מכון היצוא החל לאחרונה להעסיק פורשי קהילת המודיעין במטרה, וזאת במטרה להפוך לגוף המרכזי בארץ המספק מידע ליצואנים בתחום העסקי. כך אמר ישראל שוטלנד, מנכ"ל מכון היצוא הישראלי.
שוטלנד הסביר, כי מכון היצוא החליט לאמץ מבנה ושיטות מתחום קהילת המודיעין, כדי להפוך את המכון לגורם ייחודי בתחום המידע והמודיעין העסקי בתחום היצוא, סחר החוץ ושיתופי הפעולה העסקיים של המשק הישראלי.
במסגרת זו, שכר מכון היצוא חברה העוסקת בתחום מודיעין לעסקים שאנשיה הם יוצאי קהילת המודיעין. חברה זו עוסקת בתוך מכון היצוא בהטמעת מתודולוגיות, שבעזרתן יוכל מכון היצוא להרחיב את מגוון מקורות המידע שלו בישראל ובעולם. בדרך זו ישפר מכון היצוא את תהליכי עיבוד המידע והפצתו ליצואנים ויסייע להם, כאמור, להפוך מידע זה להזדמנויות עסקיות.
מנכ"ל מכון היצוא ציין, כי המכון עבר באחרונה תהליך של רה- ארגון וחשיבה אסטרטגית מחודשים. בעקבות השינויים הללו עיקר הדגש יהיה בפעילות המכון בשירות ליצואנים וחברי המכון, שהם לקוחותיו.
מנכ"ל מכון היצוא החליט לארגן מחדש את אגף המידע במכון, על- מנת לשפר את תהליכי איסוף ועיבוד המידע לטובת היצואנים.
שוטלנד גילה, כי במבנה החדש של אגף המידע במכון היצוא, יפעלו קציני מודיעין חטיבתיים (עבור 4 חטיבות המכון), שתפקידם יהיה לאסוף וללמד את צרכי המידע של הלקוחות (היצואנים) בסיוע הרפרנטים הענפיים, לנתח ולתעד צרכי המידע של החטיבות השונות במכון ולתרגמם לתוכניות אופרטיביות, לעבד ולנתח מידע עבור היצואנים, להעמיד פתרונות מתאימים לצרכי המידע מגורמי חוץ ולסייע לחטיבות השונות במכון היצוא, באפיון צרכי המידע עבור היצואנים.