X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מסרים מפתיעים: בכיר החמאס, מחמוד א-זהאר, איננו פוסל מו"מ עתידי ישראל "במידה ולישראל יהיה מה להציע, יהיו אלף אופציות שונות" התוכנית: התיווך ייעשה על-ידי צד שלישי נזכיר: רק לפני שבוע פסל אותו א-זהאר כל אפשרות למו"מ הבחירות כבר בפתח
▪  ▪  ▪

שינוי אסטרטגי? בשבועות האחרונים הפיץ החמאס מסרים סותרים בדבר לכוונותיו המדיניות ביום שאחרי הבחירות. בכיריו חזרו והבהירו: "לא יתקיים כל משא-ומתן עם האויב הציוני", ושללו על-הסף כל תנאי הידברות עם הממשלה. עתה, קצת יותר מיממה לפני פתיחת הקלפיות, מרכך החמאס את עמדותיו ורומז כי לא יפסול מו"מ עתידי בעזרת תיווך צד שלישי.
"משא-ומתן הוא אמצעי", אמר מחמוד א-זהאר, בכיר החמאס בעזה. "במידה ולישראל יהיה מה להציע בנושאים של הפסקת הפעילות הצבאית, שחרור האסירים, או נסיגה מהשטחים הכבושים, אזי אלף אמצעים יהיו על השולחן". א-זהאר מציג את החיזבאללה כדוגמה. "נסראללה קיים משא-ומתן עם ישראל בתיווך גרמני", הוא הסביר. לדבריו, "אנחנו יכולים לפעול על-פי אותם פרמטרים, בהתקיים התנאים הנדרשים".
"המשא-ומתן עם ישראל אינו טאבו", קבע א-זהאר בשיחה עם כתבים. "הפשע הפוליטי הוא לשבת עם הישראלים במסגרת משא-ומתן, לצאת לאחר מכן עם חיוך רחב, ולומר לעם הפלשתיני שקיים תהליך, בעוד בפועל הוא כלל לא קיים", הוא טוען.
בישראלים מגיבים בנימה אופטימית למסריו של א-זהאר, ולא פוסלים על-הסף אפשרות להידברות. "אם הם יפסיקו את פעולות הטרור, ויבטלו את אמנת הארגון... נשקול כניסה לתהליך של משא-ומתן. כל עוד זה לא נעשה, מיותר לדון בנושא", אמר גורם מדיני בכיר.
בעוד מצד אחד משגרים בחמאס מסרים אופטימיים, מצד השני דואגים הבכירים להמשיך את קו ההתנגדות. "גדודי אל קסאם ימשיכו בהתנגדות הנשק, גם אחרי הבחירות", הבהיר א-זאהר. בראיון שהעניק לרשת אל-ג'זירה, אמר בכיר החמאס כי ההתנגדות החמושה תמשיך להיות לגיטימית כל עוד יש כיבוש על אדמת פלשתין". א-זהאר הבטיח בדבריו כי ארגונו "יגדיל וירחיב את סדר הכוחות של הזרוע הצבאית במספר המתגייסים, באימונים, וביכולות התחמושות לשם סילוק האויב מאדמתנו".
"נכנס לפרלמנט כדי להמשיך את ההתנגדות"
ראש הלשכה המדינית של החמאס, ח'אלד משעל, מנצל את השעות האחרונות של שידורי התעמולה הפוליטית, ופורש בפני הציבור הפלשתיני את חזונו ל"יום שאחרי". "ניכנס לפרלמנט כדי להגן על המשך ההתנגדות החמושה ועל-מנת להביא לסדר חדש לבית הפלשתיני הפנימי", אמר משעל (יום ב', 23.1.06) בראיון לרשת אל-ג'זירה.
משעל מבהיר כי "הכניסה לפרלמנט נועדה כדי לאחוז באופציית ההתנגדות", ומוסיף כי תנועתו "עשויה לתרום לבנייתו ולעיצובו של חזון אסטרטגי חדש לשם ניהול המאבק נגד הקיום הציוני". מאבק זה, מסביר משעל, "יהיה כפול פנים: ניהול מאבק מזוין, בצד ניהולו (במקביל) של מאבק מדיני".
"אין להתבסס על אופציית אוסלו", הוא חוזר ומדגיש. "אנחנו מגיעים לפרלמנט על-מנת לקבור סופית את שאריות ההסכם". לשיטתו, "תוקפו של הסכם אוסלו פקע מהעולם עם תחילתה של אינתיפאדת אל-אקצה".
בראיון לאל-ג'זירה התייחס משעל גם לשאלה בדבר משא-ומתן עתידי מול ישראל. "המו"מ עם הישות הציונית כשל", הבהיר. "כישלונה של דרך זו, בעוד היא לא כוללת מאבק חמוש, נובעת מהתעלמותה הגורפת של הישות העברית מזכויותיו של העם הפלשתיני".

תאריך:  23/01/2006   |   עודכן:  23/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המכונה החדישה והייחודית ששוויה 35,000 דולר נתרמה במיוחד עבור זקן המקובלים השוהה בבית החולים "ביקור חולים"    שנייה מסוגה בישראל    אתר הבית של הרב כדורי חושף הערב שיחה שניהל עם אחד מבני משפחתו בעת האישפוז, בה ביקש מהמקובלים לחקור בדבריו באשר למשיח
נוה יוסף
בג"צ דחה את עתירתו של פלמח זאבי ועתירתו של ח"כ גלעד ארדן נגד עריכת הבחירות במזרח ירושלים לרשות הפלשתינית בירושלים
נוה יוסף
בעקבות הליכי פירוק מפעל תעשיות אלקטרוכימיות נמנע שימוש בתחנת שאיבה ייחודית הנמצאת בשטחו    הכונס הרשמי מבקש לאשר את הפעלתה למרות הליכי הפירוק
עידן יוסף
"תמיד הדגשנו שלעם האירני יש הזכות להשיג טכנולוגיה גרעינית ואנרגיה למטרות שלום", אמר ראש הקהילה היהודית
נוה יוסף
על-פי כתב האישום הוציא מוחמד אבו-עראם לחברת מ.י.א.ר מתכות בע"מ חשבוניות פיקטיביות וזו רשמה אותן כתשומות בספריה ובדרך זו הקטינה את תשלום המס שהיא חבה בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il