X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח'אלד משעל, במסיבת עיתונאים בדמשק:

צבא במקום גדודי עז-א-דין אל-קסאם

ראש הלשכה המדינית: "גם אנחנו הופתענו מהניצחון הסוחף" מבהיר: ההתנגדות החמושה תימשך "נקיים התייעצויות עם אבו-מאזן ורק אז נכריע על המשך הדרך"
▪  ▪  ▪

שמחת המנצחים: "היינו בטוחים שננצח בבחירות, אבל גם אנחנו לא ציפינו לאחוז תמיכה גדול כל כך". כך אומר (שבת,28.01.06) ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של החמאס, במסגרת מסיבת עיתונאים שקיים בדמשק. לדברי משעל, בכירי התנועה ימשיכו לקיים התייעצויות עם היו"ר אבו מאזן ועם המפלגות הנבחרות, במטרה לגבש שיתוף פעולה רחב ככל שניתן".
משעל התייחס בהרחבה לדרישה מצד הקהיליה הבינלאומית לפרק את הזרוע הצבאית של החמאס. לדבריו, החמאס, כמפלגת שלטון, צריכה מעתה להגן על העם הפלשתיני וגם להמשיך את ההתנגדות. לכן, אמר, ניתן להחליף עתה את הנשק המצוי בידי גדודי עז-א-דין אל-קסאם, ולתת נשק בידי אנשי התנועה, באופן מוסדר. הוא ציין, כי החמאס תיפעל להקים צבא, כפי שיש לכל מדינה באזור. לדבריו, צורך זה נובע מכך שצריך לאחד את כל הכוחות בשטחי פלשתין.
משעל טוען כי "נדרשת המשכיות במרחב היחסים של הפלשתינים מול העולם הערבי, האיסלאמי והבינלאומי". לדבריו, "אנו נדרשים לחזק את הקשרים עם מנהיגי ערב". במסיבת העיתונאים סיפר משעל כי הוא זכה בימים האחרונים לקבל שיחות רבות ממנהיגי ערב, בדרגים השונים, בעקבות הניצחון. "שוחחתי עם ראש ממשלת לבנון, סניורה, עם נשיא סוריה, בשאר אסד, עם בכירים מתימן וכן עם נציגי המשטר האירני".
משעל, אשר ישב במסיבת העיתונאים על-רקע תמונותיהם של ערפאת, יאסין, רנטיסי ואבו-עלי מוסטפא, ניסה להצהיר על שאיפת החמאס לאחדות העם הפלשתיני. הוא התייחס ל"תקופת המעבר" השלטונית עד להרכבת הממשלה הפלשתינית החדשה, ויצא נגד המבקרים את יכולתו של החמאס להביא לשינוי המצב. "נכון לעכשיו", אמר משעל, "אנו נמצאים בשלב מעבר, ומי שאחראי היא עדיין הרשות הפלשתינית ותנועת הפת"ח". לדבריו, "עד שלא נעבור את שלב הביניים, ההגה השלטוני נמצא בידי אבו מאזן ותנועתו".
ראש הלשכה המדינית התייחס במסיבת העיתונאים לשלוש נקודות מרכזיות: לצורך הרפורמה בבית הפלשתיני, להגנה על המשך ההתנגדות החמושה, ולרצון להגיע לאיחוד כוחות בממשלה. "כל השינוי", אמר משעל, "יתחיל עתה מתוך בית הפרלמנט ועלינו להיות ערוכים לכך". משעל הדגיש כי "עתה נפעל לאיחוד הבעיה הפלשתינית, גם הדמוגרפית וגם הגיאוגרפית", ובכך רמז כי החמאס, כגוף שלטוני, לא יסכים לוותר על שאיפותיו להביא למימוש זכות השיבה לעם הפלשתיני למרות הלחץ הבינלאומי. "הבעיה הפלשתינית עוד תהיה על סדר היום של מדינות ערב ומדינות אירופה כולן", הדגיש.
"מוטלת על גבינו אחריות כבדה מאוד", אומר ראש הלשכה. "אבל אנחנו נדע להתמודד עם כל הדרישות וכל המעמסות החברתיות והפוליטיות. אנחנו נמשיך ונשמור על העיקרון של ההתנגדות". "על העולם המערבי ועל העולם הערבי לאחד כוחות", הוא טוען, "ולהעניק את תמיכתו לציבור הפלשתיני". "אל תענישו את העם על בחירתו", הוא מבקש. "יש לכבד את תוצאות הבחירות הדמוקרטיות".

תאריך:  28/01/2006   |   עודכן:  28/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ה-'Exubera' אינה מהווה תחליף לכל זריקות האינסולין    המוצר החדש הוא צורה אבקתית של אינסולין הפועלת במהירות אותה ניתן לקחת לפני ארוחות    לא מיועד לאנשים מעשנים
אסף גדות
ההאקר הידוע בכינויו "illwill", הודה באשמת פרסום קוד המקור של תוכונת 'חלונות' של חברת Microsoft, ונידון לשנתיים מאסר בכלא פדרלי
אסף גדות
חברת בבילון ממשיכה להרחיב את הרפרטואר של מקורות המידע שהיא מספקת בלחיצת כפתור    והפעם - שני מיליון ערכים ב-9 שפות מהאנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה
גלית יצחק
לדברי ד"ר ביאטריס גרינברג-פרייזר, חבלות שיניים בילדים הן מאוד שכיחות ומתרחשות מהרגע בו הילד מתחיל את צעדיו הראשונים    רצוי לאחר חבלה בשיניים להניח תחבושת עם קרח על המקום הנפגע ולהגיע במהירות לרופא השיניים
יוסי עבדי
בארה"ב ממשיכים את המאמצים הדיפלומטיים במטרה להעביר את סוגיית הגרעין האירני למועצת הביטחון של האו"ם    אמש הבהיר בוש בראיון לרשת CBS: "סנקציות כנגד המשטר בטהרן הן בגדר אפשרות סבירה בהחלט"    לדבריו, "האופציה הצבאית - נותרה כמוצא אחרון בלבד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il