X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ד"ר אסתר הרצוג מציעה לבילי מוסקונה-לרמן לחסוך לה ולכולנו את הבזיון ולהתפטר
▪  ▪  ▪

"מבט נשי" היתה תוכנית ייחודית ויחידה שעסקה בעולמן של נשים ובעולם הכללי-גברי, מנקודת ראותן של נשים. היא זכתה למנחות שונות, מאורלי יניב ואורנה בן-דור ועד בילי מוסקונה-לרמן, וכל אחת מהן תרמה מאישיותה ומנקודת ראותה הפמיניסטית. היו כמובן תוכניות מעניינות יותר ופחות, רלוונטיות ומקוריות יותר ופחות. אך אין ספק שלתוכנית היתה תרומה חשובה לשיח הפמיניסטי בישראל. יתכן שדווקא משום כך ניסו מנהלי הערוץ המארח את התכנית להסירה מידי פעם. עד שלאחרונה אף הצליחו בכך, עד כדי כך שהמהפך שהתכנית עברה - צלח בשקט מפתיע.
בילי איבדה את הבלעדיות בהנחיית התוכנית, עם הוספת בן כספית לצידה כמראיין וכנראה גם בהשפעה על נושאיה, תכניה ומרואייניה. התוכנית הפכה לספינת הדגל של המימסד הגברי. בין המרואיינים שקיבלו במה נדיבה היו כמובן נציגי הגבריות הנחשקת של מגזין שוביניסטי למהדרין. וכאשר נערך דיון על נשים וצבא דעת המומחה והפוסק אחרון ניתנה כמובן לגבר, עו"ד יובל אלבשן, המבין יותר טוב מהפמיניסטיות על מה נכון יותר שהן יילחמו, (למשל, עדיף שיילחמו נגד מיליטריזם מאשר בעד שוויון בצבא). בתוכניות הראשונות עוד נאבקה בילי בכל כוחה, ולעיתים באופן כוחני ומביך, וסירבה לשחק את ג'יין המעריצה של טרזן בן כספית (במושגים שטבע במחוזותינו ד"ר חן נרדי). בתוכנית האחרונה, שהוקרנה בשבוע בו חל יום האישה הבינלאומי, אולפה הסוררת סופית. היא נדחקה לקרן זווית של האישה הנחמדה מול הגבריות המתנשאת של בן כספית והגברים הנוספים שהשתתפו בתכנית (4 גברים מול שתי נשים).
וכך, בשבוע שבו חל יום האישה הבינלאומי קיבלנו בתוכנית פמיניסטית לשעבר קמפיין למיסוד ההימורים בישראל. בדיון, שהיה קשור רק באופן מקרי ל"מעמד האישה" (והגבר) קידם שר התיירות אברהם הירשזון, באיצטלה של מי שדואג לכלכלת המדינה ולענייני החברה שלה את מיסוד ההימורים בישראל. לבילי לא נותר אלא לשמוח ולסמוך בסופה של התוכנית על אברהם הירשזון ועל עוד גבר-גבר, מנכ"ל מפעל הפיס, שהם ממש ידאגו לנשים ולא יאפשרו לחייבי מזונות להמר. וזה פחות או יותר כל מה שנאמר על נשים והימורים, מלבד ציון חוזר ונשנה של העובדה שיש הרבה יותר גברים מנשים מהמרים. בהמשך לניצול הבוטה של המוניטין והיוקרה של התוכנית הפמיניסטית המקורית על ידי המנהלים-הגברים של הערוץ ה-2, הטביעה התכנית "המחודשת" סטריאוטיפים מגדריים מגוחכים: גברים הם "תלותיים" ו"ילדותיים" בכל הקשור להימורים ונשים "מכורות לקניות". אכן, בשורה מלבבת מתוכנית פמיניסטית לשעבר. אני מנחשת שגם הרייטינג שלה הרבה יותר גבוה מזה של "מבט נשי".
ומה הפלא? הגברים שמנהלים את ערוץ 2 אוהבים לספק נשים שאוהבות לעשות קניות וגברים ילדותיים ותלותיים שאוהבים תכניות אינפנטיליות, שמקדמות את גברברי עולם ההימורים והתחתונים. אפילו הירשזון, ברגע של חולשת דעת, כאשר ביקש להדגיש את התרומה החשובה של הכנסות המדינה מהימורים לחינוך, הודה שמרכזי הימורים, כמו בלאס ווגאס, מייצרים עבריינות וזנות (הוא שכח כנראה שכמה דקות קודם לכן הוא סיפר בשבחי התרומה של ההימורים לכלכלה ולרמת החינוך בלאס ווגאס).
אני מציעה לבילי מוסקונה-לרמן שביום האישה תגיש את התפטרותה מהתוכנית המבזה נשים וגברים ותפסיק לשמש עלה תאנה לשוביניזם הגואה בין "מבט בשניים" ל"דוגמניות".

תאריך:  08/03/2005   |   עודכן:  08/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
במשטרה אין חתך סטטיסטי לגבי היחס שבין נשים לגברים במעורבות בפשיעה, אבל בתחנות מדברים על עליה מתמדת. בין הסיבות: המצב החברתי והכלכלי
מיכאל דבורין
איל ההון היהודי ולדימיר גוסינסקי מוזכר כעת כאחד מכוכבי פרשת הלבנת ההון החמורה בבנק הפועלים; אולם סקירה קצרה של קורות חייו של איל ההון המסתורי הזה בעשור האחרון מצביעה על כך כי אין זו הפעם הראשונה שהוא עומד באור הזרקורים ונחשד באי אלו פרשיות; עד כה יצא גוסינסקי בשלום מכל מה שניסה הקרמלין להוכיח כנגדו; האם יצליח גם הפעם?
עו"ד לורית גרון-גלבוע
עו"ד דנה סבוראי
ד"ר משה לפיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il