסכמי "אוסלו".
בראיון מיוחד שהעניק לסוכנות הידיעות הפלשתינית, "מען", קרא א-זהאר לכל הצדדים "לכבד את רצון העם הפלשתיני ואת תוצאות הבחירות הדמוקרטיות כפי שהן". לדבריו, "העם הולך לבחור את הרשימות לפי יסודות המצע שלהן, והעמדה שלנו לגבי "אוסלו" היא עמדה ברורה".
א-זהאר, בדומה לשאר בכירי החמאס, הדגיש כי "הסכם אוסלו הסתיים מבחינה חוקית, לאחר שהשטחים הפלשתינים נכבשו מחדש על-ידי ישראל". "אתם בחרתם בתוכנית חדשה בשם מפת הדרכים, והיא החליפה את אוסלו. אין יותר אוסלו", הוא מבהיר.
בראיון שהעניק לאתר החמאס באינטרנט, אמר א-זהאר כי מטרתו הראשונה היא "למחוק את שאריותיו של הסכם אוסלו", וכן "להחליף את תוכנית מפת הדרכים בהצעה חדשה לשחרור לאומי". דבריו של בכיר החמאס באים בניגוד מוחלט למסרים שמפיצה באחרונה תנועת הפת"ח.
בראיון שהעניק אבו מאזן (ב', 16.1.06) לעיתון "אל-קודס", הבהיר היו"ר הפלשתיני כי "למרות שאיפותיהם של מספר גורמים השואפים לקבור את הסכם אוסלו, הוא דווקא חי, קיים ועודו תקף". נכון שישראל השהתה את ההסכמים, אמר היו"ר, "אבל היא טרם קברה אותם".
מרבית מדינות אירופה ממשיכות היום ומדגישות כי הן "תומכות בדמוקרטיה הפלשתינית". למרות ההתנגדות לחמאס, החליטו באיחוד האירופי שלא להתערב בתהליכים הפנים-פוליטיים ברשות. רבים, וביניהם האחראי על יחסי החוץ של האיחוד, חבייר סולאנה, משגרים מסרים מרגיעים, אך בו בזמן בוחרים בשתיקה כאשר הם נשאלים אודות האפשרות כי חמאס ייקח חלק פעיל בשלטון. "את זה עדיין לא אמרתי", השיב היום סולאנה כאשר נשאל אם יכיר בשלטון פלשתיני הכולל את החמאס.
והנה, מבהירים היום בכירי הארגון, כי גם אם לא ייקחו חלק פעיל בממשלה, ויוותרו אך במסגרת המועצה המחוקקת, לא תתקבל כל החלטה מדינית ופוליטית ללא הסכמתם. א-זהאר אומר היום כי "הממשלה הבאה לא תהיה ממשלתו של "אבו מאזן", אלא ממשלת המועצה המחוקקת, והיא אשר תקבע את המדיניות שתשרת את העם הפלשתיני". לדבריו, "השתתפות החמאס בממשלה הבאה, אינה תלויה בהחלטה של אף גורם, חוץ מאשר בתוצאות הבחירות הקרובות".

תאריך:  17/01/2006   |   עודכן:  17/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
הרמטכ"ל נאם במרכז לחקר הביטחון הלאומי באוניברסיטת חיפה    ציין כי "מצבנו האסטרטגי היום טוב מאי פעם", אך הוסיף כי אסור להתרפק על העבר
עומר שיקלר
הבאים בתור: יולי תמיר, עמי אילון, איתן כבל, בנימין בן-אליעזר, שלי יחימוביץ, מיכאל מלכיאור    הצביעו כ-64,300 מתפקדים    הספירה נמשכת; ב- 10:00 - התוצאות הרשמיות
נוה יוסף
"משנתבררה טעות הוועדה, תחת אשר תעשה מאמץ כן ואמיתי לסייע בידו להביא את הדברים על תיקונם, התנערה מאחריותה למחדלים וניסתה להטילם על המנוח" כותבת השופטת ענת ברון
אלעזר לוין
זינוק חד בהכנסות סוכנות הביטוח    המחזור יגדל בכ-125% תוך שנתים
אלעזר לוין
"בנית דירה התארכה ל-29 חדשים, בשל מחסור בעובדים זרים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il