X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ישראל נזכרת באיחור לגבש מדיניות מול החמאס ל-Nfc נודע כי כבר בתחילת 2004 דחה שרון הצעה ללכת לבחירות ברשות ולחזק את הפת"ח "זו הייתה שגיאה מדינית"
▪  ▪  ▪
הובסנו? בואו נביים ניצחון!
יוסי עבדי
נובמבר 2004: מערכת המודיעין הישראלית מספידה את ארגון החמאס על-רקע חיסולם של יאסין ורנטיסי * נובמבר 2005: ארגון החמאס בדרך לכיבוש שלטון הרשות הפלשתינית, וממשיך להתחזק לאחר שהצליח להשתלט על הרשויות המקומיות * הכירו: נפילתה של קונספציית המודיעין * ומי לוקח אחריות, כבר שאלנו?
לרשימה המלאה

יוסי עבדי
מסמך אירופי: "לקבל את החמאס כפרטנר"

הצתה מדינית מאוחרת: יומיים לפני הבחירות לפרלמנט הפלשתיני, וממשלת ישראל טרם גיבשה את מדיניותה לנוכח האפשרות כי החמאס ינצח בבחירות וירכיב את הממשלה הבאה. ממלא-מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כינס ביום א' (22.01.06) דיון מיוחד בשיתוף צוות מדיני-ביטחוני, והורה להקים צוות מיוחד שיעקוב אחר ההתפתחויות ברשות - בבחירות ולאחריהן, ולגבש המלצות שיוגשו לדרג המדיני.
בסיום הדיון מינה אולמרט את הצוות המיוחד שיכלול את הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מנכ"ל משרד החוץ, המזכיר הצבאי לראש הממשלה והיועץ המיוחד לראש הממשלה. צוות זה עתיד לרכז את עבודת ההכנה, ובראשו יעמוד דב ויסגלס. אולמרט הורה לצוות לגבש שורה של המלצות מדיניות, המלצות אשר יובאו לאישור שר הביטחון ולאחר מכן ידונו בוועדת שרים בראשותו. במקביל לפעולת הצוות הביטחוני, הנחה אולמרט את ראש המועצה לביטחון לאומי לגבש, בנפרד, המלצות ביחס לתרחישים האפשריים ביום שלאחר בחירות.
ההמלצות שלא קיבלו
למערכת Nfc נודע, כי גורמים בכירים במשרד החוץ מכים היום על חטא על כך שישראל לא הקדימה לטפל בבעיית החמאס מבעוד מועד. לטענתם, "הטיפול של ממשלת ישראל בבעיית החמאס נעשה מאוחר מידי, ומועט מידי". "יומיים לפני הבחירות לא מתחילים להיערך למציאות מדינית חדשה", אמר אמש גורם מדיני. הביקורת צפה ועולה עתה מעל לפני השטח.
ל-Nfc נודע כי כבר בתחילת שנת 2004, הוצגו לראש הממשלה, אריאל שרון, המלצות מדיניות שניתחו את הסכנות הטמונות במציאות הפוליטית בשטחים, על-רקע מגמת האנרכיה והתחזקות כוחן של המיליציות החמושות על חשבון השלטון המרכזי. ההמלצות הצביעו על מרחב אינטרסים משותף בין הדור הצעיר של תנועת הפת"ח לבין ישראל, בסוגיית הבחירות לפרלמנט הפלשתיני.
ההמלצה של דרגי העבודה, אשר הובאו לידיעת שרון, הייתה לצאת ביוזמה מדינית חדשה; גולת הכותרת: עידוד הליכה לבחירות ברשות הפלשתינית תחת שלטונו של יאסר ערפאת, מתוך דבקות בלגיטימציה של הסכמי אוסלו.
האינטרס הישראלי, כך נטען בפני שרון, הוא לחזק את הדור הצעיר בתנועת הפת"ח אשר מעוניין בסילוק דור ההנהגה הוותיק והדוגמאטי, תוך חיזוק מגמת הדמוקרטיזציה ברשות הפלשתינית, והגבלת כוחו של ערפאת. ההמלצות הדגישו: קיום בחירות תחת המעטפת של הסכם אוסלו, ימנע מהחמאס לרוץ על-רקע התנגדותו האידיאולוגית לקחת חלק בממשלה שתומכת בסעיפי ההסכם.
"האסטרטגיה הישראלית נכשלה"
אותם הגורמים, כך נודע ל-Nfc, הזהירו כי המשך חוסר המעש המדיני של ישראל, והצגת תפיסת ה"אין-פרטנר" בצד הפלשתיני, משחק דווקא לידי תנועת החמאס ומחליש את אנשי הפת"ח בקרב הציבור הפלשתיני.
מתוך הדבקות בתוכנית ההינתקות, ובטיעון שישראל אינה יכולה להסכים לבחירות ברשות הפלשתינית, בהן ערפאת היה צפוי לשוב ולהיבחר כיו"ר, דחה שרון את ההצעה. החשש של שרון, מסבירים הבכירים, היה כי ערפאת ישקם את מעמדו הבינלאומי.
על טיעונים אלו השיבו יוזמי ההמלצה כי "האינטרס הישראלי הגובר, הוא ליצור את התנאים טרם הסתלקותו של ערפאת מהזירה המדינית, ולחזק מחדש את הרשות הפלשתינית ואת תנועת הפת"ח". החשש היה, הם מסבירים, מפני פיצול בפת"ח והיעדר יורש מוסכם לערפאת, דבר העלול להיות גורם שימצב את החמאס כאלטרנטיבה שלטונית".
ח'ליל שקאקי, מבכירי החוקרים הפלשתינים, פרסם בשנת 2004 מאמר בעיתון "ניו-יורק טיימס", במסגרתו קרא לממשלת ישראל לסייע לפת"ח ולדור הצעיר ללכת לבחירות כדי לשקם את הרשות הפלשתינית. מאוחר יותר, ניסה שקאקי לשכנע את הממשל האמריקני ללחוץ על ישראל בכדי שתסכים ליוזמה המדינית שתביא לחיזוק הדור הצעיר. ראש הממשלה, אריאל שרון, דחה, כאמור, את ההצעה, ודבק ביישום תוכנית ההינתקות שיצאה אל הפועל באוגוסט 2005.
במשרד החוץ נשמעת ביקורת גם כלפי מדיניות ישראל השוללת רק את השתתפות החמאס בבחירות לפרלמנט, על-רקע היותו "ארגון טרור". המבקרים, ציינו כי ממשלת ישראל מתעלמת מארגוני טרור אחרים, שגם הם משתתפים בבחירות, ובהם, ארגון החזית העממית, שמנהיגה, אחמד סעדאת, הרץ מטעמה בראש רשימת הבחירות, הוא זה שהורה על רצח השר רחבעם זאבי ז"ל. לטענתם, ההתמקדות בחמאס, עלולה להחליש את הטיעונים הישראלים במערכה הבינלאומית, שתכליתה לשלול את שיתוף ארגוני הטרור במשחק הדמוקרטי.

תאריך:  23/01/2006   |   עודכן:  23/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
לדברי המשטרה הפשיעה ירדה בכ-13 אחוזים    המאבק יתרכז עם זאת בעבירות סחיטה באיומים, פח"ע וריבוי תאונות הדרכים כמו גם פשיעת הנוער
אסף גדות
האינטרנט הולך וכובש את עולם המבוגרים: כשליש מקרב בני 60+ גולשים באינטרנט    כך עולה מסקר שערך מכון גיאוקטוגרפיה עבור "הבית ברמת השרון"
שלומי דיאז
בעקבות מתח רב בין פעילי מפלגות לקראת בחירת ראש המועצה    בקרב אנשים בישוב התגלו מטעני חבלה    ביום שבת הופעל מטען ליד רכבו של פעיל במפלגה יריבה
שלומי דיאז
האבטחה היא גם סביב ביתו בצפון הארץ    החשש הוא מניסיון לפגוע בו    מח"ש עשויים לפרסם מסקנות ראשוניות בימים הקרובים
עידן יוסף
רבני אירופה נועדו בימים האחרונים עם שגרירי פולין, ליטא, רומניה, קרואטיה, סלובקיה, רוסיה, צ'כיה    על הפרק: שיפוץ בתי העלמין היהודיים ביבשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il